• Cakh

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

anina skrev 2017-03-13 14:49:15 följande:
    Glömde svara på det.
    Bor ca 2,5 timme från Malmö. Så det är drygt när man ska ner på bara ett blodprov.
    Vi har ca 2 timmar ner till Malmö. Får starta tidigt imorgon, ska vara på rmc kl 8
  • Cakh
    anina skrev 2017-03-14 09:51:59 följande:
    Bor du i Blekinge möjligtvis?
    Huh så tidigt. Vart i processen är du?
    Hej anina
    Bor så långt upp i Skåne det går innan smålandsgränsen.
    Vi gjorde äggplock igår och fick ut 6 fina ägg.
    I em får vi reda på om och när en återinsättning ska ske.
    Var är ni i processen?
    Kramen
  • Cakh
    anina skrev 2017-03-15 10:00:13 följande:
    Ah ok. 
    Oh så bra. =) Spännande samtal i eftermiddag då. Du får skriva och meddela hur det gick. Är det första IVF?

Vi gjorde långa protokollet i vintras. Fick ut 15 ägg i februari, varav 10 befruktades och 6 st klarade sig till 5 och 6-dagars blastocyster. Gjorde en återföring 5 dagar senare, men det blev tyvärr inget.
    Nu väntar jag på mensen, då ska jag börja ta nån tablett eftersom jag inte har nån ägglossning. Sen blir det nog återförande i början av april.
    Fick positivt besked att 5 av våra 6 ägg är befruktade. Återföring planerad på fredag :)
    Ja, är vår första ivf så mycket nytt och många funderingar.

Klart att det blir återföring i April för dig....och kommer hålla tummarna att det är ditt guldägg då!
    Kramar
  • Cakh

Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
    Kram på er alla.

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?