• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • tokfia84
    ammela skrev 2017-01-11 20:39:53 följande:
    Hur tusan gör man om det är slut hos leverantör???
    Ingen aning, men kliniken har ett samarbete med ett apotek som hade den ena sprutan. Tack o lov! Men det var nog bara tillfälligt slut.
  • akica

Jag berättade för chefen och några av min kollegor, bara dom som är i mitt arbetslag så det kändes mycket lättare att slippa ljuga när man ska iväg. Sen är jag väldigt nära med mina dom här kollegor så det underlättar lite.

Väntar också på mensen som ska komma I helgen sen kör jag igång med Menopursprutorna. Är väldigt trött dom senaste dagarna måste sova en stund när ja kmr hem från jobbet, vet inte om det är jobbet eller nässprayen som börjar verka :/...

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu men jag försöker verkligen tränga undan dom negativa tankarna men då å då börjar man googla runt å läser en massa å blir helt galen. Min man är ganska bra på att säga till mig när han ser att jag går in å läser sånna saker å få mig på andra tankar.

Men jag tror starkt på ett positivt tänk så blir dwt lite lättAre. Har nog inte längtat efter min mens så här mycket sen sist vi gjorde den här karusellen. :)

• tokfia84
    akica skrev 2017-01-11 21:05:28 följande:

Jag berättade för chefen och några av min kollegor, bara dom som är i mitt arbetslag så det kändes mycket lättare att slippa ljuga när man ska iväg. Sen är jag väldigt nära med mina dom här kollegor så det underlättar lite.

Väntar också på mensen som ska komma I helgen sen kör jag igång med Menopursprutorna. Är väldigt trött dom senaste dagarna måste sova en stund när ja kmr hem från jobbet, vet inte om det är jobbet eller nässprayen som börjar verka :/...

Det är mycket som snurrar i huvudet just nu men jag försöker verkligen tränga undan dom negativa tankarna men då å då börjar man googla runt å läser en massa å blir helt galen. Min man är ganska bra på att säga till mig när han ser att jag går in å läser sånna saker å få mig på andra tankar.

Men jag tror starkt på ett positivt tänk så blir dwt lite lättAre. Har nog inte längtat efter min mens så här mycket sen sist vi gjorde den här karusellen. :)

Kul, då börjar vi med Menopur samtidigt! Hur länge ska du ta dom?
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-11 21:16:26 följande:

Kul, då börjar vi med Menopur samtidigt! Hur länge ska du ta dom?

Det är planerat äggplock vecka 5 ungefär så fram tills dess tror jag,men allt beror på hurjag svarar på behandlingen osv..:)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-11 20:32:44 följande:
    Japp, jag fick tag på alla sprutor så nu känns det bättre! Dock är jag fortfarande nervös. Det är ju så nära nu. Hur länge ska du ta nässprayet? Kanske har jag frågat det innan..
    Jag försöker inte tänka så mycket på det, vill gärna ta ett steg i taget, sprutor först, sen ultraljud, sen ägguttag osv. Sedan har jag bestämt mig för att ta tag i så många projekt jag kan framöver. Allt för att jag inte ska tänka för mycket på det.
    Han menar nog väl ändå, men när man är ledsen och frustrerad ser man det oftast inte så.
    Jag har en fråga, kanske är den dum men; har du börjat köpa något i bebisväg trots att du inte är gravid? Bara något litet, ett par strumpor eller en mössa eller något liknande? Jag får perioder ibland när jag sitter med telefonen och tittar och tänker att ett par strumpor kan väl inte skada, vi kommer ju att få användning av dom. Och sedan inte gjort det för det verkar dumt. Trots att jag gärna vill..
    Ja nu börjar det verkligen närma sig. Den 18 ska jag ner till Malmö och ta ett blodprov för att se om jag är nedreglerad. Om jag är det så börjar jag med hormonsprutorna den 19. 
    Ja man är lite dum som tänker så mycket. Och utan hormoner kan man reagera hur som helst på vad som helst. 
    Jag funderar också precis som du. Det har dykt upp massa saker som jag skulle vilja köpa. Men jag vågar inte riktigt. Jag köpte en nallebjörn när vi var i Edinburgh i december. Det kanske är dumt? Ifall det inte lyckas så kommer ju den nallen att vara jättejobbig. Jag vill gärna googla på bebiskläder men jag försöker hålla mig ifrån det så jag slipper ta beslut om jag ska köpa eller inte. 
    Du vet hur man bara gissar vad nån annan ska få för kön? Det har jag gjort med mig själv också. Knasig man är, jag är ju inte ens gravid än.
  • anina
    akica skrev 2017-01-11 21:05:28 följande:

Det är skönt om de närmsta på jobbet vet om det så man kan vara ärlig. Jag har dock alldeles för många kollegor för att berätta för alla. =) 
    Ja tänk att man kan längta så mycket efter sin mens. =) 

Ja man borde verkligen tänka mer positivt. Men det är svårt ibland. Samtidigt vill man inte vara naiv och tro att allt alltid blir perfekt. Jag försöker nästan att inte vara för positiv så ett eventuellt fall inte blir lika hårt. Men det kanske det blir ändå. 
  • tokfia84

Imorgon, imorgon, imorgon! Min mens kom med besked i morse så imorgon börjar jag med Menopur! Gahh, äntligen!!

• PetiteCherie
    tokfia84 skrev 2017-01-15 16:45:10 följande:

Imorgon, imorgon, imorgon! Min mens kom med besked i morse så imorgon börjar jag med Menopur! Gahh, äntligen!!

åh vad spännande. stort lycka till!
  • akica

Jag fick min mens igår på em så jag tror jag också ska börja med menopur imon, måste ringa och dubbelkolla med dom. Såååå nervös är jag!!
  • anina
    akica skrev 2017-01-15 19:20:12 följande:
    Jag fick min mens igår på em så jag tror jag också ska börja med menopur imon, måste ringa och dubbelkolla med dom. Såååå nervös är jag!!

Tjohooo. =) Lycka till. =) Förhoppningsvis börjar jag med Puregon på torsdag, om jag är nedreglerad på onsdag.
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?