• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    anina skrev 2017-03-16 10:17:46 följande:

akica, hur går det för er?

Heej alla fina! Har inte varit inne här ett tag, kämpar på med illamåendet å tröttheten. När vi var på ultraljudet i början av mars så såg vi två små tickande hjärtan, så båda våra embryon hade fastnat :) Vi ska på ultraljud igen nästa vecka för en sista kontroll innan vi blir utskrivna från salgrenska. Men det verkar ta sig bra denna här gången, fortfarande svårt att tro på det och man är rädd men jag försöker hålla mig positiv. Jag är så tacksam för allt och jag hoppas och ber för alla er godingar här inne att få uppleva samma sak!!! Btw jag är sjukskriven i en månad nu så det är skönt!!

Kram på er <3
  • tokfia84
    akica skrev 2017-03-18 10:02:18 följande:
    Heej alla fina! Har inte varit inne här ett tag, kämpar på med illamåendet å tröttheten. När vi var på ultraljudet i början av mars så såg vi två små tickande hjärtan, så båda våra embryon hade fastnat :) Vi ska på ultraljud igen nästa vecka för en sista kontroll innan vi blir utskrivna från salgrenska. Men det verkar ta sig bra denna här gången, fortfarande svårt att tro på det och man är rädd men jag försöker hålla mig positiv. Jag är så tacksam för allt och jag hoppas och ber för alla er godingar här inne att få uppleva samma sak!!! Btw jag är sjukskriven i en månad nu så det är skönt!!

Kram på er <3
    Stort grattis! Vad kul och läsa detta, ger hopp för oss andra! Hoppas att allt går bra nu!
  • tokfia84
    anina skrev 2017-03-17 14:46:06 följande:
    Ok. Jag köpte 25 mikrogram tror jag det var.

Vad drygt att det är så länge tills mensen kommer. Är det 2 gånger de kan neka dig att börja? Undrar om de kan göra det inför fet också.

Är Gonal-F bättre för kvaliteten?

Hehe ibland blir man djup. :) jag måste också varva ner lite. Känner mig väldigt stressad och haft sån yrsel och illamående senaste veckan.
    Dom kan neka oss två gånger, sedan måste de ta emot oss. Handlar om att de måste ha tid för oss vad gäller ägguttaget. Det är ju en process som tar lite tid ju.
    Jag vet inte, jag har läst att Menopur ger många ägg. Kanske är det så att Gonal F ger bättre kvalité på äggen men kanske inte lika många. Det återstår att se. Spännande ska det bli i alla fall!
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-16 14:43:16 följande:

Jag har också läst det, att det ska boosta äggkvalitén. Började äta d-vitamin efter första försöket. Vad jag har läst ska man äta rätt stora mängder men jag äter bara vad Livsmedelsverket rekommenderar eftersom större mängder kan vara skadligt.

Är hemma igen efter besöket hos rmc, har parkerat mig i en fåtölj med en kopp te. Är rätt trött mentalt efter det besöket. De valde Gonal F till mig denna gången istället för Menopur. Ska höra av mig till dom när mensen startar nästa gång och då vet dom om jag kan börja med sprutorna. Det känns rätt jobbigt att inte veta om vi kan börja vid nästa mens. Stressande på något sätt. Annars skönt att vara igång igen även om jag inte ska ha mens förrän om tre veckor. Ska även bli spännande att se hur det blir med Gonal F. Så länge får livet gå vidare. Måste försöka varva ner, släppa allt man har i tankarna och fokusera på det som är viktigt just nu. Jisses vad djup jag blev där, hihi.

Vad drygt att det är så länge tills mensen kommer. Är det 2 gånger de kan neka dig att börja? Undrar om de kan göra det inför fet också.

Hehe ibland blir man djup. :) jag måste också varva ner lite. Känner mig väldigt stressad och haft sån yrsel och illamående senaste veckan.
    tokfia84 skrev 2017-03-18 10:46:26 följande:

Dom kan neka oss två gånger, sedan måste de ta emot oss. Handlar om att de måste ha tid för oss vad gäller ägguttaget. Det är ju en process som tar lite tid ju.

Jag vet inte, jag har läst att Menopur ger många ägg. Kanske är det så att Gonal F ger bättre kvalité på äggen men kanske inte lika många. Det återstår att se. Spännande ska det bli i alla fall!

Ja nu är det spännande för er. :)

Själv springer jag på toa hela tiden och hoppas att mensen har kommit. Men det har den inte. Trodde aldrig man skulle längta så efter den. :)

Såg att en bekant på FB har fått sitt andra barn, tror att de har varit ihop typ 4 år. Givetvis är jag glad för deras skull, men det slår på mitt psyke.

Vore kul att ses nån gång på rmc.
  • tokfia84
    anina skrev 2017-03-18 17:47:30 följande:

tokfia84 skrev 2017-03-18 10:46:26 följande:

Ja nu är det spännande för er. :)

Själv springer jag på toa hela tiden och hoppas att mensen har kommit. Men det har den inte. Trodde aldrig man skulle längta så efter den. :)

Såg att en bekant på FB har fått sitt andra barn, tror att de har varit ihop typ 4 år. Givetvis är jag glad för deras skull, men det slår på mitt psyke.

Vore kul att ses nån gång på rmc.
    Förstår det! Men känns underligt att längta efter mensen. Jag hade gärna varit utan den då jag har en hemsk mensvärk.
    Jag har tänkt på det med, vi kanske stöter på varandra där en dag.
  • anina
    akica skrev 2017-03-18 10:02:18 följande:

Kram på er <3

Åh vad härligt. :) vilken lycka att få se 2 fina tickande hjärtan. :)

Grattis till 2 st. :)

Tack. Jag tänker på er och ber för er också. Kram
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-03-18 19:48:04 följande:

Förstår det! Men känns underligt att längta efter mensen. Jag hade gärna varit utan den då jag har en hemsk mensvärk.

Jag har tänkt på det med, vi kanske stöter på varandra där en dag.

Hade också gärna varit utan mensen, iaf värken. Men nu längtar jag efter den.

Ja vi kanske gör det. :)
  • anina

Idag har jag ringt terapeuten på kvinnokliniken här. Väntar på att hon ska återkomma.
    Är på dag 33 nu och fortfarande inget spår av mensen. 
    Fick mail också om min kommande jobbresa, den blir tidigare än vad jag hade tänkt mig, så får jag inte mens idag kommer jag inte hinna innan jag åker och då skjuts allting upp en månad till.

Hur mår ni tjejer?

• tokfia84
    anina skrev 2017-03-21 13:25:48 följande:

Idag har jag ringt terapeuten på kvinnokliniken här. Väntar på att hon ska återkomma.
    Är på dag 33 nu och fortfarande inget spår av mensen. 
    Fick mail också om min kommande jobbresa, den blir tidigare än vad jag hade tänkt mig, så får jag inte mens idag kommer jag inte hinna innan jag åker och då skjuts allting upp en månad till.

Hur mår ni tjejer?

Upp och ner, mest upp ändå. Börjar känna av den passiva stressen med att vi kanske får börja i april, kanske inte. Samtidigt vill vi åka iväg på en liten weekendresa i juni men jag vågar inte boka, för man vet ju aldrig..
    När en vän sa till mig att det låter som om jag behöver åka bort på semester var det första jag tänkte på att, äh så farligt är det väl ändå inte. Sedan började jag tänka efter och jo, det hade varit skönt att komma bort och bara göra ingenting. Sluta stressa, sluta fundera och bara fokusera på sig själv. Det är stressigt på jobb men även hemma med de projekten som vi har. Gaahhh!!
    Var ska du på jobbresa?
  • Cakh

Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
    Kram på er alla.

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?