• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-04-03 20:18:56 följande:
    Japp, korta protokollet igen men denna gången med Gonal F. Är lite orolig att påsken är i vägen för oss. Men det får vi se!
    Jag vet inte om jag minns rätt men äter du något för din ägglossning? Får att få igång den och sedan få mens?
    Ja just det. Har de stängt då? Brukar din mens vara regelbunden?

Roliga är att jag har mens fast jag inte har ägglossning. Så det blir lite omvänt, jag ska ta ägglossningstabletterna när jag har fått min mens. Tänk att man skulle länga så efter den. =)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-04-04 09:22:24 följande:
    Ja just det. Har de stängt då? Brukar din mens vara regelbunden?

Roliga är att jag har mens fast jag inte har ägglossning. Så det blir lite omvänt, jag ska ta ägglossningstabletterna när jag har fått min mens. Tänk att man skulle länga så efter den. =)
    Vet inte om de har stängt men de har kanske inte lika mycket personal på plats.

Min mens är beräknad till imorgon och den brukar vara regelbunden. En till två dagar innan mens brukar jag ha spottings men än lyser den med sin frånvaro.. Kan inte minnas att jag har längtat så mycket efter den tidigare..!

Jag har alltid trott att mens fick man pga att ägget inte befruktades utan "dog" och att det var därför man fick mens. Efter ägguttaget fick jag mens och förstod inte varför då jag trodde de hade tömt mig på ägg?!? Jag frågade på rmc när vi var där och då förklarade de att det var slemhinnan som blödde och inte ett obefruktat ägg. Idag vet jag fortfarande inte vad det är som blöder bara att jag gör det en gång i månaden.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-04-04 12:01:45 följande:
    Vet inte om de har stängt men de har kanske inte lika mycket personal på plats.

Min mens är beräknad till imorgon och den brukar vara regelbunden. En till två dagar innan mens brukar jag ha spottings men än lyser den med sin frånvaro.. Kan inte minnas att jag har längtat så mycket efter den tidigare..!

Jag har alltid trott att mens fick man pga att ägget inte befruktades utan "dog" och att det var därför man fick mens. Efter ägguttaget fick jag mens och förstod inte varför då jag trodde de hade tömt mig på ägg?!? Jag frågade på rmc när vi var där och då förklarade de att det var slemhinnan som blödde och inte ett obefruktat ägg. Idag vet jag fortfarande inte vad det är som blöder bara att jag gör det en gång i månaden.
    Men mensen har funkat sen ditt förra försök iaf? 
    Undrar om man skrämmer iväg den nu när man sitter och väntar på den. 
    Nej så här mycket har jag nog inte längtat efter den innan. =) När vi försökte naturligt försvann den i 4 månader, då längtade jag med förstås.

Ja det har jag också alltid trott. Så jag fattar ingenting varför den kommer varje månad. Man lär sig verkligen mycket om kroppen under detta. Fast vissa saker är fortfarande förvirrande. Menar du att det alltid är slemhinnan och inte ett obefruktad ägg? Jag måste ha sovit under sexualundervisningen i skolan isf. =)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-04-04 14:39:29 följande:
    Men mensen har funkat sen ditt förra försök iaf? 
    Undrar om man skrämmer iväg den nu när man sitter och väntar på den. 
    Nej så här mycket har jag nog inte längtat efter den innan. =) När vi försökte naturligt försvann den i 4 månader, då längtade jag med förstås.

Ja det har jag också alltid trott. Så jag fattar ingenting varför den kommer varje månad. Man lär sig verkligen mycket om kroppen under detta. Fast vissa saker är fortfarande förvirrande. Menar du att det alltid är slemhinnan och inte ett obefruktad ägg? Jag måste ha sovit under sexualundervisningen i skolan isf. =)
    Japp, den har fungerat sen försöket. Och har varit relativt regelbunden. Men jag tänker nig för mycket på mensen för den vill inte dyka upp..!
    Man får nog ta och läsa på om hur den kvinnliga kroppen fungerar. Trodde iofs att jag visste det mesta men icke!
  • tokfia84

Fick min mens igår kväll, kontaktade då rmc. Fick just svar att vi inte kan börja vid denna mensen, utan får kontakta dom vid nästa. Det är ju en hel månad dit!! Och det är ingen säkerhet att vi får börja då, suck.. Nu blev jag uppgiven..

• anina
    tokfia84 skrev 2017-04-06 09:19:00 följande:

Fick min mens igår kväll, kontaktade då rmc. Fick just svar att vi inte kan börja vid denna mensen, utan får kontakta dom vid nästa. Det är ju en hel månad dit!! Och det är ingen säkerhet att vi får börja då, suck.. Nu blev jag uppgiven..

Åh vad drygt. Förstår att det känns jobbigt. 
    Men de kan neka max två gånger va? 
    Har ni tagit den där weekenden än? Annars kanske det vore en bra idé nu. Kram på dig
  • tokfia84
    anina skrev 2017-04-06 15:34:20 följande:
    Åh vad drygt. Förstår att det känns jobbigt. 
    Men de kan neka max två gånger va? 
    Har ni tagit den där weekenden än? Annars kanske det vore en bra idé nu. Kram på dig
    Japp de kan neka två gånger, så en gång kvar. Men i svaret stod det att det kunde ta tre månader. Såg iofs ut att vara ett standardsvar, har sett det på andra kallelser.
    Jo vi har bokat weekend till men inte förrän i maj. Ska iofs bli skönt, ser fram emot det jättemycket!!
  • tokfia84
    anina skrev 2017-04-18 15:45:30 följande:

Hej alla fina.

Hur mår ni?

Hej fina du!
    Det är ganska bra! Har varit en härlig påsk som gått i ett. Träffat en del bebisar också, det var lite jobbigt. Attans vad jag längtar!! I övrigt knatar det på.
    Hur mår du?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-04-18 20:27:24 följande:
    Hej fina du!
    Det är ganska bra! Har varit en härlig påsk som gått i ett. Träffat en del bebisar också, det var lite jobbigt. Attans vad jag längtar!! I övrigt knatar det på.
    Hur mår du?

Hej.

Jag glömde helt bort att svara, förlåt. Har legat sjuk i två veckor, luftrörskatarr. Har astma också så fick åka in och ut till vårdcentralen och andas i maskin. Nu börjar jag bli bättre. =) På lördag åker jag till Kongo. 

Jag har mått ganska bra faktiskt. Längtar ju som bara den efter en bebis men har mått bättre psykiskt. Hörde av en släkting som gjorde äggplock igår, så nu blev jag ännu mer sugen på att sätta igång igen. Men den dumma mensen kommer ju aldrig.

Kram

• anina

Hej tjejer.

Allt bra med er?
    Idag kom den, mensen. Efter 3 månader. Just när jag är i Kongo en månad. Men jag hoppas det betyder att den kommer nästa månad med. =)

Kram på er

• tokfia84
    anina skrev 2017-05-03 10:33:10 följande:

Hej tjejer.

Allt bra med er?
    Idag kom den, mensen. Efter 3 månader. Just när jag är i Kongo en månad. Men jag hoppas det betyder att den kommer nästa månad med. =)

Kram på er

Hej!
    Skulle precis in och fråga om hur du har det på din resa? Bra med mensen men tråkigt att den kommer när du är bortrest. Men jag håller tummar och tår för att den kommer nästa månad också!
    Jag fick positiva besked idag, börjar med sprutor på fredag!! Känner mig så himla lättad och glad, äntligen! Ska bli spännande och se hur jag svarar på Gonal F, om äggen blir av bättre kvalité och om kanske D-vitaminerna har hjälpt något. *längtar*
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-05-03 14:32:36 följande:
    Hej!
    Skulle precis in och fråga om hur du har det på din resa? Bra med mensen men tråkigt att den kommer när du är bortrest. Men jag håller tummar och tår för att den kommer nästa månad också!
    Jag fick positiva besked idag, börjar med sprutor på fredag!! Känner mig så himla lättad och glad, äntligen! Ska bli spännande och se hur jag svarar på Gonal F, om äggen blir av bättre kvalité och om kanske D-vitaminerna har hjälpt något. *längtar*
    Jodå det är bra. Har varit lite ensamt om kvällarna. Men var ledig första två dagarna så njöt av lite sol och bad i pool. =) Ja jag hoppas den kommer nästa månad igen. 
    Åh vad härligt. =) Lycka till. Du får höra av dig hur det går. Hoppas du får många fina ägg. =)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-05-03 15:29:49 följande:
    Jodå det är bra. Har varit lite ensamt om kvällarna. Men var ledig första två dagarna så njöt av lite sol och bad i pool. =) Ja jag hoppas den kommer nästa månad igen. 
    Åh vad härligt. =) Lycka till. Du får höra av dig hur det går. Hoppas du får många fina ägg. =)
    Det förstår jag, men är du där själv? Blir ju klart ensamt i längden, men du kommer ju snart hem igen.
    Jag ska absolut hålla dig uppdaterad!
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-05-03 19:55:38 följande:
    Det förstår jag, men är du där själv? Blir ju klart ensamt i längden, men du kommer ju snart hem igen.
    Jag ska absolut hålla dig uppdaterad!
    Jag svarade innan, men det verkar ha blivit nåt fel på vägen där.
    Ja jag är här själv, men har lite indiska kollegor här. Några har jag träffat innan.
    Ja nu är det "bara" ca 3 veckor kvar. :)
  • tokfia84
    anina skrev 2017-05-04 14:57:29 följande:
    Jag svarade innan, men det verkar ha blivit nåt fel på vägen där.
    Ja jag är här själv, men har lite indiska kollegor här. Några har jag träffat innan.
    Ja nu är det "bara" ca 3 veckor kvar. :)
    Satans humör.. Är riktigt arg denna kvällen och jag vet inte varför riktigt. Eller jo jag vet varför. Tog min första spruta nu ikväll, fumlade och tappade sprutan på golvet, en gång, sedan en gång till, på en fothandduk. Sedan tappade jag nålen. Fantastiskt med alla bakterier som finns där. Började torka av sprutan med desinficerade våtservetter. Förra gången var jag så noga med allt, tvätta händerna, ta det i lugn och ro, torka av överallt där jag håller på och fixar. Nu går tankarna lite; "jaja, det är inte så noga. Går det så går det." Det känns som om det bara är jag som anstränger mig, vill detta. Och nu börjar jag tvivla på det med. Jag vill ju bara göra allt rätt, från början, för bästa resultat. Min sambo behöver inte göra mer än att runka i en kopp, det är jag som gör allt jobb!
    Usch så mycket verklighet och gnäll det blev nu. Innerst inne är jag nog arg på mig själv för att jag inte anstränger mig för att det ska bli bra. Även om jag anstränger mig mycket på alla andra plan. Och nu ska man försöka sova, det kommer ju att går bra..
    Hur har du det?
  • tokfia84

Hej!
    Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt raseriutbrott för några dagar sedan. Jag lät verkligen hormonerna styra och så här i efterhand skäms jag, var det verkligen det värsta som kunde hända?
    Idag har jag varit på ultraljud där de konstaterade att äggblåsorna fick växa till sig lite till. Det blir ökad dos Gonal F och nytt ultraljud på måndag.

• anina
    tokfia84 skrev 2017-05-11 16:01:27 följande:

Hej!
    Jag vill börja med att be om ursäkt för mitt raseriutbrott för några dagar sedan. Jag lät verkligen hormonerna styra och så här i efterhand skäms jag, var det verkligen det värsta som kunde hända?
    Idag har jag varit på ultraljud där de konstaterade att äggblåsorna fick växa till sig lite till. Det blir ökad dos Gonal F och nytt ultraljud på måndag.

Hej.

Det har varit mycket jobb i veckan så jag har inte kollat här. Ber om ursäkt för det. Du behövde någon att prata med, borde ha kollat här. Har tänkt på dig senaste dagarna hur det går. Vad säger du om att byta emailadress eller skriva på facebook istället? Just nu är det bara du och jag som skriver här. 

Du behöver absolut inte be om ursäkt för nånting. Man får skriva av sig om vad man vill när man behöver det. Ibland hjälper det. Jag fick en kommentar under min tid med hormonerna när jag var orolig att det inte skulle funka. Då sa sambon "då är det bara att göra om det". Då tänkte jag också som du, han runkar i en kropp, medan hela min kropp och psyke vänds upp och ner. 

Hoppas så att dina blåsor växer sig stora och fina under helgen. Har ni någon ev dag för äggplock? 

Jag har varit iväg i 2 veckor nu och jag saknar inte min sambo. Det känns inte bra att jag känner så. Vet inte vad jag ska göra. 

• anina

Hej alla fina tjejer.

Hur går det för er?

Inget nytt här. Min mens försvann efter förra försöket och kom tillbaka under sommaren. Ville göra ett nytt försök nu i augusti, men när jag pratade med RMC sa de att vi måste vänta 6 månader då jag har varit i Afrika och jobbat. Tydligen finns det risk för Zika-viruset där. 

Kram på er

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?