• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-02-16 21:58:02 följande:

Man har googlat och läst en del under de snart två åren vi har försökt. Man har analyserat allt så varje gång man började blöda lite utan någon direkt mensvärk så trodde jag att jag var gravid. Men det var bara spottings..

Japp, vi bor i Skåne. Även jag sätter upp delmål denna gången, så vi får se vad de säger när vi kommer dit. Jag vill naturligtvis påbörja försök nummer två så snart som möjligt. Men jag är glad att vi har fått ett datum nu för kallelsen.

Jag är så ledsen för din skull :( men jag måste säga ge inte upp detta var min fjärde gång som sagt och det är inte helt hundra om allt går hela vägen men ge aldrig upp!!! Nästa gång tar det sig ska du se :) <3
  • amandahyytiainen

Hej tjejer!

Hoppar in som ny här med en snabb fråga.

Då jag och min sambo nu är på gång med provrörsbefruktning så har jag fr.o.m i måndags tagit Gonal-F sprutan och igår började vi med Orgalutran (vi kör det korta protokollet) och nu behöver jag er hjälp som tagit denna (om nu någon gjort det?)!

Jag har för mig att jag ska ta både Gonal-F och Orgalutran fram tills mitt ultraljud på måndag, men jag minns inte om jag bara skulle ta den på första dagen jag började med den!?

Någon som vet?

Mvh

Nervös tjej i nöd????????

• Söndag
    amandahyytiainen skrev 2017-02-18 09:36:52 följande:

Hej tjejer!

Då jag och min sambo nu är på gång med provrörsbefruktning så har jag fr.o.m i måndags tagit Gonal-F sprutan och igår började vi med Orgalutran (vi kör det korta protokollet) och nu behöver jag er hjälp som tagit denna (om nu någon gjort det?)!

Jag har för mig att jag ska ta både Gonal-F och Orgalutran fram tills mitt ultraljud på måndag, men jag minns inte om jag bara skulle ta den på första dagen jag började med den!?

Någon som vet?

Mvh

Du har helt rätt du ska ta två sprutor :)
  • amandahyytiainen
    Söndag skrev 2017-02-18 13:44:35 följande:

Du har helt rätt du ska ta två sprutor :)

Fram tills ultraljudet så ska jag ta båda två alltså? :)
  • Söndag
    amandahyytiainen skrev 2017-02-18 14:06:10 följande:

Fram tills ultraljudet så ska jag ta båda två alltså? :)

Nu är jag ju inte läkare men ja så skulle jag säga!
  • anina
    amandahyytiainen skrev 2017-02-18 09:36:52 följande:

Hej tjejer!

Någon som vet?

Mvh

Jag fick inte upp nån notification att det hade skrivits i tråden, har kollat familjeliv flera gånger. Konstigt.

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, jag körde långa protokollet med puregon.

Hoppas det går bra. :)
  • anina

Hej tjejer.

Nu har jag gråtit lite då och då i några dagar.

Men jag tänker att det var inte meningen att det skulle fästa. Jag blev istället skyddad från nåt annat, senare missfall, fel på bebisen eller så.

Nu hoppas vi på nästa gång. Det är skönt att vi har i frysen iaf.

Vi bestämde oss för att ta semester nästa vecka och åka upp till fjällen. Tack för ert stöd. :)

Hur är det med er?

• anina
    akica skrev 2017-02-17 15:53:04 följande:

Jag är så ledsen för din skull :( men jag måste säga ge inte upp detta var min fjärde gång som sagt och det är inte helt hundra om allt går hela vägen men ge aldrig upp!!! Nästa gång tar det sig ska du se :) <3

Hoppas och ber för att allt går bra för dig denna gången. :) det är du värd. <3
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-18 18:49:34 följande:

Hej tjejer.

Nu har jag gråtit lite då och då i några dagar.

Men jag tänker att det var inte meningen att det skulle fästa. Jag blev istället skyddad från nåt annat, senare missfall, fel på bebisen eller så.

Nu hoppas vi på nästa gång. Det är skönt att vi har i frysen iaf.

Vi bestämde oss för att ta semester nästa vecka och åka upp till fjällen. Tack för ert stöd. :)

Hur är det med er?

Hej tjejen,

Härligt med semester nästa vecka! Kan ju vara skönt att komma ifrån lite och tänka på något annat. Ladda batterierna lite. Hur länge måste du vänta innan du gör återföring från frysen?
    Jag och sambon har varit iväg på lite myshelg denna helgen, ätit gott och sovit på hotell. Mitt humör är väldigt upp och ner och det oroar mig. Ena stunden kan jag vara glad och positiv och andra stunden tappar jag tålamodet för småsaker och tycker att allt är mitt fel. Sedan bryter jag ihop och gråter och gråter har svårt att sluta.
    Ha en supermysig semester!!
  • anina
    akica skrev 2017-02-17 15:53:04 följande:

Hoppas och ber för att allt går bra för dig denna gången. :) det är du värd. <3
    tokfia84 skrev 2017-02-19 19:21:45 följande:

Hej tjejen,

Härligt med semester nästa vecka! Kan ju vara skönt att komma ifrån lite och tänka på något annat. Ladda batterierna lite. Hur länge måste du vänta innan du gör återföring från frysen?

Jag och sambon har varit iväg på lite myshelg denna helgen, ätit gott och sovit på hotell. Mitt humör är väldigt upp och ner och det oroar mig. Ena stunden kan jag vara glad och positiv och andra stunden tappar jag tålamodet för småsaker och tycker att allt är mitt fel. Sedan bryter jag ihop och gråter och gråter har svårt att sluta.

Ha en supermysig semester!!

Ja det är skönt. Det behöver jag. Jag tror jag måste vänta på min nästa mens i mars. Hoppas den kommer bara. Har alltid haft oregelbunden. Förra året försvann den jag 4 månader.

Vad mysigt. Man behöver unna sig sånt.

Jag förstår precis det där med att gråta helt plötsligt. Kunde du njuta nånting iaf? Är sambon också ledsen?

Trodde jag mådde bra nu, kändes så i söndags. Men på morgonen när jag vaknar så känner jag inte glädje. Normalt sett på semester så känner jag att åh vad kul att åka skidor idag tex. Men nu vaknar jag och känner ingenting.

Jag har en kronisk depression också. Och slutade med ena medicinen innan vi började försöka få barn för att det inte finns forskning på den. Men har känts hyfsat ok ändå. Nu sitter jag också och gråter. Min sambo har inte varit så kärleksfull senaste dagarna så det räcker för att jag ska bli ledsen.

Träffade svärmor och svärfar häromdagen. De är inte så värst engagerade i det vi gör. Så svärmor tyckte att jag skulle sluta tänka på barn så skulle jag säkert bli gravid på naturlig väg snart. Hm. Tänk inte på att benet är brutet så kan du nog gå på det. Lite så känner jag. Man kan inte sluta tänka på det. Sambo är lite likadan.

Långt inlägg. :)
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?