• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    anina skrev 2017-01-04 12:30:23 följande:

Gott nytt år på er. =)

Vad skönt att du har fått släppa den stressen nu.

Så spännande. =) Jag börjar med min nässpray nästa torsdag. Så snart sätter det igång på riktigt. Jag har ju dock varit nedreglerad sen slutet av oktober. Vilken klinik var det du går till?

Hur mår du då? Är lite rädd att jag ska bli nedstämd pga av nedregleringen,men ska inte hålla på så länge bara fram till mensen typ. Vi går på salgrenska, du då?
  • akica
    ammela skrev 2017-01-03 22:21:38 följande:

Starkt att berätta! Skönt att slippa hitta på ursäker och förklaringar på saker!

Tack det kändes genast lättare när jag sa allt, gick ifrån jobbet skuttandes liksom :). När kör du igång?
  • ammela
    akica skrev 2017-01-04 14:58:00 följande:

Tack det kändes genast lättare när jag sa allt, gick ifrån jobbet skuttandes liksom :). När kör du igång?

Den 17 tror jag, ska bara ringa sahlgrenska först och dubbelkolla då jag fick en blödning innan mensen, så får de avgöra om jag ska utgå från den eller den riktiga mensen.
  • anina
    akica skrev 2017-01-04 14:56:46 följande:
    Hur mår du då? Är lite rädd att jag ska bli nedstämd pga av nedregleringen,men ska inte hålla på så länge bara fram till mensen typ. Vi går på salgrenska, du då?

Vissa dagar mår jag skit och vissa dagar mår jag bra. Jag kan känna mig glad en stund och minuten efter känns hela livet meningslöst och så gråter jag. Jag har tagit östrogen några veckor nu så jag mår lite bättre av det. De jobbiga stunderna kommer inte lika ofta. Men måste sluta med dem imorgon.
    Men det tog ca 2-3 veckor innan jag började känna nåt när jag började med nedregleringen, så förhoppningsvis hinner du inte få några biverkningar.

Jag går på lasarettet i Malmö. 

• anina
    ammela skrev 2017-01-04 15:38:14 följande:
    Den 17 tror jag, ska bara ringa sahlgrenska först och dubbelkolla då jag fick en blödning innan mensen, så får de avgöra om jag ska utgå från den eller den riktiga mensen.
    Nära för dig också nu. =) Är det Synarela du börjar med den 17?
  • ammela
    anina skrev 2017-01-04 15:43:32 följande:

Nära för dig också nu. =) Är det Synarela du börjar med den 17?

Nej jag ska ta Suprecur.

Är lite orolig för att känna som du, ska dock bara ta i 2-3 veckor så hoppas jag klarar mig utan känslostormar. Stakars mina elever annars...
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 16:06:52 följande:
    Nej jag ska ta Suprecur.

Är lite orolig för att känna som du, ska dock bara ta i 2-3 veckor så hoppas jag klarar mig utan känslostormar. Stakars mina elever annars...
    Ah ok. Förhoppningsvis hinner det inte komma på den tiden.
    Min sambo klarar inte alls av när man är ledsen. Han vet inte vad han ska göra. 
  • ammela
    anina skrev 2017-01-04 16:23:07 följande:

Ah ok. Förhoppningsvis hinner det inte komma på den tiden.

Min sambo klarar inte alls av när man är ledsen. Han vet inte vad han ska göra. 

Här har vi skämtat om att min man ska flytta hemifrån under tiden :) vi får se hur det blir. Vi pratade om ett kondord men det svåra är ju att även om man fattar att det är hormonerna som spökar så fattar man ändå inte det mitt i ilskan/gråtattacken.
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 16:30:22 följande:
    Här har vi skämtat om att min man ska flytta hemifrån under tiden :) vi får se hur det blir. Vi pratade om ett kondord men det svåra är ju att även om man fattar att det är hormonerna som spökar så fattar man ändå inte det mitt i ilskan/gråtattacken.
    Det är svårt. Jag har inte blivit arg faktiskt utan bara ledsen. 
    Allt känns meningslöst just då. Och försöker man tänka på att vi gör detta för att få ett barn så tänker mig hjärna "vi ska ändå dö en dag". Ingenting känns roligt. Men det går ju över, ibland hyfsat fort. 
    Men det gäller ju också att mannen tänker på vad han säger. För minsta felsägning eller vid fel tillfälle kan ju trigga igång en rejält. En dag funderade jag t.o.m på att gå ifrån honom och bo hos mina föräldrar istället. Hemskt vad mycket det gör med hormoner.
  • anina
    ammela skrev 2017-01-04 16:30:22 följande:
    Ett kodord kan vara en bra idé. Men sen finns det ju en liten risk att du blir skitarg på din man som påstår att det är dina hormoner när din hjärna tycker att du har anledning att vara arg. Hoppas som sagt inte du hinner få några biverkningar.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?