• josefinevm

BIM December 2016

Hej på er!

Hoppar in här efter jag följt novembergruppen men tyvärr så kom min mens idag.

Så nu blir det fjärde försöket och första barnet för oss.

Bim 7/12

Nu hoppas jag på plus för oss alla! :)

• josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-15 11:41:55 följande:

Tyvärr (får jag väl säga) så kom min mens sent igår kväll... helt förstörd har jag varit hela morgonen. Jag kände mig verkligen så gravid. Värst av allt är att det finns inte en enda själ att prata med! :( Pratar med mannen, som såklart också är ledsen. Men han förstår ju inte helt heller. Vi bor dessutom på olika orter just nu, så blir bara genom telefon vilket inte tröstar så mycket. Så här sitter man själv i en liten skrutten etta o lipar haha  

Nästa problem: ägglossning på 1/12, en torsdag. Enda chansen vi har är antingen på söndagen innan eller om jag skolkar från skolan och tar flyget till Tyskland på onsdagen haha! Helt crazy, men jag överväger seriöst att göra det... 

Åh tråkigt :( Men nya tag nu får vi följas åt här istället och vad kan bli en bättre julklapp än detta?

Håller alla tummar och tår för att det är vår tur nu!
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-15 23:55:30 följande:

Ja vi forsätter heja på varann! Det låter som en bra plan :) hoppas verkligen det jag med :)

Har börjat med ägglossningstester nu, tror jag missade förra ÄL så nu kör vi med tester!

Så peppad haha :)
  • josefinevm
    Kåtisroinen skrev 2016-11-17 22:25:44 följande:

Vad härligt! Hoppas på det bästa :)

Vi kommer ta det lugnt denna månaden, kommer inte vara alls lika aktiv härinne heller (enklast så). Vi har nämligen bara en enda chans, fyra dagar innan ÄL. Ca 16% chans att det blir något läste jag mig till. Har inga större förhoppningar med andra ord :P sambon är nämligen iväg på resa från och med ÄL-3. Kanske kan jag eventuellt få till en snabbis där på morgonen innan han reser, men chanserna känns ändå väldigt små :( nåja, vad är väl en dag på slottet? Nästa ÄL blir ju på nyårsafton o det är väl inte så pjåkigt det heller ^^,

Ja jag tror man ska försöka (hur lätt det nu är då) att inte tänka så mycket på det. Våra plus kommer att komma och då kommer det vara exakt rätt tid tror jag :)
  • josefinevm

Tror kroppen spelar mig världens spratt just nu! Mensen borde komma vilken dag som helst, har inte helt hundra koll på exakt dag då min mens brukar diffa någon dag hit eller dit. Men till saken så har jag spytt i två dagar, världens huvudvärk idag, konstig känsla i magen typ som mensvärk fast ändå inte och en megaflytning som var som hudlotion i konsistens så jag var helt säker på att där kom mensen men så var det inte. Testade idag efter ett "akut illamående" men inte det minsta tecken till ett streck. Vet inte vad jag ska tro, man vill ju så gärna men ändå vill man inte hoppas för mycket. Så är väl bara att invänta om mensen kommer eller ej.

Svar på tråden BIM December 2016