• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • akica

[quote=77362511][quote-nick]tokfia84 skrev 2017-01-30 20:20:51 följande:[/quote-nick]Tack för att du tänker på mig! Du har rätt, det definitiva beskedet kommer på onsdag och allt kan hända.

Men jag förstår inte, av 13 ägg blev 5 ägg befruktade men inga utvecklas som dom skulle. Varför kan det bli så?

Okej, har du gjort något annorlunda till denna gången? Levt och ätit på ett annat sätt?[/

Jag har gått ner 30 kg sen sist jag gjorde IVF så jag vet inte om det kan påverka något. Men jag har ätit "nyttigare" i 2 års tid nu. Men har fuskar rejält nu när man är behandlingen, är en tröstätare tyvärr... Dom sa sist till mig att det är inget vi kan påverka tyvärr.

• akica
    anina skrev 2017-01-30 22:40:23 följande:

Gör det som känns bäst för dig. Om du kan slappna av bättre av att vara hemma och ta hand om dig själv så gör det. Risken kanske är att man tänker mer då dock?

På torsdag blir det äggplock för mig. Glömde mitt nässpray igår så lite orolig att jag hade förstört allt, men ultraljudet såg bra ut idag iaf.Gör det som känns bäst för dig. Om du kan slappna av av att vara hemma och ta hand om dig själv så gör det. Risken är kanske att man tänker mer då dock?

På torsdag blir det äggplock för mig. Glömde mitt nässpray igår så jag har varit lite orolig att jag hade förstört allt. Men det såg bra ut på ultraljudet idag iaf.

Har också äggplock på torsdag, slutssprutan Otrivelle ikväll så. Om gud vill så blir detta sista sprutan man tar ikväll då! =)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-31 07:57:43 följande:
    Spännande med äggplock nu, du måste absolut berätta hur det gick sen!

Det slutade med att jag stannade hemma, ringde och pratade med min chef och hon sa att det var helt ok. Ville inte riskera att sitta och gråta på kontoret bland mina ovetande kollegor.. Fick tagit en promenad och pysslat lite hemma.
    Det ska jag absolut göra. =) 
    Idag har jag ont i brösten och mensvärk så jag är jättenojig att jag har förstört nåt när jag glömde nässprayen. 

Det gjorde du rätt i. Ta en långt bad med lite värmeljus och se en riktig må bra film. =)
  • anina
    akica skrev 2017-01-31 09:47:46 följande:
    Har också äggplock på torsdag, slutssprutan Otrivelle ikväll så. Om gud vill så blir detta sista sprutan man tar ikväll då! =)
    Bra jobbat med viktnedgången. =) Jag skulle också bli nyttig inför detta men under nedregleringen mådde jag så dåligt så det gick inte. 
    Spännande. =) Vilken tid har du? Ja det vore fint om det var sista ikväll. =)
  • akica
    anina skrev 2017-01-31 10:17:13 följande:

Bra jobbat med viktnedgången. =) Jag skulle också bli nyttig inför detta men under nedregleringen mådde jag så dåligt så det gick inte. 

Spännande. =) Vilken tid har du? Ja det vore fint om det var sista ikväll. =)

Tack =) Jag ska ta sprutan kl 21 du då?
  • tokfia84
    akica skrev 2017-01-31 09:44:42 följande:

[quote=77362511][quote-nick]tokfia84 skrev 2017-01-30 20:20:51 följande:[/quote-nick]Tack för att du tänker på mig! Du har rätt, det definitiva beskedet kommer på onsdag och allt kan hända.

Men jag förstår inte, av 13 ägg blev 5 ägg befruktade men inga utvecklas som dom skulle. Varför kan det bli så?

Okej, har du gjort något annorlunda till denna gången? Levt och ätit på ett annat sätt?[/

Jag har gått ner 30 kg sen sist jag gjorde IVF så jag vet inte om det kan påverka något. Men jag har ätit "nyttigare" i 2 års tid nu. Men har fuskar rejält nu när man är behandlingen, är en tröstätare tyvärr... Dom sa sist till mig att det är inget vi kan påverka tyvärr.

Wow, 30 kg, bra jobbat!
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-01-30 10:47:41 följande:

Tack! Tyvärr är jag inte ett dugg hoppfull, mest uppgiven. Tusen frågor går genom huvudet just nu, varför det blev så här och vad vi kunde gjort annorlunda? Men vi får se vad dom säger på onsdag. Nu funderar jag på om jag ska ta en dag för mig själv eller om jag ska pallra mig till jobbet?

Gör det som känns bäst för dig. Om du kan slappna av bättre av att vara hemma och ta hand om dig själv så gör det. Risken kanske är att man tänker mer då dock?

På torsdag blir det äggplock för mig. Glömde mitt nässpray igår så lite orolig att jag hade förstört allt, men ultraljudet såg bra ut idag iaf.
    tokfia84 skrev 2017-01-30 10:47:41 följande:

Tack! Tyvärr är jag inte ett dugg hoppfull, mest uppgiven. Tusen frågor går genom huvudet just nu, varför det blev så här och vad vi kunde gjort annorlunda? Men vi får se vad dom säger på onsdag. Nu funderar jag på om jag ska ta en dag för mig själv eller om jag ska pallra mig till jobbet?

Gör det som känns bäst för dig. Om du kan slappna av av att vara hemma och ta hand om dig själv så gör det. Risken är kanske att man tänker mer då dock?

På torsdag blir det äggplock för mig. Glömde mitt nässpray igår så jag har varit lite orolig att jag hade förstört allt. Men det såg bra ut på ultraljudet idag iaf.
    akica skrev 2017-01-31 19:30:33 följande:

Jag tog min 22.30. :)
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-01 08:14:34 följande:

Också kom samtalet som jag laddat för. Inga embryo till återföring..

Ånej, din stackare. Fy vad jobbigt. Tänker på dig. Hjärta 
    Vad är nästa steg?
  • anina
    akica skrev 2017-01-31 19:30:33 följande:
    Det blev jättekonstigt när jag citerade detta från telefonen igår, kom med ett gammalt inlägg också.
    Jag tog min 22.30 iaf. Känner du av nåt?
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?