• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    anina skrev 2017-02-13 14:16:47 följande:

Jag menade om du bor kvar där denna veckan också. =)

Vad skönt att bli uppassad. Man behöver det ibland, särskilt nu. 

Är sambon fortfarande sjuk? 

Jaha hahaha lite trög är man ibland..

Nej han är frisk nu,men han har skola hela vecka så vi syns inte förrän till helgen. Två veckor ifrån varandra har varit bra faktiskt. Man får en chans att sakna varandra då det har varit intensivt den senaste månaden...:)
  • anina
    akica skrev 2017-02-13 16:06:42 följande:
    Jaha hahaha lite trög är man ibland..

Nej han är frisk nu,men han har skola hela vecka så vi syns inte förrän till helgen. Två veckor ifrån varandra har varit bra faktiskt. Man får en chans att sakna varandra då det har varit intensivt den senaste månaden...:)
    Inte så lätt att förstå vad nån annan menar. =)

Ja det är bra att vara ifrån varandra ibland. Kan man kanske behöva extra nu som du säger. Jag reser normalt sett en del i jobbet så vi brukar få sakna varandra, fast har inte blivit nåt på ett tag.
  • anina

Jag har varit så positiv hela tiden att allt har gått bra. Men idag känns det jobbigt. Jag känner mig ledsen och behövande, saknar mina nära när jag inte har sett dem på nån timme. Och sån blir jag när jag ska ha mens. Hoppas det är samma med gravidsymptom. Blir tokig på denna väntan.

Skulle bara skriva av mig det. :)

• akica

Testade idag igen och blev bekräftat med ett stort plus och ett "Gravid" 1-2 veckor. Nu är det ett steg i rätt riktning nu hoppas jag och ber att dom små prickarna eller en pricken är kvar till slutet.

Är lite lättad men nu är det en väntan till första ultraljudet tills man får det bekräftat med hjärtslag och bild. Nästa Milstolpe Är nr 6,IVF graviditeter består av massa milstolpar enligt mig, 1 sprutor,2 äggplock,3 befruktning,4 återförning,5 graviditetstest,6 första ultraljudet, 7 lite "safe zone" till vecka 12.. osv puhhhh som sagt den eviga väntan men men vad gör man inte för att få sitt kärleksbarn :) Kram på er!!

• Söndag

Stort grattis akica!

Vi gör återföring på lördag FM! Hoppas den klarar upptidningen och sådär

• anina
    tokfia84 skrev 2017-02-14 21:57:52 följande:

Ännu en som jag känner som ska ha barn..igen.. :(

Vad jobbigt för dig. Vet de om dina problem?

Men snart ska du också ha en liten. =)
  • anina
    akica skrev 2017-02-15 07:25:18 följande:

Testade idag igen och blev bekräftat med ett stort plus och ett "Gravid" 1-2 veckor. Nu är det ett steg i rätt riktning nu hoppas jag och ber att dom små prickarna eller en pricken är kvar till slutet.

Är lite lättad men nu är det en väntan till första ultraljudet tills man får det bekräftat med hjärtslag och bild. Nästa Milstolpe Är nr 6,IVF graviditeter består av massa milstolpar enligt mig, 1 sprutor,2 äggplock,3 befruktning,4 återförning,5 graviditetstest,6 första ultraljudet, 7 lite "safe zone" till vecka 12.. osv puhhhh som sagt den eviga väntan men men vad gör man inte för att få sitt kärleksbarn :) Kram på er!!

Stort grattis. =) Nu blir det en lång väntan till UL kan jag tänka mig. Men tänk så många milstolpar som är färdiga. =) När är din testdag som kliniken sa?

Jag har tjatat på gubben om att testa tidigare så vi kom överens om att testa imorgon, 3 dagar innan testdag. Har inte kunnat köpa gravtester innan för då hade jag använt dem. 
  • anina
    Söndag skrev 2017-02-15 08:37:50 följande:

Stort grattis akica!

Vi gör återföring på lördag FM! Hoppas den klarar upptidningen och sådär

Lycka till. =) Hoppas det går kanonbra. =)
  • akica
    anina skrev 2017-02-15 09:52:32 följande:

Stort grattis. =) Nu blir det en lång väntan till UL kan jag tänka mig. Men tänk så många milstolpar som är färdiga. =) När är din testdag som kliniken sa?

Jag har tjatat på gubben om att testa tidigare så vi kom överens om att testa imorgon, 3 dagar innan testdag. Har inte kunnat köpa gravtester innan för då hade jag använt dem. 

Jaa man får tänka positivt som du skrev :)

Dom sa faktiskt ingen speciellt testdag till mig men eftersom detta är min fjärde gång så vet jag att efter 14 dagar så brukar det vara testdag. Så lördag skulle ha varit på testdag för mig. Testa men köp en digital och testa på morgonurinet då är det bäst =) Oh hoppas och ber för er också att ni ska få ett stort starkt plus<3
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?