• Ruffs

BIM December 2016

Hoppar in här jag med. Fröken röd kom idag på besök.. var på jobbet och kände hur tårarna fyllde ögonen. Trodde att denna gång skulle bli plus.

5 försöket nu för att få vårt första barn. Hoppas på att den 20 december blir the day då testet visar plus,plusset får bli en tidig julklapp.

• Ruffs
    metaphor skrev 2016-11-23 17:54:16 följande:

Hej alla godingar...

Har sen ÄL haft mycket mer flytningar än vanligt. till och med mensen var som en blodblandad flytning.... Vit flytning idag igen... brukar ALDRIG ha mycket flytningar ... Kissat TRE jäkla gånger inatt, drömmer att jag är gravid och sover apkasst... Tuttarna fortsätter växa och bli mer och mer ömma. fick hålla i dem under sexet igår för annars trodde ja dem skulle gå sönder... dessutom svettas jag så jag luktar svett, så jäkla vidrigt... :((((

hade BIM 16/11, "mensen" kom 18/11, varade i typ 2,5 dag med blodblandad flytning. behövde inte ens ha nåt skydd i trosorna på natten, vilket jag alltid ha behövt... Test neg 16/11 och tog test i förrgår på em-urin vilket också var negativt...

Mår illa och har molvärk i tjejmagen som blir mycket värre efter jag gjort nåt... 
    känner mig gravid, förstår inte symptomen annars. 

bah, jag hatar denna hopplöshet. :(

Sitter i samma båt.
    Helt sjukt hade kunnat vara den som skrev det du skriver. Fick "mensen" 18 och sen var den kort och annorlunda jämfört med hur den varit innan.

Mår illa,är trött, huvudvärk och känner molvärk i magen.
    Testade = negativt
    Tänker testa igen på söndag.
    När har du tänkt testa igen?
  • Ruffs
    metaphor skrev 2016-11-23 18:52:12 följande:
    men guuud vad skönt att inte vara ensam!! jag vet inte när jag tänker testa. gör två nätter på jobbet nu, ev. att jag testar på lördag morgon... åker iväg på söndag så hade varit skönt att veta,men jag blir så ledsen när det är neg. är vårat nionde försök... :( 
    Jag tänkte samma sak när jag såg ditt inlägg.!! Man blir ju inte riktigt klok på alla konstiga signaler kroppen sänder. Det är vårt 5 "fokuserade" försök där vi försökt pricka ägglossning. Men innan dess "försökte" vi lite nu och då spontant. Blir besviken varje gång det är jag med negativt. Har en tendens att stirra oooooordentligt på testet nästan så jag försöker vilja den till att visa plus *smile*
  • Ruffs

Här kommer en anekdot som kanske kan locka till ett skratt. Detta handlar om att vara väääldigt ivrig efter ett plus.

I slutet av januari bestämde vi oss vi ska försöka. Vi slutade skydda oss och tänkte vi kör lite nu och då.. jag beställde ett paket från graviditetskollen med kosttillskott och tänkte : perfekt då vad det klart blir en oktober bebis.
    Började känna efter extra mycket en torsdag kväll men inget hände.Plötsligt började jag må illa! Jag hade varit på Zumba och kom hem och mycket riktigt jag sprang till toaletten och spydde. Åh jag är gravid tänkte jag..åh jag mår skit. Fram med ett gravtest=negativt ett tilll =negativt.Så visade sig att jag hade magsjuka....varade i 4 dagar, men jag trodde kanske att det fanns en liten chans så testade varje dag haha Tänkte nästa helg har jag bim då blir det*smile*

En vecka efter insidenten började jag känna mig pirrig och illamående. Jag är GRAVID tänkte jag.... gravtest = negativt. Magsjuka=positivt i 3 dagar. Men jag gav inte upp tänkte kanske sååå jag kan ha testat en gång till.... men samtidigt kände jag att om detta är graviditetsillamående vet jag inte hur jag ska klara det. (Har aldrig vart så här sjuk någonsin)
    En vecka senare insjuknade jag igen... (jag är förskollärare och magsjukan gick runt runt på förskolan) denna gång hade jag lärt mig att detta virus inte var någon graviditet utan en detox från all julmat *asgarv* jag vägde mig och hade gått ner 8 kg. *lycka*

Vi pausade under tiden jag var sjuk och lite efter man känner sig halvsugen när man hulkar och mår piss.

• Ruffs
    Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

Personligen tycker jag att det suger man går och väntar och så händer ingenting. Jag har också lite problem med Facebook och Instagram eftersom att många av mina vänner är samma del i livet .

Jag brukar tänka att när vi kommer få barn då kommer det att vara det barn som är menat att vara vårat barn. Jag också sagt till min man att jag är säker på att vi kommer att få barn men det kanske blir att det inte blir på det sättet som jag tror att det ska vara först och främst att det kanske får bli genom adoption eller på ett annat vis jag vet inte.
    Just nu tänker jag :vi kommer aldrig vara bara vi två igen. Vi vann på våra bilder kommer alltid finnas andra medlemmar med bilden så att det är bara att njuta.
    Lättare sagt än gjort eftersom att vissa dagar längtar jag ihjäl mig..
  • Ruffs
    mariama skrev 2016-12-02 12:12:47 följande:

Alldeles nära äl nu tror jag! Har haft liten stegring på testen ett par dagar, inte hunnit ta nåt idag men ska göra det efter jobbet. Hade ordentliga äl-flytningar igår och idag har jag värk och är helt öm. Så hoppas på äl i helgen så vi kommer förbi det och kan blicka framåt mot BIM! Är vi fler med äl i helgen? :)

Jag med Flört Ska bli riktigt mysigt med mannen ikväll, imorgon och på söndag hahaa. Jag sa till honom nu kör vi : Project Baby!

Han var kanske inte lika taggad som jag. Har bestämt att försöka efter ÄL denna gång stressa av. Märker att jag blir så laddad inför Bim att jag bara tänker:sympto osv. Ska släppa liksom på allt och bara njuta och ta dagen som den kommer. (om jag kan Flört)

• Ruffs

Har gått all in för sex varannan dag.
    Men ikväll är vi hundvakt hos päronen och min man tycker inte det känns rätt att nuppa hos päronen hahaha
    Vill inte tvinga honom meeen men får köra imorgon istället.

• Ruffs
    Karin8206 skrev 2016-12-14 05:45:38 följande:
    Vill inte hoppas för mycket men åh vad glad jag blir om det är så :)! Beställde hem ett Clearblue Digital som kommer om nån dag, får prova då så borde det ge ett tydligare resultat. Om jag är gravid måste det var förklaringen till varför jag gråter för minsta lilla..är inte likt mig alls. Annars har jag inte många symptom.
    Känner igen mig så väl började bli tårögd idag på jobbet när jag läste Alfons Åberg... blev rörd tydligen. Hormoner är bra härliga :)
  • Ruffs

Grattis till alla som plussat!!!
    Var en dag sen och har haft lite illamående senaste dagarna negativt test och nu kom en brunaktig blödning. Så antar att vi får ta nya tag. För om det varit nidblödning hade de vart tidigare.. Illamåendet kan ha me alla skumtomtar jag tryckt *smile* Får hoppa in i en januari tråd för oss som hoppas på ett + i slutet på januari

Svar på tråden BIM December 2016