• Freya18

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Jag och min man ska genomgå IVF i början av 2017. Vi ska ha informationsmöte i januari, sen får vi se hur allting ska gå till väga.
    Både jag och min man är helt friska och allting ser normalt ut, men jag har aldrig lyckats bli gravid. Det kommer bli en spännande tid framöver och man får hålla tummarna att allting går smidigt till!

I min presentation kan ni läsa hur våran utredning har gått till nu under hösten :)

• Freya18
    anina skrev 2016-12-01 13:41:49 följande:

Haha ja man är lite annorlunda. Har också varit i klimakteriet en gång innan. Var ungefär samma då. Men då kände jag inte min sambo. 
    Gör man kontrollerna på den kliniken då? Vi har ju 20 mil till vår klinik.
    Har inte tagit trombyl så kan tyvärr inte svara på din fråga. 

Freya18 skrev 2016-11-30 23:57:01 följande:

Jag och min man ska genomgå IVF i början av 2017. Vi ska ha informationsmöte i januari, sen får vi se hur allting ska gå till väga.
    Både jag och min man är helt friska och allting ser normalt ut, men jag har aldrig lyckats bli gravid. Det kommer bli en spännande tid framöver och man får hålla tummarna att allting går smidigt till!

I min presentation kan ni läsa hur våran utredning har gått till nu under hösten :)

Välkommen. =) 
    Ja visst är det en spännande tid. Vi ska till IVF-kliniken i februari förhoppningsvis så vi ligger kanske nära i tid med varandra.
    Läste din presentation. Såg att du har många äggblåsor. Du kan inte ha PCO?
    Nej, det tror jag inte. Symptomen stämmer inte in på mig (förutom många äggblåsor). Kommer nog aldrig få en förklaring till varför jag inte har lyckats bli gravid hittills. Läkarna rycker på axlarna och säger att så här kan det vara ibland.
  • Freya18

Jag och maken fick avboka IVF-mötet.. Det är så overkligt, men vi plussade för en vecka sedan :')

Jag har hela tiden tänkt "hoppas att vi är ett sånt där par som lyckas bli gravida precis innan IVF". Och så blev det!! :D När vi endast hade sex 2ggr på en hel månad för maken var jätte sjuk och så plussar man helt plötsligt! Kan inte fatta det.

Fertilitetskliniken vill göra ultraljud dagen innan julafton sen skulle vi skrivas av därifrån. Varför dom vill göra det när jag är runt vecka 7-8 vet jag inte. Jag tycker det är för tidigt. Men man är ju nyfiken, så vet inte om jag ska boka av den?
    Det händer så mycket nu och jag som var förberedd på IVF om en månad.. Gaah, min hjärna hänger inte med!

• Freya18
    Söndag skrev 2016-12-12 14:39:28 följande:
    Grattis!! vecka 7 ser du att de har tagit sig och om hjärtat slår! Du gör ul efter 7-8 veckor alltid när de är assisterad befruktning :)
    Det är ju det man vill se, lilla hjärtat som studsar och att det ser okej ut med allt. :) Lite nojig blir jag ändå när det är så tidigt. Vill inte göra några extra ultraljud i "onödan". Jag har inte blödigt en droppe, inga kraftiga smärtor, inga sjukdomar o.s.v. Men visst är man oerhört nyfiken.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?