• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Kåtisroinen
    TantSandy skrev 2016-11-18 10:50:10 följande:

kåtisroinen; istället för att gå på nyårsfest med vänner får ni ha knullfest hemma ???????????????? (ursäkta språket)

Idag är jag på bim-3 och funderar på om jag ska köpa ett till gravtest o ta på söndag om mensen ännu inte kommit då..

Haha ja det hade väl varit kågot :D
  • essii

Hoppar in här med då jag och mannen precis påbörjat projekt syskon :D
    Har inget exakt BIM-datum dock då mensen är ytterst oregelbunden :/

• becca90

Heej :) nu är jag väldigt förvirrad och behöver er hjälp!!

Hade mens 9-12 november och har en ganska lång cykel. Ca 32- 35 dagar. Nu har jag börjat få lite ÄL känningar (ont i tjejmagen, sur och jätte mkt vattniga flytningar) kan man ha ägglossning ca 7 dagar efter mens??

• Hallonfrossa

Hoppar in här då jag precis plockat ut spiralen och fått vad jag tror är min första blödning :)

Ska se när bim borde vara i mitten på dec ")

• Ruffs

Hoppar in här jag med. Fröken röd kom idag på besök.. var på jobbet och kände hur tårarna fyllde ögonen. Trodde att denna gång skulle bli plus.

5 försöket nu för att få vårt första barn. Hoppas på att den 20 december blir the day då testet visar plus,plusset får bli en tidig julklapp.

• smulan5

Jaha då kom mensen igår o jag får hoppa in i decembertråden. Det här blir andra försöket efter mf i oktober, den gången tog det 7 försök att få ett plus. Hoppas det går snabbare denna gången. Har 2 barn sedan innan som är 8 o 10 år som blev till på 1 försök resp 1 gångs slarv så nu känns det som en halv evighet att bli gravid, men man får väl ta att det tar längre tid när man snart fyller 36 :-O. Äl blir förmodligen 1/12 och bim 15/12

• Kåtisroinen
    becca90 skrev 2016-11-18 16:35:27 följande:

Heej :) nu är jag väldigt förvirrad och behöver er hjälp!!

Hade mens 9-12 november och har en ganska lång cykel. Ca 32- 35 dagar. Nu har jag börjat få lite ÄL känningar (ont i tjejmagen, sur och jätte mkt vattniga flytningar) kan man ha ägglossning ca 7 dagar efter mens??

Men flytningarna vid ÄL är ju mer stabila, inte så vattniga o så du kan göra trådar/broar mellan fingrarna. Så du har nog inte ÄL riktigt än skulle jag säga. Men visst, det börjar nog närma sig lite. Håll koll på flytningarna. Jag får vattniga flytningar typ 3-4 dagar innan ÄL. Sen försvinner de typ en dag o dagen efter har jag lite segare flytning som är som en äggvita. Det är på ÄL.

10-12 dagar är nog inte helt ovanligt från första mensdagen till ÄL om man har kortare cykel. Det kan också hända att man släpper ägg två gånger på en cykel. Men det är väldigt ovanligt.

Men ligger på! :D det skadar ju aldrig ^^
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-17 22:25:44 följande:

Vad härligt! Hoppas på det bästa :)

Vi kommer ta det lugnt denna månaden, kommer inte vara alls lika aktiv härinne heller (enklast så). Vi har nämligen bara en enda chans, fyra dagar innan ÄL. Ca 16% chans att det blir något läste jag mig till. Har inga större förhoppningar med andra ord :P sambon är nämligen iväg på resa från och med ÄL-3. Kanske kan jag eventuellt få till en snabbis där på morgonen innan han reser, men chanserna känns ändå väldigt små :( nåja, vad är väl en dag på slottet? Nästa ÄL blir ju på nyårsafton o det är väl inte så pjåkigt det heller ^^,

Ja jag tror man ska försöka (hur lätt det nu är då) att inte tänka så mycket på det. Våra plus kommer att komma och då kommer det vara exakt rätt tid tror jag :)
  • 2017 bebis
    smulan5 skrev 2016-11-18 21:11:45 följande:

Jaha då kom mensen igår o jag får hoppa in i decembertråden. Det här blir andra försöket efter mf i oktober, den gången tog det 7 försök att få ett plus. Hoppas det går snabbare denna gången. Har 2 barn sedan innan som är 8 o 10 år som blev till på 1 försök resp 1 gångs slarv så nu känns det som en halv evighet att bli gravid, men man får väl ta att det tar längre tid när man snart fyller 36 :-O. Äl blir förmodligen 1/12 och bim 15/12

Lycka till har fått min mens onsdag kväll blev
    smulan5 skrev 2016-11-18 21:11:45 följande:

Fick själv mensen i onsdags kväll ! :( lycka till !! Jag är 38 år på 7:e försöket nu i december! BIM 10/12
  • B B B

Hej!

Hoppar in här! Det blev inget nu i november så nu satsar vi på december istället! ÄL är blir runt den 24/11 och BIM 8/12.. Andra barnet och andra försöket nu... :) 

Svar på tråden BIM December 2016