• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-02-01 13:28:01 följande:

Ja vi har fått betala för vårt första försök. Det är det värt eftersom vi fick tid efter bara två veckor. Kanonbra personal och superbra service.

Efter samtalet med läkaren bestämde vi att vi skulle ta och smälta allt och sedan bestämma vårt nästa steg. Kommer inte vara jätteaktiv här inne men kommer att följa era äggplock.

Oh jag lider med dig!! Försök att ta det lungt bara, sen försök tänka positivt! Kram <3
  • akica

Då var äggplocket klart var detbästa äggplocket jag gjort EVER. Det gjorde ont ska inte ljuga men verkligen inte så mycket som mina andra tre gånger och personalen och läkaren var helt fantastiska. Tummen upp för salgrenska:). 10 st ägg blev det,nu får vi hålla tummarna att allt utvecklas som det ska och att vi får tillbaka två guldägg på lördag. Då ska man börja med kladdet lutinus idag också och göra miljön i livmodern den bästa för kommande bebisar :)

• akica
    tokfia84 skrev 2017-02-02 08:41:55 följande:

Lycka till med era äggplock idag!!

Tack fina du!!
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-02 08:41:55 följande:

Lycka till med era äggplock idag!!

Tack. :)

Nu är vi på väg hem efter äggplock. :) 15 ägg blev det. Visst gjorde det lite ont men inte så mycket som jag hade räknat med. Fick lite extra morfin en gång också. :)

Ska du börja med Lutinus idag akica? Jag ska börja imorgon.
  • anina
    akica skrev 2017-02-02 12:20:58 följande:

Då var äggplocket klart var detbästa äggplocket jag gjort EVER. Det gjorde ont ska inte ljuga men verkligen inte så mycket som mina andra tre gånger och personalen och läkaren var helt fantastiska. Tummen upp för salgrenska:). 10 st ägg blev det,nu får vi hålla tummarna att allt utvecklas som det ska och att vi får tillbaka två guldägg på lördag. Då ska man börja med kladdet lutinus idag också och göra miljön i livmodern den bästa för kommande bebisar :)

Skönt att det kändes bra idag. :) ska du sätta tillbaka 2 st?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-01 13:28:01 följande:

Ja vi har fått betala för vårt första försök. Det är det värt eftersom vi fick tid efter bara två veckor. Kanonbra personal och superbra service.

Efter samtalet med läkaren bestämde vi att vi skulle ta och smälta allt och sedan bestämma vårt nästa steg. Kommer inte vara jätteaktiv här inne men kommer att följa era äggplock.

Tänker på er. Hur känns det nu?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-02 13:34:42 följande:
    Tänker på er. Hur känns det nu?
    Jag är på rätt gott humör ändå, men känner mig lite missmodig ibland.
    Känns jättebra med stöttning från er! Väntar nog till efter helgen med att ringa rmc, behöver samla kraft inför det samtalet.
    Jag började med Lutinus dagen efter äggplock. Många säger att det är kladdigt och att de får väldiga flytningar men det enda jag egentligen hade besvär med var magen som inte ville fungera som den skulle.
    När har du återföring?
  • akica
    anina skrev 2017-02-02 13:32:59 följande:

Skönt att det kändes bra idag. :) ska du sätta tillbaka 2 st?

Då detta är vår fjärde IVF så får vi sätta tillbaka 2 st OM det finns två att sätta in då, jag är nöjd om vi får ett också men vi får se allt är i guds händer nu, vi har gjort det vi kunnat hittills :) När är det återföring för er då? Bra jobbat med 15 ägg! :)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-02 14:44:09 följande:

Jag är på rätt gott humör ändå, men känner mig lite missmodig ibland.

Känns jättebra med stöttning från er! Väntar nog till efter helgen med att ringa rmc, behöver samla kraft inför det samtalet.

Jag började med Lutinus dagen efter äggplock. Många säger att det är kladdigt och att de får väldiga flytningar men det enda jag egentligen hade besvär med var magen som inte ville fungera som den skulle.

När har du återföring?

Vad skönt att det inte känns alltför dåligt. Förstår att det är jobbiga stunder också. Och då måste man få vara ledsen.

Gör nåt kul i helgen och samla kraft. Så du är redo för nästa runda. De är väldigt gulliga på rmc iaf.

Det verkar som att de helst vill göra återföring på dag 5. De ska ringa imorgon eftermiddag och berätta hur det ser ut. Det är nervöst inför det samtalet.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?