• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • 2017 bebis

Jag hoppar in här fick min mens igår kväll! Blir 7: e försöket!!

• polly82

Tänkte köra med ÄL tester för att få lite bättre koll. Men hur funkar det? Ska man testa flera gånger om dagen?? Räcker det inte med en gång? :) Morgonkiss eller inte? Har 7 st tester här hemma så ett om dagen i 7 dagar är väl bra? Eller... hur gör man? Haha hjälp mig ni vana testare!!! :)

• lisohl
    polly82 skrev 2016-11-17 20:09:08 följande:

Tänkte köra med ÄL tester för att få lite bättre koll. Men hur funkar det? Ska man testa flera gånger om dagen?? Räcker det inte med en gång? :) Morgonkiss eller inte? Har 7 st tester här hemma så ett om dagen i 7 dagar är väl bra? Eller... hur gör man? Haha hjälp mig ni vana testare!!! :)

De brukar stå i bruksanvisningen på testen om man ska testa på morgonen eller eftermiddag, alternativt har det ingen betydelse. Jag har använt tester från Billiga tester och då testade jag på morgonen. Om jag fick ett starkt men inte fullt positivt test på morgonen testade jag även på kvällen för att inte riskera att missa fullt utslag. Lycka till!
  • Livetsgång
    Nu fattar jag inte ett smack om vad min kropp håller på med ????

Inget med blödning eller så den va ju precis som en mens och höll sig i exakt 4,5 dagar och där finns inte ett spår av mer mens inte ens efterspott.?

Men va fanken min temp har stigit drastiskt till 37,5 igen direkt efter mensen slut, ingen feberkänsla heller. När jag har feber då är jag uppe på 39 grader och känner mig som en nedgrävd kotte ????

Och det sticker diskret i nedre magen ???? och detta eländiga kissandet är tillbaka igen,frossa,värmevallning i händer och mer svettningar särskilt armhålår och det är ovanligt för mig. . Brukar inte tempen hålla sig till den normala kroppstempen vid och efter mens fram tills väl ÄL ska räknas?

Har mått toppen hela min mens dessa dagarna och får alla dessa symptom som en klack i skallen.

min normala kroppstemp mätt varje morgon under mensen nu har varit där jag brukar va 36,4 grader vilket är min basic temp alltid. 

Stickandet känns precis i mitten av nedre magen i riktningen rakt ovanför "fiffi"
    Dock inget som gör ont eller så utan det bara känns där diskret. 

Jag blir knäpp. 
    Räckte det inte med att bara få min mens och sen få återgå till de normala kroppsliga xD haha nejdå kroppen ska alltid ge fler frågor än svar :P

Aja har fixat hem ett storpack Äl och gravtest för senare syfte nu när man kan planera lite mer enklare :)

Skulle detta visa sig som grav blir det bm omgående. 
    Vet att man kan blöda när första mens är.
    Men kroppen är allt mer än skum nu,
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-17 19:50:57 följande:

Har börjat med ägglossningstester nu, tror jag missade förra ÄL så nu kör vi med tester!

Så peppad haha :)

Vad härligt! Hoppas på det bästa :)

Vi kommer ta det lugnt denna månaden, kommer inte vara alls lika aktiv härinne heller (enklast så). Vi har nämligen bara en enda chans, fyra dagar innan ÄL. Ca 16% chans att det blir något läste jag mig till. Har inga större förhoppningar med andra ord :P sambon är nämligen iväg på resa från och med ÄL-3. Kanske kan jag eventuellt få till en snabbis där på morgonen innan han reser, men chanserna känns ändå väldigt små :( nåja, vad är väl en dag på slottet? Nästa ÄL blir ju på nyårsafton o det är väl inte så pjåkigt det heller ^^,
  • polly82
    lisohl skrev 2016-11-17 20:53:10 följande:
    De brukar stå i bruksanvisningen på testen om man ska testa på morgonen eller eftermiddag, alternativt har det ingen betydelse. Jag har använt tester från Billiga tester och då testade jag på morgonen. Om jag fick ett starkt men inte fullt positivt test på morgonen testade jag även på kvällen för att inte riskera att missa fullt utslag. Lycka till!
    Tack för hjälpen!! Nu ska jag se om jag blir klok på det här eller måste göra debut i "analysera tester" tråden också haha! Håller tummarna för många lucia och julplus!
  • TantSandy

kåtisroinen; istället för att gå på nyårsfest med vänner får ni ha knullfest hemma ???????????????? (ursäkta språket)

Idag är jag på bim-3 och funderar på om jag ska köpa ett till gravtest o ta på söndag om mensen ännu inte kommit då..

• Stardust

Jag hoppar in här med då jag fick min mens idag. Bara att ta nya tag även fast det är tufft. Detta blir vårat 3:e försök med vårat första gemensamma barn. Jag har en dotter sedan innan på 3 år som blev till på första försöket. Jag är 25 och sambon 27! Bim den 15 dec

Svar på tråden BIM December 2016