• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-23 08:05:11 följande:

God morgon tjejer,

Hur går det för er? Har helgen varit bra?

Hellu!!

Inne på 4:e kvällen med Menopur, tog blodprov idag,ska ringa imon för provsvar för att se hur det går.. sj då? Känner inget speciellt,lite extra känslig bara.
  • tokfia84
    akica skrev 2017-01-23 21:31:05 följande:
    Hellu!!

Inne på 4:e kvällen med Menopur, tog blodprov idag,ska ringa imon för provsvar för att se hur det går.. sj då? Känner inget speciellt,lite extra känslig bara.
    Spännande!

Själv ska jag träffa läkare idag och göra ett vul. Jag är sååå spänd och nervös! Jag började i lördags med Orgalutran utöver Menopur och mår lite sådär.. Illamående och konstig i magen. Hur mycket Menopur tar du?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-23 08:05:11 följande:

God morgon tjejer,
    Hur går det för er? Har helgen varit bra?

Hej tjejen. =)

Förlåt att jag inte har svarat i helgen. Jag har varit helt energilös, har inte orkat svara på sms och sånt. Kanske drar jag mig undan när jag mår sämre, jag vet inte.
    Men helgen har ändå varit helt ok.
    En del illamående och yrsel lite då och då. Vet inte om det är Puregonet, för sambon har haft samma. =) 
    Idag har jag som mensvärk och jätteont i ena äggstocken.

Var nere i Malmö och tog blodprov igår, värdena var bra. Imorgon blir det VUL.

Lycka till på VUL idag. =)

• tokfia84
    anina skrev 2017-01-24 09:55:09 följande:

Hej tjejen. =)

Förlåt att jag inte har svarat i helgen. Jag har varit helt energilös, har inte orkat svara på sms och sånt. Kanske drar jag mig undan när jag mår sämre, jag vet inte.
    Men helgen har ändå varit helt ok.
    En del illamående och yrsel lite då och då. Vet inte om det är Puregonet, för sambon har haft samma. =) 
    Idag har jag som mensvärk och jätteont i ena äggstocken.

Var nere i Malmö och tog blodprov igår, värdena var bra. Imorgon blir det VUL.

Lycka till på VUL idag. =)

VUL gick bra, jag har svarat bra på behandlingen. Det blir äggplock på fredag, jättenervöst! Är himla orolig för att det ska göra ont.
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-24 08:29:38 följande:

Spännande!

Själv ska jag träffa läkare idag och göra ett vul. Jag är sååå spänd och nervös! Jag började i lördags med Orgalutran utöver Menopur och mår lite sådär.. Illamående och konstig i magen. Hur mycket Menopur tar du?

Varför tar du orgalutran? Jag tar 225 på Menopur. Ska ta blodprov imorgon igen så får jag reda på torsdag när jag ska göra ultraljud.
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-24 16:40:10 följande:

VUL gick bra, jag har svarat bra på behandlingen. Det blir äggplock på fredag, jättenervöst! Är himla orolig för att det ska göra ont.

Be om extra lugnade:)
  • tokfia84
    akica skrev 2017-01-24 21:31:43 följande:
    Varför tar du orgalutran? Jag tar 225 på Menopur. Ska ta blodprov imorgon igen så får jag reda på torsdag när jag ska göra ultraljud.
    Orgalutran förhindrar egen ägglossning har jag fattat det som. Jag tog 375 på Menopur.
    Haha! De sa att jag inte behövde oroa mig, men gör ju det ändå..
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-24 16:40:10 följande:
    Oh så spännande. =) Jag är också nervös för att det ska göra ont.
    På spolningen av äggledarna skrek jag som en stucken gris.
  • anina
    akica skrev 2017-01-24 21:33:11 följande:
    Be om extra lugnade:)
    Kör du långa eller korta protokollet?
    Vad jag har förstått det som så tar man inte den sprutan på långa, utan fortsätter med nässprayet istället.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?