• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-01-26 12:57:16 följande:
    Skönt det iaf. Men kan vara lätt att glömma bort. Och inte alltid man inser själv att det är hormonerna fel. Men vi ger ju gubbarna den finaste gåvan de kan få iaf. :)

Det gick bra. Det såg fint ut. De hade växt sen igår. Sen hade nog hon på hemorten mätt nåt fel, men det kanske några som var 13-14 mm. De vill göra ett nytt ultraljud och blodprov på måndag innan vi bokar tid för ÄP.

Vilken tid är det dags imorgon? Är sambon också spänd? Kan han lugna dig när du är nervös? Min är inte bäst på att svara det man vill göra. Om jag säger att det kommer säkert göra jätteont så svarar han ja. Jag frågade idag om man får mer morfin ifall man behöver det och det får man sa hon.
    Okej, men då blir det troligtvis i nästa vecka?

Sköterskan på kliniken lugnade mig med att jag kommer att vara tillräckligt smärtstillad och det kommer att vara en narkosläkare med. 9.10 ska vi vara där och vi har fått ett "schema" med tabletter som ska tas, rena kläder som ska med och hur det ska duschas innan. Jag ska vara fastande vilket kommer att bli en utmaning. Sambon är lugn, han visar inte stress och nervositet på samma sätt som jag. Han går mer in i sig själv medan jag låter de flesta i min närhet veta.. hihi.. Roligt, säger jag till min sambo att jag oroar mig för att det kommer att göra jätteont så blir han nästan arg för att jag tar ut något i förväg.
  • akica

Ska på mitt första ultraljud imon, är så nervös att det inte ska finnas tillräckligt med ägg eller att något ska vara fel,allt kännS blä just nu...:/

• anina
    akica skrev 2017-01-26 19:48:21 följande:

Ska på mitt första ultraljud imon, är så nervös att det inte ska finnas tillräckligt med ägg eller att något ska vara fel,allt kännS blä just nu...:/

Isf ökar du dosen så det kommer igång. Det kommer gå jättebra. :) annars korrigerar de som sagt. Ska tänka på dig imorgon. Vilken tid?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-26 16:27:53 följande:

Okej, men då blir det troligtvis i nästa vecka?

Sköterskan på kliniken lugnade mig med att jag kommer att vara tillräckligt smärtstillad och det kommer att vara en narkosläkare med. 9.10 ska vi vara där och vi har fått ett "schema" med tabletter som ska tas, rena kläder som ska med och hur det ska duschas innan. Jag ska vara fastande vilket kommer att bli en utmaning. Sambon är lugn, han visar inte stress och nervositet på samma sätt som jag. Han går mer in i sig själv medan jag låter de flesta i min närhet veta.. hihi.. Roligt, säger jag till min sambo att jag oroar mig för att det kommer att göra jätteont så blir han nästan arg för att jag tar ut något i förväg.

Ja. :) om det ser bra ut på måndag så blir det ÄP på onsdag. Allt börjar närma sig nu. Så nu börjar man tänka på allt som kan gå fel.

Rena kläder?

Det är nog typsikt karlar. :) min verkar inte oroa sig det minsta, men han kanske gör det utan att säga nåt till mig.

Undrar hur de skulle ha varit om det var de som gick igenom behandlingarna. :)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-01-26 21:00:58 följande:
    Ja. :) om det ser bra ut på måndag så blir det ÄP på onsdag. Allt börjar närma sig nu. Så nu börjar man tänka på allt som kan gå fel.

Rena kläder?

Det är nog typsikt karlar. :) min verkar inte oroa sig det minsta, men han kanske gör det utan att säga nåt till mig.

Undrar hur de skulle ha varit om det var de som gick igenom behandlingarna. :)
    Okej, nytvättade strumpor ska både jag och sambon ha med och han ska ha nytvättade byxor på sig. Jag kommer vara helt nitisk när det gäller hygienen, vill ju att vi ska ha gjort så rätt vi kan. Och män är ju vad dom är..

Ibland undrar jag om det inte hade funnits ett sätt där dom hade fått prova på och gå igenom det vi gör.

Dags att sova snart, ska bli spännande och se om jag kan sova något.. Vi hörs imorgon!
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-26 22:01:10 följande:
    Okej, nytvättade strumpor ska både jag och sambon ha med och han ska ha nytvättade byxor på sig. Jag kommer vara helt nitisk när det gäller hygienen, vill ju att vi ska ha gjort så rätt vi kan. Och män är ju vad dom är..

Ibland undrar jag om det inte hade funnits ett sätt där dom hade fått prova på och gå igenom det vi gör.

Dags att sova snart, ska bli spännande och se om jag kan sova något.. Vi hörs imorgon!
    Ah då förstår jag. Det har jag inte ens tänkt på innan, men det är ju logiskt nu när du säger det. 

Ja det vore intressant att se hur de reagerade, bara låta dem prova ett par dagar. =)

Tänker på dig idag. Hoppas allt går bra. Skriv gärna efter och berätta. =)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-01-27 09:38:24 följande:
    Ah då förstår jag. Det har jag inte ens tänkt på innan, men det är ju logiskt nu när du säger det. 

Ja det vore intressant att se hur de reagerade, bara låta dem prova ett par dagar. =)

Tänker på dig idag. Hoppas allt går bra. Skriv gärna efter och berätta. =)
    Tack för att du har tänkt på mig idag! Allt har gått bra! Jag oroade mig och var nervös i onödan, fick en avslappnande tablett samt lagom med smärtstillande och det enda som kändes var stick och tryck. Ingen direkt smärta utan mer obehag. Så fort bedövningen släppte fick man vara beredd med paracetamol för det gör ont efteråt.
    13 ägg fick dom ut vilket dom sa var jättebra och vi har fått tid för återföring på måndag. Har fått sova någon timme nu på eftermiddagen då jag är rätt trött efter dagens spektakel.
  • akica

Var på ultraljud igår, såg ca 10 st äggblåsor som höll på att mogna bra. Tar slutsprutan på tisdagkväll och det blir äggplock på torsdag. Längtar lite faktiskt samtidigt som man är nervös. Hon sa att jag skulle få bra med smärtatillande vid äggplock så det känns tryggt. Hoppas och ber innerligt att det ska gå vägen nu för ALLA oss här i tråden!!????????

• akica
    tokfia84 skrev 2017-01-27 17:22:31 följande:

Tack för att du har tänkt på mig idag! Allt har gått bra! Jag oroade mig och var nervös i onödan, fick en avslappnande tablett samt lagom med smärtstillande och det enda som kändes var stick och tryck. Ingen direkt smärta utan mer obehag. Så fort bedövningen släppte fick man vara beredd med paracetamol för det gör ont efteråt.

13 ägg fick dom ut vilket dom sa var jättebra och vi har fått tid för återföring på måndag. Har fått sova någon timme nu på eftermiddagen då jag är rätt trött efter dagens spektakel.

Vad skönt att allt gått bra!! Fick du använda lustgasen? Dom sa att jag kunde använda den också ifall jag är rädd att det ska göra ont. Har lite trauma sen sist.

Ska du få tillbaka ett embryo eller två?
  • tokfia84
    akica skrev 2017-01-28 18:08:48 följande:
    Vad skönt att allt gått bra!! Fick du använda lustgasen? Dom sa att jag kunde använda den också ifall jag är rädd att det ska göra ont. Har lite trauma sen sist.

Ska du få tillbaka ett embryo eller två?
    Ingen lustgas, en avslappnande tablett som sänkte min nervositet, och morfin i en nål i armen.
    Hur många embryo vet jag inte, det beror väl på hur många som har mognat som de ska?
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?