• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • Niaa
    anina skrev 2017-01-16 09:52:42 följande:

Är det nån som vet skillnaden på Puregon och Menopur? 

Purugon ger oftast fler antal ägg medan menopur ger färre fast med något bättre kvalité. Så har jag fått det förklarat för mig av min klinik.
  • anina
    Niaa skrev 2017-01-16 10:23:57 följande:
    Purugon ger oftast fler antal ägg medan menopur ger färre fast med något bättre kvalité. Så har jag fått det förklarat för mig av min klinik.
    Ok, tack. Vet du varför vissa tar orgalutran också?
  • Niaa
    anina skrev 2017-01-16 10:31:05 följande:

Ok, tack. Vet du varför vissa tar orgalutran också?

Nej tyvärr ingen aning :( har bara kört långa protokollet och då kombinerar man inte sprutor.
  • anina

Inatt drömde jag att jag var gravid. =) Jag hade blivit gravid när jag tog hormonsprutorna och väntade en liten tjej. =) Det var en härlig dröm.

• tokfia84

Härlig dröm! Har också drömt ett par gånger att jag är gravid.
    Tog första sprutan Menopur igår, suck. Nervös och lite stressad när jag blandade ihop allt så lyckades det droppa utanför, och ganska mycket. Och naturligtvis så började jag oroa mig att koncentrationen då blir för hög och att jag ska bli överstimulerad. Tog ett par djupa andetag och läste lite på nätet och kom då fram till att jag faktiskt kan blanda en behållare till. Och denna gången sätta mig ner i lugn och ro och blanda den för nu vet jag hur jag ska göra. Så mycket man ska behöva gå igenom för att bli gravid..
    Känner för övrigt inga biverkningar förutom att jag är lite känslig i magen. Kan ju även bero på stress/nervositet/oro.

• anina
    tokfia84 skrev 2017-01-17 10:56:19 följande:

Härlig dröm! Har också drömt ett par gånger att jag är gravid.
    Tog första sprutan Menopur igår, suck. Nervös och lite stressad när jag blandade ihop allt så lyckades det droppa utanför, och ganska mycket. Och naturligtvis så började jag oroa mig att koncentrationen då blir för hög och att jag ska bli överstimulerad. Tog ett par djupa andetag och läste lite på nätet och kom då fram till att jag faktiskt kan blanda en behållare till. Och denna gången sätta mig ner i lugn och ro och blanda den för nu vet jag hur jag ska göra. Så mycket man ska behöva gå igenom för att bli gravid..
    Känner för övrigt inga biverkningar förutom att jag är lite känslig i magen. Kan ju även bero på stress/nervositet/oro.

Ja det är så mysigt att drömma om det. =) 
    Ajdå, det är lätt hänt. Bra att du kunde bli lugn och kolla upp det så det löste sig. Jag har hört fler säga att de får ungefär som magkatarr av hormonerna. Men sen är man ju nervös och hela den biten med som du säger.
    Imorgon ska jag ta blodprov för att se om jag är nedreglerad, så förhoppningsvid börjar jag med hormonerna på torsdag. Nu börjar verkligen allt närma sig. 

Ja verkligen. Ett ev barn kan ju iaf inte säga att han/hon kom till av misstag direkt. =)
  • tokfia84

Jaaa! Låste in mig på toa och blandade en ny behållare i lugn och ro och det gick jättebra! Inget spill! Nu är jag lugn igen och kan ta sprutorna utan att oroa mig.

• anina
    tokfia84 skrev 2017-01-17 20:06:08 följande:

Jaaa! Låste in mig på toa och blandade en ny behållare i lugn och ro och det gick jättebra! Inget spill! Nu är jag lugn igen och kan ta sprutorna utan att oroa mig.

Härligt. =) Konstigt att man inte kan få sånt färdigt egentligen.
    Igår tog jag mitt blodprov och jag var nedreglerad så igår kväll började jag med mina sprutor. =)
    Känner du nåt av dem?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-01-19 10:43:19 följande:
    Härligt. =) Konstigt att man inte kan få sånt färdigt egentligen.
    Igår tog jag mitt blodprov och jag var nedreglerad så igår kväll började jag med mina sprutor. =)
    Känner du nåt av dem?
    Härligt att du också kommit igång med dom!
    Nej, det enda jag känner är att jag inte mår helt 100 i magen. Har du några biverkningar?
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?