• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • anina
    akica skrev 2017-02-07 08:14:44 följande:
    Heej! Är på ruvar dag nr 3 idag, jag hade också ont i magen och var supersvullen efter äggplocket men det är nog normalt, å du fick ut mer ägg än mig. Tänker på dig idag! Hoppas ni har ett guldägg att sätta in idag! Kram :)
    Hur känns det? Så spännande. =) När har du testdag?

Tack, hoppas det. =) Kram
  • akica
    anina skrev 2017-02-07 08:55:30 följande:

Hur känns det? Så spännande. =) När har du testdag?

Tack, hoppas det. =) Kram

Dom säger att man ska testa efter ca 14 dagar, men jag kmr nog testa tidigare haha väntan är den värsta typ. Sist jag gjorde iVF testade jag på dag 11 och fick ett positivt gravtest. Medans dom andra två gångerna ett BIG minus. Så det visar snabbt om man är eller inte.

Men nån gång i slutet på nästa vecka testar jag :)

Hur går det för dig när har du återförning? Kram
  • anina
    akica skrev 2017-02-07 10:48:26 följande:

Dom säger att man ska testa efter ca 14 dagar, men jag kmr nog testa tidigare haha väntan är den värsta typ. Sist jag gjorde iVF testade jag på dag 11 och fick ett positivt gravtest. Medans dom andra två gångerna ett BIG minus. Så det visar snabbt om man är eller inte.

Men nån gång i slutet på nästa vecka testar jag :)

Hur går det för dig när har du återförning? Kram

Ja fy vad jobbigt med den där väntan. Jag ska försöka vänta med får väl se hur det går. :)

Nu är vi på väg hem efter återförandet. Det gick bra. 4 ägg till frysen och så ska de odla 3 till tills imorgon.

Nu är jag skitnojig över allt, vågade knappt kissa efteråt. :)
  • akica
    anina skrev 2017-02-07 17:00:27 följande:

Ja fy vad jobbigt med den där väntan. Jag ska försöka vänta med får väl se hur det går. :)

Nu är vi på väg hem efter återförandet. Det gick bra. 4 ägg till frysen och så ska de odla 3 till tills imorgon.

Vad härligt! Nu hoppas vi att tiden går snabbt och att allt är som det ska =)

Ta det bara lungt,vila mycket å lyft inget tungt. :) Jag kollar på massa serier för att fördriva tiden ;)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-07 17:00:27 följande:

Gud vad bra! Blir allt lite avundsjuk.. Håller tummarna för att allt går bra nu!
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-07 20:06:29 följande:
    Gud vad bra! Blir allt lite avundsjuk.. Håller tummarna för att allt går bra nu!
    Tack. =) Har du tagit kontakt med RMC?
  • anina
    akica skrev 2017-02-07 17:27:20 följande:
    Vad härligt! Nu hoppas vi att tiden går snabbt och att allt är som det ska =)

Ta det bara lungt,vila mycket å lyft inget tungt. :) Jag kollar på massa serier för att fördriva tiden ;)
    Det gör vi verkligen. =) Har du ändrat kost och sånt?
  • akica
    anina skrev 2017-02-08 11:30:08 följande:

Det gör vi verkligen. =) Har du ändrat kost och sånt?

Nee äter nog som vanligt, mammas mat förtillfället vilket blir mycket grytor å så :) Har inte tänkt så mycket på kosten om jag ska vara ärlig.

Har haft en molande värk i magen hela morgonen, typ mensvärk liknande men ändå inte, då börjar hjärnan spinna i hundra :/ Men försöker tänka positivt, har mått väldigt bra hittills så lite får man väl tåla... Undra om man kommer kunna slappna av nån gång om man blir gravid...:/
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-08 11:27:49 följande:
    Tack. =) Har du tagit kontakt med RMC?
    Japp, ringde igår. Kommer bli kallade om 1-2 månader. Men det blev diskussion igår eftersom sambon tror att det kommer att ta tid med rmc, att det kommer att dröja innan vi kan börja med nästa behandling. Vi har ju gjort utredning och ett ivf-försök så det borde ju inte ta så lång tid? Dessutom känns det som en bra liten paus innan nästa försök, även om jag vill försöka igen snart. Fick min mens som ett brev på posten och det drog i gång alla möjliga känslor så jag och sambon är inte glada på varandra just nu. Suck suck..
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?