Inlägg från: mammaochlillav |Visa alla inlägg
  • mammaochlillav

BIM December 2016

Hej!
    Jag hoppar in här då min mens äntligen kommit. Så bim blir i december om jag har samma cykel jag alltid haft. Födde vår son i december förra året, började rätt snart med ppiller då jag inte ammade för det fungerade inte, så mensen kom rätt fort. Vi valde dock att slopa ppillerna i maj då de bara fick mig att må dåligt. Sedan dess har ingen mens kommit och under tiden har längtan efter att försöka med ett syskon till sonen växt fram. 

Vi är nu förväntansfulla samtidigt är jag lite rädd då jag hade en tuff graviditet på slutet och en traumatisk förlossning som slutade med urakut snitt. 

• mammaochlillav
    CarolineHF skrev 2016-11-16 14:38:24 följande:

Jag är inne och tittar här inne hela tiden, haha! Det känns så nedrans spännande att få planera en graviditet (för mig första gången då dottern va en "hoppsan") och så kul att få följa er. Hoppas verkligen att vi alla plussar. Hur gamla är ni? Fler barn? Bor var? :) Jag är 26, har en 2-årig dotter och bor i Skåne :)

Känns spännande här också då vår lilla som blir 11 månader idag blev till fortare än vi trodde. tog sig direkt efter ppillerstopp. Hoppas ju lite att det ska gå lika fort denna gång men inget vi tar för givet. Jag är 23, 24 i januari, och bor i Uppsala med sambon (fästman sedan en dryg månad tillbaka) och vår lilla kille :)
  • mammaochlillav

Enligt Natural Cycles har jag ÄL idag. Lite molvärk och illamående nu på morgonen. Om illamåendet beror på ÄL eller att jag inte ätit vet jag dock inte.. Vilka symptom brukar ni ha vid ÄL?

• mammaochlillav

ÄL igår och hade även sex då. Imorse vaknade jag och mådde jätteilla. Har lagt sig nu. Någon som varit med om liknande? Är illamående ett vanligt symptom vid ÄL?

• mammaochlillav
    Luttanlej skrev 2016-11-25 20:28:15 följande:

Sexade igår vid äl. Min äl smärtade på höger sida denna månad. Idag har jag som hugg mer i mitten. Som att det ilar till då och då. Hopps det betyder att ett befruktat ägg kanske fastnar?

Håller tummarna!
  • mammaochlillav
    HoppasPåEnTill skrev 2016-11-25 21:42:22 följande:

Har ni något favorit grav.test? Vilket och varför? Hur tidigt kan man egentligen testa och få positivt? Jag är på ÄL+ 6-7 dagar.

När jag plussade med sonen så tig jag först två RFSUs testa tidigt och de tyckte jag var bra! Sedan tog jag digitalt, och enligt reklam av de ska man ju kunna testa vid vecka 2-3
  • mammaochlillav
    Livetsgång skrev 2016-12-01 13:21:29 följande:

Hur går det för er tjejer?

Är enligt idag på Äl +6 och har åter igen molvärk i mitten delen av magen

Och extrem trötthet. Sover mer än jag brukar.

BIM 11-12 December

Bim den 7/12 men så sugen på att ta ett test redan på måndag..

Har lite molvärk då och då, känns som att magen är spänd då jag ligger på mage, hugger till när jag tex nyser och blir kissnödig fort. Trött är jag också men har en snart ettåring som har förkylningsastma och hosta här hemma just nu, så kan bero på det ;)
  • mammaochlillav
    Vickanhickan skrev 2016-12-03 17:48:56 följande:

Hej. bim den 9:e dec men tog en sticka imorse eftersom att jag mådde illa lite igår..

Knappt synbart imorse, jag såg bara nåt svagt svagt om jag höll mot en lampa annars helt vitt.

Nu på kvällen tog jag två test, en sticka och ett clearblue testa tidigt. Min man ser nåt men tycker inte man ska räkna det som streck förrän det är starkt.. Vad tycker ni? Ett streck är väl ett streck.

Tycker det ser rätt positivt ut! Grattis :D

Själv har jag bim 7/12 :)
  • mammaochlillav

Stort grattis till alla som plussat! <3

Här hemma drabbades vi av magsjuka, jag, sambon och sonen på ett år nästa vecka, för ett par dagar sedan men är äntligen helt friska nu! Mitt upp i allt kom jag ihåg att bim var igår och mensen har inte kommit än. Och jag är nu, och varit ett tag nu, extremt trött. Något jag minns från graviditeten med sonen. Så pga tröttheten och andra symptom tänkte jag ta det enda test vi hade hemma. Kissar i behållare, stoppar ner teststickan och ska lägga den plant i några minuter. Vad tror ni jag gör då? Jo jag tappar det i handfatet där jag av någon anledning har kranen på.....
    Så imorgon köper vi nytt test och så testar vi i helgen om mensen inte får för sig att dyka upp innan dess. Har igår och idag haft lite rosaaktiga flytningar så den kanske är på G? Dock har jag ett minne av att jag hade lik kring bim när jag sedan plussade med sonen en vecka senare

• mammaochlillav

Hann inte köpa ett test innan mensen kom. Känns lite tråkigt men detta är ändå vårat första försök sedan mensen kommit tillbaka sedan sonen så bara skönt att veta att cykeln förhoppningsvis är regelbunden :)

Svar på tråden BIM December 2016