• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-15 11:41:55 följande:

Tyvärr (får jag väl säga) så kom min mens sent igår kväll... helt förstörd har jag varit hela morgonen. Jag kände mig verkligen så gravid. Värst av allt är att det finns inte en enda själ att prata med! :( Pratar med mannen, som såklart också är ledsen. Men han förstår ju inte helt heller. Vi bor dessutom på olika orter just nu, så blir bara genom telefon vilket inte tröstar så mycket. Så här sitter man själv i en liten skrutten etta o lipar haha  

Nästa problem: ägglossning på 1/12, en torsdag. Enda chansen vi har är antingen på söndagen innan eller om jag skolkar från skolan och tar flyget till Tyskland på onsdagen haha! Helt crazy, men jag överväger seriöst att göra det... 

Åh tråkigt :( Men nya tag nu får vi följas åt här istället och vad kan bli en bättre julklapp än detta?

Håller alla tummar och tår för att det är vår tur nu!
  • Linda2barnsmamma
    Kåtisroinen skrev 2016-11-15 16:19:24 följande:

Ja det är konstigt det där. Funderar på om det är så att jag faktiskt kan ha varit lite gravid ändå, fast det aldrig tog sig ordentligt bara o då blev det liksom bara mens. Fast det spelar ju ingen roll, mens är ju ändå mens och det betyder att man får försöka en gång till.

Det är inte så allvarligt som det låter, det här med skolan :P Det är högskola och bara typ en eller två föreläsningar som inte är obligatoriska och som jag tror jag klarar mig utan. Ska be någon i klassen ta anteckningar i så fall. Känns lite drastiskt att åka till Tyskland, men samtidigt så känner jag att det kan vara värt det om det bara ger oss ett plus! Då vet jag åtminstone att vi har försökt :)

Ja så kan de absolut vara man kan ju faktiskt även va gravid med blödning oxå ;) .. ja vi får se om du far iväg då
  • Linda2barnsmamma
    vi blir 3 skrev 2016-11-15 17:01:32 följande:

Hej, hoppar in här jag med! Har varit oskyddad sedan sommaren. Förra månaden ansträngde vi oss för första gången men ärligt talat är jag glad att det inte blev då. Har äntligen fasat ut mina antidepressiva tabletter och är numer helt clean. Att leva med ångesten att något kan bli fel på barnet hade jag nog inte pallat. Fick min mens i förrgår så nu sjunger den på sista versen. Testade med ägglossningstest tidigare men det blev för mycket. Mycket härligare med okonstlat sex månaden igenom B-) och DET är en helt sjuk skillnad med sexslusten och ingen är lyckligare än mun man :D

Vi har en dotter sedan tidigare född 2012. Hon blev till sju månader efter jag slutat med nuvaring och jag kommer inte ihåg något. Tror att det var tuttarna som var mitt symptom samt att jag slutade röka typ en vecka innan jag visste att jag var gravid. Kroppen märkte nog av det och talade om det för mig att något var annorlunda. Ska bli spännande att se vad som händer denna gång :)

Ja men vad kul :) ja de kan ju absolut vara bra att man blir klar med en behandling eller slutar med det man kan innan :) ja kämpar med att sluta med min rökning innan det tar sig.. men lättare sagt en gjort... slutade båda dom.andra graviditeterna men började när jag slutade amma.. HELDUMT! !! MEN PÅ det igen... haha.

Ja mina två va ju ej planerade så har inga erfarenheter om symptom.. mina förra va ja i v.12 och v.9 när ja fick veta att ja va gravid ... inga symptom alls. . Så första gången gör oss som vi planerar :)
  • LMT

Hoppar in här jag också BIM imorgon men jag märker redan att mensen är på g, började småblött redan igår. Så nästa BIM blir den 16/12! Problemet är att mannen kommer att åka bort dagarna innan ägglossning denna gången

• Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-15 19:32:10 följande:

Åh tråkigt :( Men nya tag nu får vi följas åt här istället och vad kan bli en bättre julklapp än detta?

Håller alla tummar och tår för att det är vår tur nu!

Ja vi forsätter heja på varann! Det låter som en bra plan :) hoppas verkligen det jag med :)
  • Cocarillo

Är helt ny till allt detta. Har velat ha barn riktigt länge, men det är först nu vi börjat försöka. Förra månaden kvalificerar nog som vårt första "försök", även om vi inte försökte särskilt hårt. Hade alltså inte koll på ägglossning osv. Denna månad har jag dock skaffat ägglossningstest, och termometer. Tror jag ska ägglossning nån gång i slutet på denna vecka, och bim bör vara ca 2a december. 

• TantSandy

Hej på er!

Jag hoppar också in här! Vi har inga tidigare barn och började försöka i september. Fast då visste jag ingenting om när jag va som mest fertil, tur det finns appar till det mesta. Jag har BIM+1 idag men testade negativt nu på morgonen. Även om vi inte försökt så länge så har längtan efter barn funnits väldigt länge. Jag trodde verkligen på ett plus idag.

Men vi hänger då med på bim december!

Håller tummarna hårt för er andra, det gör ont att läsa när andra också får negativt när man själv vet hur det känns.

Kram på er!

• mammaochlillav

Hej!
    Jag hoppar in här då min mens äntligen kommit. Så bim blir i december om jag har samma cykel jag alltid haft. Födde vår son i december förra året, började rätt snart med ppiller då jag inte ammade för det fungerade inte, så mensen kom rätt fort. Vi valde dock att slopa ppillerna i maj då de bara fick mig att må dåligt. Sedan dess har ingen mens kommit och under tiden har längtan efter att försöka med ett syskon till sonen växt fram. 

Vi är nu förväntansfulla samtidigt är jag lite rädd då jag hade en tuff graviditet på slutet och en traumatisk förlossning som slutade med urakut snitt. 

• CarolineHF

Jag är inne och tittar här inne hela tiden, haha! Det känns så nedrans spännande att få planera en graviditet (för mig första gången då dottern va en "hoppsan") och så kul att få följa er. Hoppas verkligen att vi alla plussar. Hur gamla är ni? Fler barn? Bor var? :) Jag är 26, har en 2-årig dotter och bor i Skåne :)

• Livetsgång

Hänger på här :)

Haft P-spruta där sista behandling togs 11 Maj 2016.
    Brukar komma igång rätt fort efter hormonskydd.

12 Oktober 2016 fick jag en sparsam blödning som va några dagar
    Fick symptom kroppsligt veckan därpå efter, typiska gravidsymptom/ÄL 

Symptom innebar
    Känsliga bröstvårtor
    Frossa
    Temphöjning
    Stick/molvärk i nedre magen
    Trötthet
    Ja dessa vanliga symptom.

27-28 Oktober fick jag flytningar och geleaktiga klumpflytningar 
    Tempen va uppe i 37,4 - 37-5 grader

12 November startade en mer normal mens exakt på datum nu med färskt blod.
    Temp 36,5 - 36,4 (Min normaltemp)

Exakt nu 5:e dagen 16 November så slutade min mens.

Så enligt kalendern infinner sig mina mest fertila dagar runt 26-28 November.

Kalender enligt uträkning så är BIM 10 December

Kanske man kan hoppas på en liten fin förskottsjulklapp :)

Svar på tråden BIM December 2016