• anina

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej.

Det finns ju några såna här trådar, men de verkar ligga lite före mig.
    Idag ska jag börja nedregleringen som ska vara i 3 månader. Sedan blir det IVF. Någon som är i ungefär samma läge och vill följas åt? 
    Eller före eller efter och vill diskutera ändå förstås. Glad Alla är välkomna. Glad
    Någon som har gjort nedreglering med sprutor som kan berätta hur det är?

Lite bakgrund om mig:
    Jag och min sambo har försökt få barn i lite mer än ett år. Då jag har endometrios visste jag att det kunde bli svårt. I somras lämnade vi alla prover som då visade att jag inte har nån ägglossning pga endometriosen. För två veckor sedan gjorde jag spolningen av äggledarna. Idag är tanken att jag ska börja nedreglering. Har dock en liten fundering angående det, väntar på att gynläkaren ska ringa upp. Om jag nu mot all förmodan fick en ägglossning efter spolningen och blev gravid, vad händer då när jag startar nedregleringen?

Kram på er

• Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-01 09:36:05 följande:
    Ånej, din stackare. Fy vad jobbigt. Tänker på dig. Hjärta 
    Vad är nästa steg?
    Nästa steg nu är telefonmöte med läkaren på kliniken. Hon kommer troligtvis berätta vad som har hänt och varför (om dom vet det) och sedan kanske konsultera oss i vad man ev kan göra annorlunda till nästa gång.
    Och sedan ringa rmc för en tid hos dom. Har läst att man dock måste vänta tills mensen har kommit igång och att man ska ha haft mens två gånger innan nytt försök.
    Tack så mycket! Det är tungt men försöker att inte bryta ihop som i måndags. Jag har tusen frågor och nu vill jag bara ha svar.
  • ammela
    tokfia84 skrev 2017-02-01 08:14:34 följande:

Också kom samtalet som jag laddat för. Inga embryo till återföring..

Åh nej... lider med er!
    Vad är planen nu?
  • ammela
    tokfia84 skrev 2017-02-01 10:35:25 följande:
    Nästa steg nu är telefonmöte med läkaren på kliniken. Hon kommer troligtvis berätta vad som har hänt och varför (om dom vet det) och sedan kanske konsultera oss i vad man ev kan göra annorlunda till nästa gång.
    Och sedan ringa rmc för en tid hos dom. Har läst att man dock måste vänta tills mensen har kommit igång och att man ska ha haft mens två gånger innan nytt försök.
    Tack så mycket! Det är tungt men försöker att inte bryta ihop som i måndags. Jag har tusen frågor och nu vill jag bara ha svar.
    Missade att du svarat. Hur många IVF:er har ni gjort?
  • tokfia84
    ammela skrev 2017-02-01 10:48:26 följande:
    Missade att du svarat. Hur många IVF:er har ni gjort?
    Detta är första.
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-01 10:35:25 följande:
    Måste man vänta två mens? Trodde bara det var en. Ber för att det går bättre nästa gång. Ja jag förstår att det är många frågor. Kanske nån annan hormonspruta osv.

Har missat att du går på rmc. Är det i Malmö? Det kanske iofs heter rmc på alla ställen.
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-01 11:18:17 följande:
    Måste man vänta två mens? Trodde bara det var en. Ber för att det går bättre nästa gång. Ja jag förstår att det är många frågor. Kanske nån annan hormonspruta osv.

Har missat att du går på rmc. Är det i Malmö? Det kanske iofs heter rmc på alla ställen.
    Vi har gått på en privat klinik i Malmö men vi står i kö på rmc. Så jag ska meddela dom att det inte lyckades så vi får komma dit nu. Väntar dock fortfarande på telefonsamtalet..
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-01 11:59:55 följande:
    Vi har gått på en privat klinik i Malmö men vi står i kö på rmc. Så jag ska meddela dom att det inte lyckades så vi får komma dit nu. Väntar dock fortfarande på telefonsamtalet..
    Ah ok. Har ni fått betala då? Har ni stått länge i kö? Jag tycker vi kom in ganska fort, 2,5 månader eller nåt sånt.
    Bor ni i södra Sverige då?
  • anina
    tokfia84 skrev 2017-02-01 11:59:55 följande:
    Unna er nåt speciellt i helgen och försök tänka på nåt annat. Måste vara skitsvårt dock förstår jag. Men gör nåt speciellt för er båda. Hjärta 
  • tokfia84
    anina skrev 2017-02-01 12:05:59 följande:
    Unna er nåt speciellt i helgen och försök tänka på nåt annat. Måste vara skitsvårt dock förstår jag. Men gör nåt speciellt för er båda. Hjärta 
    Ja vi har fått betala för vårt första försök. Det är det värt eftersom vi fick tid efter bara två veckor. Kanonbra personal och superbra service.
    Efter samtalet med läkaren bestämde vi att vi skulle ta och smälta allt och sedan bestämma vårt nästa steg. Kommer inte vara jätteaktiv här inne men kommer att följa era äggplock.
  • akica
    anina skrev 2017-02-01 09:36:41 följande:

Det blev jättekonstigt när jag citerade detta från telefonen igår, kom med ett gammalt inlägg också.

Jag tog min 22.30 iaf. Känner du av nåt?

Lite kännet man,väldigt ömma bröst och tryck i magen när man går snabbt. Får se om man får någon sömn idag.:/
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?