• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    anina skrev 2017-02-10 15:59:16 följande:

Hej.

Hur mår ni? Vad ska ni hitta på i helgen?

Kram

Jag mår bra,tar det väldigt lungt fortfarande. Sover väldigt mycket. Sj d?

Helgen blir lugn med massa mys bara :)
  • anina

Så mysigt med Ullared. Förstår att det var jobbigt att inte gå till babyavdelningen. Man vill ju köpa så mycket.

Jag har både tagit det lugnt och även haft lite gäster. Mår ganska bra nu. Lite som mensvärk och ont i brösten har jag. Jobbigt med väntan nu bara.

Känner du av nåt akica?

• akica
    anina skrev 2017-02-12 16:26:02 följande:

Så mysigt med Ullared. Förstår att det var jobbigt att inte gå till babyavdelningen. Man vill ju köpa så mycket.

Jag har både tagit det lugnt och även haft lite gäster. Mår ganska bra nu. Lite som mensvärk och ont i brösten har jag. Jobbigt med väntan nu bara.

Känner du av nåt akica?

Jag har ont i brösten också,har lite som mensvärk som kommer och går. Vissa stunder fryser jag pch sen svettas jag när man tar på sig lite extra..

Väntan gör mig galen typ, men försöker intala mig att man ska vänta i ytterligare 12 veckor innan man är lite "safe" så försöker att inte stressa. Jag har köpt gravtest tror jag kommer tjuvtesta imon det är min 9:e dag sen återförandet. Är lite rädd att det är negativt men samtidigt det är tidigt så jag får testa senare pckså. Men sist jag gjorde IVF så testade jag positivt på 10:e dagen. Sen är jag rädd att om det är positivt, sen ska man tänka på att det ska fortsätta utvecklas rätt, oh alla tankar och flashbacks man får från förra gången som slutade i MA. Aja det som inte dödar en härdar en istället...
  • anina
    akica skrev 2017-02-12 17:29:03 följande:

Jag har ont i brösten också,har lite som mensvärk som kommer och går. Vissa stunder fryser jag pch sen svettas jag när man tar på sig lite extra..

Väntan gör mig galen typ, men försöker intala mig att man ska vänta i ytterligare 12 veckor innan man är lite "safe" så försöker att inte stressa. Jag har köpt gravtest tror jag kommer tjuvtesta imon det är min 9:e dag sen återförandet. Är lite rädd att det är negativt men samtidigt det är tidigt så jag får testa senare pckså. Men sist jag gjorde IVF så testade jag positivt på 10:e dagen. Sen är jag rädd att om det är positivt, sen ska man tänka på att det ska fortsätta utvecklas rätt, oh alla tankar och flashbacks man får från förra gången som slutade i MA. Aja det som inte dödar en härdar en istället...

Jag har lyckats hålla mig från att köpa ett test för jag vet att jag skulle ta det isf.

Det blir ju rädslor oavsett vad det skulle visa nu som du säger.

Hur sent fick du ditt MA?
  • akica
    anina skrev 2017-02-12 19:24:19 följande:

Jag har lyckats hålla mig från att köpa ett test för jag vet att jag skulle ta det isf.

Det blir ju rädslor oavsett vad det skulle visa nu som du säger.

Hur sent fick du ditt MA?

Vecka 8 var det :(
  • anina
    akica skrev 2017-02-12 19:57:59 följande:

Vecka 8 var det :(

Usch vad jobbigt. Hoppas och ber för att det går bra denna gången.

Förresten jag har haft ont i lungan också. Har du känt det? Läste att man kan ha vätska där också efter stimuleringen.
  • akica
    anina skrev 2017-02-12 22:52:13 följande:

Usch vad jobbigt. Hoppas och ber för att det går bra denna gången.

Förresten jag har haft ont i lungan också. Har du känt det? Läste att man kan ha vätska där också efter stimuleringen.

Oj vad jobbigt, jag har inte upplevt några smärtor i lungan. Har du ont idag? Ring dom på sjukhuset å fråga det skadar aldrig. :)

Tog ett test imorse det visade ett svagt plus tror jag,har visat både mamma å syrran och dom ser plusset det är svagt men ett plus, blir typ galen och ångrar lite för att jag tog det. Men det är dag 9 så det är nog förtidigt!

Gör inte testet tidigare det sätter bara igång massa onödiga spratt i hjärnan!!

Ska försöka hålla mig till fredag och göra ett digitalttest för att vara på den säkra sidan och slippa gissa och tyda jäkla dessa streck. Försöker vara positiv men allt känns lite bläää nu...:( #ingettålamodkvar #trögärman
  • anina
    akica skrev 2017-02-13 11:40:35 följande:
    Oj vad jobbigt, jag har inte upplevt några smärtor i lungan. Har du ont idag? Ring dom på sjukhuset å fråga det skadar aldrig. :)

Tog ett test imorse det visade ett svagt plus tror jag,har visat både mamma å syrran och dom ser plusset det är svagt men ett plus, blir typ galen och ångrar lite för att jag tog det. Men det är dag 9 så det är nog förtidigt!

Gör inte testet tidigare det sätter bara igång massa onödiga spratt i hjärnan!!

Ska försöka hålla mig till fredag och göra ett digitalttest för att vara på den säkra sidan och slippa gissa och tyda jäkla dessa streck. Försöker vara positiv men allt känns lite bläää nu...:( #ingettålamodkvar #trögärman
    Det är bättre idag faktiskt. Gjorde som mest ont i fredags.
    Oj vad spännande och nervöst. Jag vill så gärna ta ett test. Tror jag tar 1 dag tidigare kanske.
    Ja ett digitalt är nog en bra idé. Dessa streck gör en galen, har dock aldrig haft ett plus men jag har letat noga. =) 
    Bor du kvar hemma hos dina föräldrar?
  • akica
    anina skrev 2017-02-13 11:57:15 följande:

Oj vad spännande och nervöst. Jag vill så gärna ta ett test. Tror jag tar 1 dag tidigare kanske.

Ja ett digitalt är nog en bra idé. Dessa streck gör en galen, har dock aldrig haft ett plus men jag har letat noga. =) 

Vänta ett bra tag innan du tar det! 1 dag tidigare låter klokt!

Nej jag bor inte hemma, är bara på besök hos föräldrarna har varit sjukskriven en vecka och nu är det sportlov så jag passar på att vara kvar så länge som jag kan :) Här slipper jag göra massa hushållssysslor utan bara vilar :) fast det blir svårt mem vad gör man inte för sitt framtida barn förhoppningsvis.
  • anina
    akica skrev 2017-02-13 13:59:50 följande:

Vänta ett bra tag innan du tar det! 1 dag tidigare låter klokt!

Nej jag bor inte hemma, är bara på besök hos föräldrarna har varit sjukskriven en vecka och nu är det sportlov så jag passar på att vara kvar så länge som jag kan :) Här slipper jag göra massa hushållssysslor utan bara vilar :) fast det blir svårt mem vad gör man inte för sitt framtida barn förhoppningsvis.
    Jag menade om du bor kvar där denna veckan också. =)

Vad skönt att bli uppassad. Man behöver det ibland, särskilt nu. 
    Är sambon fortfarande sjuk? 
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?