• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Mirabelle24
    SBernin skrev 2016-11-08 15:14:54 följande:

Hej.

Hoppar också in här!!

Då första försöket inte gick vägen hoppas jag det är vår tur i december istället :)

26 år, första barnet och andra försöket!

BIM 3/12

När har ni andra BIM? :)

8/12 har jag bim! :)
  • Persicca

Hej, nu går jag in på mitt andra försök :) fick precis min mens. ÄL runt den 24/11 och BIM 12 december :)

• Angeleyez

Jag hoppar in här med andra försöket nu med syskon, efter vi förlorade vår pojk i vecka 20. Har BIM nu men negativt test och alla symptom för mensen är igång så blir att göra om och förhoppningsvis göra rätt. Nästa BIM för mig borde va 10/12 fy va långt det känns hatar dessa dagar emellan.

• sina86

Hej! Hoppar in här också då det inte tog sig denna gång heller. Nu blir det 4e försöket (3e efter missfall) och det är vårt andra barn. Har troligtvis bim 7 december. Men min senaste äl var några dagar sen så vi får se om den här också bli det.

• Mirabelle24

Gick precis en kallelse till cellprov den 18/11, ska ha ÄL den 24/11. Tror ni att cellprovet kan "sabba" ägglossningen? Förra gången jag gjorde det så blödde jag nästan i en vecka efteråt! :(

• josefinevm

Hej på er!

Hoppar in här efter jag följt novembergruppen men tyvärr så kom min mens idag.

Så nu blir det fjärde försöket och första barnet för oss.

Bim 7/12

Nu hoppas jag på plus för oss alla! :)

• mixXi

Hoppar också in här.

Idag kom mensen. Fy så ledsen jag blev. Vi har försökt lite över ett år så nu blir det nog att ta kontakt med gyn. Känns som att det är något fel på mig. Har en väldigt oregelbunden mens-cykel på 30-40 dgr, det är nog mest det som oroar mig. Och att jag är 31. Och så blir alla runtomkring en gravida. Så jäkla orättvist =((( Och alla runtomkring håller på "är ni inte sugna" när vi är på besök hos vänner med bebisar. Och "när ska ni skaffa barn" etc etc.. KLART SOM FAN VI ÄR SUGNA MEN ALLA KAN INTE BLI GRAVIDA SÅ LÄTT vill jag skrika.. Har ni några tips på bra svar till dessa individer (som är såväl som ytliga bekanta till riktigt nära. Ex mina svärföräldrar...)

Blä. Nytt försök nu iaf. BIM kring 16/12

Förresten, för att få fertilitetsutredning - hör man av sig till sin vc för remiss eller direkt till gyn?

• Maramba
    mixXi skrev 2016-11-11 21:40:06 följande:

Hoppar också in här.

Idag kom mensen. Fy så ledsen jag blev. Vi har försökt lite över ett år så nu blir det nog att ta kontakt med gyn. Känns som att det är något fel på mig. Har en väldigt oregelbunden mens-cykel på 30-40 dgr, det är nog mest det som oroar mig. Och att jag är 31. Och så blir alla runtomkring en gravida. Så jäkla orättvist =((( Och alla runtomkring håller på "är ni inte sugna" när vi är på besök hos vänner med bebisar. Och "när ska ni skaffa barn" etc etc.. KLART SOM FAN VI ÄR SUGNA MEN ALLA KAN INTE BLI GRAVIDA SÅ LÄTT vill jag skrika.. Har ni några tips på bra svar till dessa individer (som är såväl som ytliga bekanta till riktigt nära. Ex mina svärföräldrar...)

Förresten, för att få fertilitetsutredning - hör man av sig till sin vc för remiss eller direkt till gyn?

Jag känner igen mig så väl i det du skriver. Jag fyller snart 30 och killen är 34, vi har försökt snart nio månader och det börjar kännas hopplöst (även om jag vet vad statistiken säger). Men just det där med att alla runt om kring frågar "är det inte dags snart?" Och "ni kanske vill ha mer än ett barn och ni är ju inte purunga så det kanske är dags att börja snart". Man vill bara skrika åt dem.

Jag börjar ställa in mig mentalt på att söka hjälp när det gått ett år. Men jag har ingen erfarenhet av hur det går till. Men jag tycker ni ska söka kontakt så snart som möjligt för jag antar att den byråkratin tar sin tid också.
  • Angeleyez
    mixXi skrev 2016-11-11 21:40:06 följande:

Hoppar också in här.

Jag bokade in mig själv på en privat gyn som gjorde fertilitetsutredningar när jag var yngre. Fick diagnosen PCO och fått hjälp. Dom har varit toppen så boka in dig på privat gyn och säg ni har försökt ett år så hjälper dom er.
  • Angeleyez

Min mens kom som ett brev på posten häromdagen nytt försök blir det snart. Nästa BIM känns år iväg 9:e december får hoppas på en bra julklapp.

Svar på tråden BIM December 2016