• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • tokfia84
    Cakh skrev 2017-03-21 21:19:05 följande:

Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
    Kram på er alla.

Hej!
    Jag använde bara Lutinus ett par dagar och hann inte känna av dom så mycket. Många har upplevt kraftiga flytningar, något som jag inte heller hade. Kanske använde jag det för få dagar för att få några biverkningar.
    Håller tummarna för dig!
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-21 21:19:05 följande:

Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
    Kram på er alla.

Hej.

Jag hade mensvärk också men jag vet inte om det berodde på att jag fick mens sen eller på lutinus. Både lutinus, graviditet och mens ger liknande symptom, så det är svårt att veta vad som beror på vad. 
    Hoppas på det bästa för dig. =)
    Kram
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-21 15:47:05 följande:
    Upp och ner, mest upp ändå. Börjar känna av den passiva stressen med att vi kanske får börja i april, kanske inte. Samtidigt vill vi åka iväg på en liten weekendresa i juni men jag vågar inte boka, för man vet ju aldrig..
    När en vän sa till mig att det låter som om jag behöver åka bort på semester var det första jag tänkte på att, äh så farligt är det väl ändå inte. Sedan började jag tänka efter och jo, det hade varit skönt att komma bort och bara göra ingenting. Sluta stressa, sluta fundera och bara fokusera på sig själv. Det är stressigt på jobb men även hemma med de projekten som vi har. Gaahhh!!
    Var ska du på jobbresa?

Skönt att det är mest upp. Träffade ett par kompisar från gymnasiet igår. Och den ena tjejen har också problem att bli gravid. Givetvis önskar jag inte någon att ha de problemen, men skönt att ha någon nära man kan prata med om det. 

Ja en weekend låter inte helt fel. Det tycker jag du ska åka på. =) Man behöver tänka på annat ibland.
    Jag ska till Kongo Brazzaville, i Afrika. 

• anina
    tokfia84 skrev 2017-03-21 15:47:05 följande:
    Upp och ner, mest upp ändå. Börjar känna av den passiva stressen med att vi kanske får börja i april, kanske inte. Samtidigt vill vi åka iväg på en liten weekendresa i juni men jag vågar inte boka, för man vet ju aldrig..
    När en vän sa till mig att det låter som om jag behöver åka bort på semester var det första jag tänkte på att, äh så farligt är det väl ändå inte. Sedan började jag tänka efter och jo, det hade varit skönt att komma bort och bara göra ingenting. Sluta stressa, sluta fundera och bara fokusera på sig själv. Det är stressigt på jobb men även hemma med de projekten som vi har. Gaahhh!!
    Var ska du på jobbresa?

Skönt att det är mest upp. Träffade ett par kompisar från gymnasiet igår. Och den ena tjejen har också problem att bli gravid. Givetvis önskar jag inte någon att ha de problemen, men skönt att ha någon nära man kan prata med om det. 

Ja en weekend låter inte helt fel. Det tycker jag du ska åka på. =) Man behöver tänka på annat ibland.
    Jag ska till Kongo Brazzaville, i Afrika. 

• anina
    tokfia84 skrev 2017-04-03 06:53:08 följande:

Hej!
    Hur går det för alla?

Hej tjejen.
    Har tittat in här lite då och då för att se om någon har skrivit. Men jag kände att jag var tvungen att sluta hänga på de olika trådarna, då barntänkandet tog upp all min tid. Satt och läste på familjeliv på jobbet, och tänkte bara på barn. 
    Nu börjar jag må bättre faktiskt. =) 

Hur går det för dig?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-04-03 09:24:16 följande:
    Hej tjejen.
    Har tittat in här lite då och då för att se om någon har skrivit. Men jag kände att jag var tvungen att sluta hänga på de olika trådarna, då barntänkandet tog upp all min tid. Satt och läste på familjeliv på jobbet, och tänkte bara på barn. 
    Nu börjar jag må bättre faktiskt. =) 

Hur går det för dig?
    Hej!
    Jag är också inne på tok för mycket. Följer två andra trådar lite och känner att jag borde fokusera på annat och kanske bara ha denna tråden. Dock har jag inte tänkt så mycket på allt innan, det är först nu då jag ska ha mens denna veckan. Vill så gärna börja försök 2 denna veckan!! *hoppas*
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-04-03 12:49:00 följande:
    Hej!
    Jag är också inne på tok för mycket. Följer två andra trådar lite och känner att jag borde fokusera på annat och kanske bara ha denna tråden. Dock har jag inte tänkt så mycket på allt innan, det är först nu då jag ska ha mens denna veckan. Vill så gärna börja försök 2 denna veckan!! *hoppas*
    Ja det blir för mycket ibland. Man glömmer bort sitt "vanliga" liv.
    Åh hoppas den kommer nu då. =) Min har inte kommit tillbaka än. Är snart 3 veckor sen, så det drar ut på tiden med vårt nästa försök. Trodde jag skulle ha ett embryo i mig nu.
    Skulle du köra korta protokollet?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-04-03 14:55:57 följande:
    Ja det blir för mycket ibland. Man glömmer bort sitt "vanliga" liv.
    Åh hoppas den kommer nu då. =) Min har inte kommit tillbaka än. Är snart 3 veckor sen, så det drar ut på tiden med vårt nästa försök. Trodde jag skulle ha ett embryo i mig nu.
    Skulle du köra korta protokollet?
    Japp, korta protokollet igen men denna gången med Gonal F. Är lite orolig att påsken är i vägen för oss. Men det får vi se!
    Jag vet inte om jag minns rätt men äter du något för din ägglossning? Får att få igång den och sedan få mens?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-04-03 20:18:56 följande:
    Japp, korta protokollet igen men denna gången med Gonal F. Är lite orolig att påsken är i vägen för oss. Men det får vi se!
    Jag vet inte om jag minns rätt men äter du något för din ägglossning? Får att få igång den och sedan få mens?
    Ja just det. Har de stängt då? Brukar din mens vara regelbunden?

Roliga är att jag har mens fast jag inte har ägglossning. Så det blir lite omvänt, jag ska ta ägglossningstabletterna när jag har fått min mens. Tänk att man skulle länga så efter den. =)
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?