• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica
    Söndag skrev 2017-02-15 08:37:50 följande:

Stort grattis akica!

Vi gör återföring på lördag FM! Hoppas den klarar upptidningen och sådär

Tack så mkt :) Lycka till för er!!!
  • anina
    akica skrev 2017-02-15 19:15:25 följande:

Jaa man får tänka positivt som du skrev :)

Dom sa faktiskt ingen speciellt testdag till mig men eftersom detta är min fjärde gång så vet jag att efter 14 dagar så brukar det vara testdag. Så lördag skulle ha varit på testdag för mig. Testa men köp en digital och testa på morgonurinet då är det bäst =) Oh hoppas och ber för er också att ni ska få ett stort starkt plus<3

Ja man får försöka göra det. :) vi har firat alla delmål.

Jag köpte ett digitalt idag och 2 vanliga. Tänkte ta ett vanligt imorgon bitti och spara det digitala till söndag. Eller borde jag ta ett av varje imorgon?

Tack. :)

Hur mår du nu?
  • anina

Det var ett väldigt tydligt icke gravid. Undra om det kan ändras till söndag. Det är ju ändå 9 dagar sedan vi återförde och då med en 5 dagars blastocyst. Så det känns kört.

• akica
    anina skrev 2017-02-16 08:28:03 följande:

Det var ett väldigt tydligt icke gravid. Undra om det kan ändras till söndag. Det är ju ändå 9 dagar sedan vi återförde och då med en 5 dagars blastocyst. Så det känns kört.

Nej det är inte kört än!! Vänta tills du är på dag 11 å sen testa igen, jag testade på dag 9 å det var knappt ett streck där. Å när jag testade igår på dag 11 så blev det ett mycket starkare streck så mycket kan hända på några dagar,teata då med ett digitalt och ett vanligt. Ge inte upp <3!!
  • anina
    akica skrev 2017-02-16 12:48:35 följande:
    Nej det är inte kört än!! Vänta tills du är på dag 11 å sen testa igen, jag testade på dag 9 å det var knappt ett streck där. Å när jag testade igår på dag 11 så blev det ett mycket starkare streck så mycket kan hända på några dagar,teata då med ett digitalt och ett vanligt. Ge inte upp <3!!
    Tack. Hjärta
    Jag försöker tänka positivt. Det är 3 dagar kvar till testdag. 
    Men jag har sån mensvärk också och de vita Lutinusflytningarna är inte vita längre, de är rödbruna. Det kan ju iofs vara biverkningar av Lutinus.
    It aint over til the fat lady sings.

• tokfia84
    anina skrev 2017-02-16 15:51:36 följande:

Och nu började jag blöda också. Gråter

Åånej! Jag tänkte precis skriva att man kan ha lite röda flytningar i samband med att ägget fäster. Har jag hört, eller läst.. Och att det säkert är därför. Himla tråkigt om det inte tog sig. Man hoppas ju så mycket. Styrkekramar till dig!
    Idag fick vi kallelsen till rmc, vi ska dit i mitten på mars. Sambon tycker fortfarande att det är för lång väntan, medan jag tycker det är alldeles lagom. Det stod iofs i kallelsen att det kunde dröja innan vi får börja med behandlingen men det får man kolla när vi är där.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-16 18:32:20 följande:

Åånej! Jag tänkte precis skriva att man kan ha lite röda flytningar i samband med att ägget fäster. Har jag hört, eller läst.. Och att det säkert är därför. Himla tråkigt om det inte tog sig. Man hoppas ju så mycket. Styrkekramar till dig!

Idag fick vi kallelsen till rmc, vi ska dit i mitten på mars. Sambon tycker fortfarande att det är för lång väntan, medan jag tycker det är alldeles lagom. Det stod iofs i kallelsen att det kunde dröja innan vi får börja med behandlingen men det får man kolla när vi är där.

Jaså kan man? Det visste jag inte. Nu är det ju dock inte bara flytningar längre. Inte så mycket i trosorna just nu, men mycket på pappret. Och mycket slem.

Tack. <3

Vad skönt att ni har fått kallelsen. Det sa de till oss också men vi kom igång fort sen. Hoppas ni kan göra det med. Så länge du är nöjd med tiden, det är huvudsaken. Det är din kropp och du måste vara redo. De sa nåt om att de kan neka att börja behandlingen 2 gånger, förstod inte riktigt. Bor ni i Skåne?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-16 21:34:58 följande:
    Jaså kan man? Det visste jag inte. Nu är det ju dock inte bara flytningar längre. Inte så mycket i trosorna just nu, men mycket på pappret. Och mycket slem.

Tack. <3

Vad skönt att ni har fått kallelsen. Det sa de till oss också men vi kom igång fort sen. Hoppas ni kan göra det med. Så länge du är nöjd med tiden, det är huvudsaken. Det är din kropp och du måste vara redo. De sa nåt om att de kan neka att börja behandlingen 2 gånger, förstod inte riktigt. Bor ni i Skåne?
    Man har googlat och läst en del under de snart två åren vi har försökt. Man har analyserat allt så varje gång man började blöda lite utan någon direkt mensvärk så trodde jag att jag var gravid. Men det var bara spottings..
    Japp, vi bor i Skåne. Även jag sätter upp delmål denna gången, så vi får se vad de säger när vi kommer dit. Jag vill naturligtvis påbörja försök nummer två så snart som möjligt. Men jag är glad att vi har fått ett datum nu för kallelsen.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-16 21:58:02 följande:
    Man har googlat och läst en del under de snart två åren vi har försökt. Man har analyserat allt så varje gång man började blöda lite utan någon direkt mensvärk så trodde jag att jag var gravid. Men det var bara spottings..
    Japp, vi bor i Skåne. Även jag sätter upp delmål denna gången, så vi får se vad de säger när vi kommer dit. Jag vill naturligtvis påbörja försök nummer två så snart som möjligt. Men jag är glad att vi har fått ett datum nu för kallelsen.
    Jo man har ju det. Det är både bra och dåligt att googla antar jag. Men det är så mycket man vill veta. 

Ja gör det, delmål är bra.

Jag blöder ganska mycket idag. Så det verkar vara mensen. 
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?