• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Väntar på magen

Nu är det nära ÄL ????

Trodde jag skulle få positivt på lördag eller söndag men det blir nog tidigare än så ??

• Linda2barnsmamma
    CarolineHF skrev 2016-11-16 14:38:24 följande:

Jag är inne och tittar här inne hela tiden, haha! Det känns så nedrans spännande att få planera en graviditet (för mig första gången då dottern va en "hoppsan") och så kul att få följa er. Hoppas verkligen att vi alla plussar. Hur gamla är ni? Fler barn? Bor var? :) Jag är 26, har en 2-årig dotter och bor i Skåne :)

Hej. Ja de e första gången vi med planerar.. vi har 2 "hoppsan" väldigt intressant.

Ja är 26 o mannen 27. Flickorna är 5 o 7 år :) bor i Östergötland .
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-16 14:41:17 följande:

Hänger på här :)

Haft P-spruta där sista behandling togs 11 Maj 2016.

Brukar komma igång rätt fort efter hormonskydd.

12 Oktober 2016 fick jag en sparsam blödning som va några dagar

Fick symptom kroppsligt veckan därpå efter, typiska gravidsymptom/ÄL 

Symptom innebar

Känsliga bröstvårtor

Frossa

Temphöjning

Stick/molvärk i nedre magen

Trötthet

Ja dessa vanliga symptom.

27-28 Oktober fick jag flytningar och geleaktiga klumpflytningar 

Tempen va uppe i 37,4 - 37-5 grader

12 November startade en mer normal mens exakt på datum nu med färskt blod.

Temp 36,5 - 36,4 (Min normaltemp)

Exakt nu 5:e dagen 16 November så slutade min mens.

Så enligt kalendern infinner sig mina mest fertila dagar runt 26-28 November.

Kalender enligt uträkning så är BIM 10 December

Kanske man kan hoppas på en liten fin förskottsjulklapp :)

Haha ja men hej
  • Livetsgång
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-16 14:47:41 följande:
    Haha ja men hej
    Men hallo på dig här också haha ;)
  • mammaochlillav
    CarolineHF skrev 2016-11-16 14:38:24 följande:

Jag är inne och tittar här inne hela tiden, haha! Det känns så nedrans spännande att få planera en graviditet (för mig första gången då dottern va en "hoppsan") och så kul att få följa er. Hoppas verkligen att vi alla plussar. Hur gamla är ni? Fler barn? Bor var? :) Jag är 26, har en 2-årig dotter och bor i Skåne :)

Känns spännande här också då vår lilla som blir 11 månader idag blev till fortare än vi trodde. tog sig direkt efter ppillerstopp. Hoppas ju lite att det ska gå lika fort denna gång men inget vi tar för givet. Jag är 23, 24 i januari, och bor i Uppsala med sambon (fästman sedan en dryg månad tillbaka) och vår lilla kille :)
  • Heineken86

Jag är 32 och bor i Göteborg med min man som är 39 och våra två barn, en tjej på snart 2 år och en kille på snart 8 månader.

• SBernin

Spännade denna månad ska bli!

Vi alla måste ju känna att ett plus hade varit den bästa julklappen :)

Jag har planerad ÄL på lördag (enligt app) men visade hyfsat starkt på ÄL testet igår så tidigare blir det nog :)

Jag är 26 och sambon 27, andra försöket med första barnet och bosatta i Malmö. Har längtat i nästan 2 år efter detta och nu är äntligen sambon redo också. :)

Lycka till alla!!

• vi blir 3
    TantSandy skrev 2016-11-16 08:26:19 följande:

Hej på er!

Jag hoppar också in här! Vi har inga tidigare barn och började försöka i september. Fast då visste jag ingenting om när jag va som mest fertil, tur det finns appar till det mesta. Jag har BIM+1 idag men testade negativt nu på morgonen. Även om vi inte försökt så länge så har längtan efter barn funnits väldigt länge. Jag trodde verkligen på ett plus idag.

Men vi hänger då med på bim december!

Håller tummarna hårt för er andra, det gör ont att läsa när andra också får negativt när man själv vet hur det känns.

Kram på er!

Mitt i allt så visar det plus. Finns en del som är låghormonare och inte visar positivt förrän senare. Håller tummarna att så är fallet för dig!
  • polly82

Hej tjejer! Så kul att följas åt och höra hur det går för alla. Detta blir vårt 3e försök och jag har snöat in på allt som har med graviditet att göra. (Första barnet, så jag hoppas det är ok att bli lite preggozilla!) :)

Slutade med Cerazette i sept och har haft två 27 dagars cykler efter det. Har BIM 6 dec enl. app men tyvärr är sambon på jobbresa HEEEEELA ägglossningsveckan (fan!) så det blir nog ett nytt försök i dec... hur som helst är det spännande att följa och hoppas åt er andra! Jag är 34, sambon 30 och bor i Norge.

• Livetsgång

Detta är vårt allra första barn vi skapar :)

Inga barn sen innan ^^

Jag 28 och sambon 25 som jag är förlovad med också :)

Svar på tråden BIM December 2016