Moni86 skrev 2016-11-30 21:35:02 följande:
Anina - klimakteriet gör att jag blir lite knasig! :) Försöker vara "normal" för att inte skrämma sambon allt för mkt men efter att ha varit i klimakteriet ett antal ggr hoppas jag att han är härdad. Sprutorna ska man ta 1/dag i 10 dagar beroende på hur man svarar på dem. Sista sprutan (vet ej om den skulle tas i flera dagar) är för att sätta igång ägglossningen å då måste man infinna sig på kliniken en viss tid för att inte äggen ska hinna släppa innan de hinner ta ut dem. Att man gör kontroller innan tror jag är just för att se hur man svarar på behandlingen så man inte riskerar att blir överstimulerad. Kontrollerna avgör hur länge till man ska fortsätta med sprutorna samt vilken mängd man ska ta.
Har läst mycket om tjejer som vid upprepade missfall eller svårare att bli gravida ha fått trombyl utskrivet. Läste sedan att de finns tabletter (vanliga vitamintabletter) som man kan ta som motsvarar trombyl fast i en mkt mildare form. Beställde hem dessa tabletter men nu blir jag så velig igen :( vågar jag börja ta dessa? Tänk om de skadar mer än va de gör nytta :( usch! Någon av er här som fått trombyl utskrivet trots bra värden?
Haha ja man är lite annorlunda. Har också varit i klimakteriet en gång innan. Var ungefär samma då. Men då kände jag inte min sambo.
Gör man kontrollerna på den kliniken då? Vi har ju 20 mil till vår klinik.
Har inte tagit trombyl så kan tyvärr inte svara på din fråga.
Freya18 skrev 2016-11-30 23:57:01 följande:
Jag och min man ska genomgå IVF i början av 2017. Vi ska ha informationsmöte i januari, sen får vi se hur allting ska gå till väga.
Både jag och min man är helt friska och allting ser normalt ut, men jag har aldrig lyckats bli gravid. Det kommer bli en spännande tid framöver och man får hålla tummarna att allting går smidigt till!
I min presentation kan ni läsa hur våran utredning har gått till nu under hösten :)
Välkommen. =)
Ja visst är det en spännande tid. Vi ska till IVF-kliniken i februari förhoppningsvis så vi ligger kanske nära i tid med varandra.
Läste din presentation. Såg att du har många äggblåsor. Du kan inte ha PCO?