• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • anina
    akica skrev 2017-02-08 12:07:57 följande:
    Nee äter nog som vanligt, mammas mat förtillfället vilket blir mycket grytor å så :) Har inte tänkt så mycket på kosten om jag ska vara ärlig.

Har haft en molande värk i magen hela morgonen, typ mensvärk liknande men ändå inte, då börjar hjärnan spinna i hundra :/ Men försöker tänka positivt, har mått väldigt bra hittills så lite får man väl tåla... Undra om man kommer kunna slappna av nån gång om man blir gravid...:/
    Är du hemma eller jobbar du?
    Nej jag tror aldrig man kommer slappna av. =) Känns som man alltid kommer leta symptom av nåt slag. 
    Jag mår illa idag, men det känns ju alldeles för tidigt, så det borde bero på nåt annat. 
    Har de sagt nåt om mensvärk?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-08 12:13:27 följande:
    Japp, ringde igår. Kommer bli kallade om 1-2 månader. Men det blev diskussion igår eftersom sambon tror att det kommer att ta tid med rmc, att det kommer att dröja innan vi kan börja med nästa behandling. Vi har ju gjort utredning och ett ivf-försök så det borde ju inte ta så lång tid? Dessutom känns det som en bra liten paus innan nästa försök, även om jag vill försöka igen snart. Fick min mens som ett brev på posten och det drog i gång alla möjliga känslor så jag och sambon är inte glada på varandra just nu. Suck suck..
    Stod ni i kö samtidigt som ni gjorde ert privata försök? Tänker att det borde gå fortare då. Och som du säger, eftersom utredningen är klar dessutom. 
    Hoppas det går fort iaf. Vi kom in snabbare än väntat har jag för mig. Det var korta protokollet du körde förra gången va?

Jag jobbar nu. Funderade på att stanna hemma eftersom äggstockarna är så svullna och gör ont. Men jag sitter på kontor så jag lägger upp benen på en stol så funkar det. =)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-08 12:32:51 följande:
    Stod ni i kö samtidigt som ni gjorde ert privata försök? Tänker att det borde gå fortare då. Och som du säger, eftersom utredningen är klar dessutom. 
    Hoppas det går fort iaf. Vi kom in snabbare än väntat har jag för mig. Det var korta protokollet du körde förra gången va?

Jag jobbar nu. Funderade på att stanna hemma eftersom äggstockarna är så svullna och gör ont. Men jag sitter på kontor så jag lägger upp benen på en stol så funkar det. =)
    Det dumma var att de ringde från rmc dagen innan äggplock och hade fått ett återbud torsdagen veckan efter och om vi ville komma då. Jag sa då att vi försökte privat eftersom vi trodde det skulle dröja med hos rmc. När jag ringde igår var vi tillbaka i kön igen. Jag är rädd att det kommer att dröja, att jag kanske inte skulle sagt till rmc att vi försökte privat utan bara sagt att vi inte kunde den tiden. Många funderingar och samtidigt dåligt samvete gentemot sambon som gärna vill starta en ny behandling bums.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-08 12:47:52 följande:
    Det dumma var att de ringde från rmc dagen innan äggplock och hade fått ett återbud torsdagen veckan efter och om vi ville komma då. Jag sa då att vi försökte privat eftersom vi trodde det skulle dröja med hos rmc. När jag ringde igår var vi tillbaka i kön igen. Jag är rädd att det kommer att dröja, att jag kanske inte skulle sagt till rmc att vi försökte privat utan bara sagt att vi inte kunde den tiden. Många funderingar och samtidigt dåligt samvete gentemot sambon som gärna vill starta en ny behandling bums.
    Vad synd. Men ni kanske ändå hade varit på samma plats i kön, om det bara var ett återbud de hade just den veckan. Hoppas de ringer med en tid snart.
    Förstår att det är många tankar. Sen är det viktigt att du känner dig redo, för det är din kropp som går igenom allt. Sen är det ju svårt för de som går bredvid också

Du kanske ska ringa och säga att du har fått mens, så du kan börja behandlingen? Du vet ju hur allt går till redan.
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-08 12:54:21 följande:
    Vad synd. Men ni kanske ändå hade varit på samma plats i kön, om det bara var ett återbud de hade just den veckan. Hoppas de ringer med en tid snart.
    Förstår att det är många tankar. Sen är det viktigt att du känner dig redo, för det är din kropp som går igenom allt. Sen är det ju svårt för de som går bredvid också

Du kanske ska ringa och säga att du har fått mens, så du kan börja behandlingen? Du vet ju hur allt går till redan.
    Det är lite så jag känner. Jag vill vara mentalt och fysiskt redo igen. Mina äggstockar är ju fortfarande svullna och jag känner att jag måste ladda om för en ny behandling. Det är det jag försöker få fram till sambon att jag skulle vilja vänta. Vänta in kallelsen från rmc, åka dit och prata med dom och sen ta det därifrån.
    Jag är redan inne på dag 2 eller 3 med mensen så det är för sent tyvärr. Dessutom skulle jag behöva ha med vår journal från den privata kliniken så de får titta på den när vi är där.
  • akica
    anina skrev 2017-02-08 12:28:42 följande:

Är du hemma eller jobbar du?

Nej jag tror aldrig man kommer slappna av. =) Känns som man alltid kommer leta symptom av nåt slag. 

Jag mår illa idag, men det känns ju alldeles för tidigt, så det borde bero på nåt annat. 

Har de sagt nåt om mensvärk?

Jag är sjukskriven veckan ut sen är det sportlov så det kunde inte komma lägligare med ett lov :) Har läst och hört från andra att man kommer känna av "mensvärk" symptom i början typ men aja vi får se :)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-08 13:12:48 följande:

Det är lite så jag känner. Jag vill vara mentalt och fysiskt redo igen. Mina äggstockar är ju fortfarande svullna och jag känner att jag måste ladda om för en ny behandling. Det är det jag försöker få fram till sambon att jag skulle vilja vänta. Vänta in kallelsen från rmc, åka dit och prata med dom och sen ta det därifrån.

Jag är redan inne på dag 2 eller 3 med mensen så det är för sent tyvärr. Dessutom skulle jag behöva ha med vår journal från den privata kliniken så de får titta på den när vi är där.

Det är ju faktiskt det viktigaste. Det är din kropp som ska fungera för att det ska gå.

Förhoppningsvis får ni en tid lagom tills du är redo.
  • anina
    akica skrev 2017-02-08 13:43:46 följande:

Jag är sjukskriven veckan ut sen är det sportlov så det kunde inte komma lägligare med ett lov :) Har läst och hört från andra att man kommer känna av "mensvärk" symptom i början typ men aja vi får se :)

Vad skönt, bra timing. :) är ni lediga hela loven då? Jag åkte hem på eftermiddagen, hade så ont.

Ja vi får väl försöka att inte analysera alla symptom. :)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-10 15:59:16 följande:

Hej.

Hur mår ni? Vad ska ni hitta på i helgen?

Kram

Hej!
    Jag mår rätt bra! Hur mår du? Hur går det med att ruvandet?
    Jag och mamsen har varit en tur i Ullared idag. Himla trevligt men jag ville så gärna gå in på babyavdelning. Hindrade mig eftersom det nog skulle bli jobbigt. Nu soffhäng med mannen. Vad har du själv hittat på så här långt?
    Kram
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?