• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-03-13 09:33:20 följande:

Hej tjejer. 
    Har ni haft en bra helg?

Hej tjejen!
    Jo det tycker jag, mannen har varit bortrest så jag har haft huset för mig själv! Sedan har man ju haft att göra så man har inte tagit det jättelugnt.
    Har du också haft en bra helg?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-13 13:58:47 följande:
    Hej tjejen!
    Jo det tycker jag, mannen har varit bortrest så jag har haft huset för mig själv! Sedan har man ju haft att göra så man har inte tagit det jättelugnt.
    Har du också haft en bra helg?
    Vad bra. =)
    Ja det har varit en bra helg. Har firat pappas och systers födelsedagar, så det var mysigt. =)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-06 19:46:18 följande:
    Vi bor ca 40 minuter från Malmö. Hur långt iväg bor ni?
    Glömde svara på det.
    Bor ca 2,5 timme från Malmö. Så det är drygt när man ska ner på bara ett blodprov.
  • Cakh
    anina skrev 2017-03-13 14:49:15 följande:
    Glömde svara på det.
    Bor ca 2,5 timme från Malmö. Så det är drygt när man ska ner på bara ett blodprov.
    Vi har ca 2 timmar ner till Malmö. Får starta tidigt imorgon, ska vara på rmc kl 8
  • anina
    Cakh skrev 2017-03-13 15:12:38 följande:
    Vi har ca 2 timmar ner till Malmö. Får starta tidigt imorgon, ska vara på rmc kl 8
    Bor du i Blekinge möjligtvis?
    Huh så tidigt. Vart i processen är du?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-03-13 14:49:15 följande:
    Glömde svara på det.
    Oj! 2,5 timme! Förstår om det blir drygt och att man får lägga hela dagen på ett besök dit.
    Fick reda på idag att ännu en kompis väntar sitt andra barn... Suck.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-14 10:26:46 följande:
    Oj! 2,5 timme! Förstår om det blir drygt och att man får lägga hela dagen på ett besök dit.
    Fick reda på idag att ännu en kompis väntar sitt andra barn... Suck.
    Ja det har gått några semesterdagar på detta nu. Tycker man kan ha bättre samarbete med gynavdelningar så man kan ta blodprov och ultraljud på hemort. Gjorde ett ultraljud här för att slippa åka till Malmö. Men då ringde de och sa att jag skulle göra det igen dagen efter i Malmö, så de litar nog inte riktigt på andra.

Åh. De känslorna är så jobbiga. Man vill ju givetvis att andra ska ha lätt för det och man är glad för deras skull. Men man blir ju så ledsen att man själv inte är gravid och det förstärker ju de känslorna. På jobbet häromdagen stod jag och väntade på hissen i 2 min och under den tiden gick det förbi 4 st gravida. 
  • tokfia84
    anina skrev 2017-03-14 10:33:33 följande:
    Ja det har gått några semesterdagar på detta nu. Tycker man kan ha bättre samarbete med gynavdelningar så man kan ta blodprov och ultraljud på hemort. Gjorde ett ultraljud här för att slippa åka till Malmö. Men då ringde de och sa att jag skulle göra det igen dagen efter i Malmö, så de litar nog inte riktigt på andra.

Åh. De känslorna är så jobbiga. Man vill ju givetvis att andra ska ha lätt för det och man är glad för deras skull. Men man blir ju så ledsen att man själv inte är gravid och det förstärker ju de känslorna. På jobbet häromdagen stod jag och väntade på hissen i 2 min och under den tiden gick det förbi 4 st gravida. 
    Visst är dom överallt?!? Helt plötsligt ser man dom och hör om dom överallt. Är man i Ullared är dom där, är man och handlar är dom där, är man någon annanstans kan man ge sig sjutton på att dom är där med. Överallt!!
    Självklart är jag glad och jag vill inte att de ska låta bli att berätta eller vara glada för sin skull bara för att jag inte blir gravid. Men tungt är det.
    Pratade med min chef idag, tar ledigt den dagen vi ska ner till rmc, så behöver man inte stressa till och från jobb och hålla på och komma med ursäkter var man ska eller har varit. Jag hoppas så på positiva besked om när vi kan börja.
    Har du någon erfarenhet av TCM och kinesiska örter? Har läst lite om det och funderar på att eventuellt prova om detta försök inte heller går bra.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-14 11:15:49 följande:
    Visst är dom överallt?!? Helt plötsligt ser man dom och hör om dom överallt. Är man i Ullared är dom där, är man och handlar är dom där, är man någon annanstans kan man ge sig sjutton på att dom är där med. Överallt!!
    Självklart är jag glad och jag vill inte att de ska låta bli att berätta eller vara glada för sin skull bara för att jag inte blir gravid. Men tungt är det.
    Pratade med min chef idag, tar ledigt den dagen vi ska ner till rmc, så behöver man inte stressa till och från jobb och hålla på och komma med ursäkter var man ska eller har varit. Jag hoppas så på positiva besked om när vi kan börja.
    Har du någon erfarenhet av TCM och kinesiska örter? Har läst lite om det och funderar på att eventuellt prova om detta försök inte heller går bra.
    Haha ja de är verkligen det. De förföljer oss. Och hela facebook kryllar av dem. Och alla dessa videos folk delar på söta bebisar.
    Och jag hatar kommentaren "om du bara slappnar av och inte tänker på det så händer det".

Det låter som en bra idé. Så slipper de de orosmomenten också. Skönt att ta det lugnt när ni ska dit. Snart dags. Vilken dag är det?

Nej ingenting faktiskt. Börjar också fundera på lite sånt om det inte funkar nu heller. Hoppas mensen kommer snart.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?