• mixXi

BIM December 2016

Hoppar också in här.

Idag kom mensen. Fy så ledsen jag blev. Vi har försökt lite över ett år så nu blir det nog att ta kontakt med gyn. Känns som att det är något fel på mig. Har en väldigt oregelbunden mens-cykel på 30-40 dgr, det är nog mest det som oroar mig. Och att jag är 31. Och så blir alla runtomkring en gravida. Så jäkla orättvist =((( Och alla runtomkring håller på "är ni inte sugna" när vi är på besök hos vänner med bebisar. Och "när ska ni skaffa barn" etc etc.. KLART SOM FAN VI ÄR SUGNA MEN ALLA KAN INTE BLI GRAVIDA SÅ LÄTT vill jag skrika.. Har ni några tips på bra svar till dessa individer (som är såväl som ytliga bekanta till riktigt nära. Ex mina svärföräldrar...)

Blä. Nytt försök nu iaf. BIM kring 16/12

Förresten, för att få fertilitetsutredning - hör man av sig till sin vc för remiss eller direkt till gyn?

• mixXi

ÄL typ igår tror jag (går enbart på sekret. Har väldigt oregelbunden cykel) äl sekret 5 dagar och idag ömma bröstvårtor.

Någon har sagt till mig att det blir som vattnig flytning när äl är? Stämmer det? Jag har mest som kletig genomskinlig flytning man kan dra trådar av. Sen får jag ömma bröstvårtor några dagar samtidig som sekretet blir som lotionflytningar. Har aldrig upplevt detta vattniga. Hur yttrar sig det?

Är också 31. Börjar bli stressad men inbillar mig att jag har gott om tid även om jag blir superstressad ibland för att det inte går. Har försökt ett år. Ska söka gyn i början av nästa år om det inte blitt nåt innan dess.

• mixXi
    Rosenblad skrev 2016-12-04 09:39:29 följande:

Hej, nu har jag hängt här i över ett år utan framgång.. Har BIM 23e December och är nu på försök 15 tror jag. Har faktiskt helt gett upp tanken på att vi ska bli gravida helt på egen hand. Så nu i Januari har vi fått en tid till utredning. Känns skönt att ha ett datum då man vet att vi kan få hjälp och förhoppningsvis hitta något fel, även om man inte vill ha något fel där nere så känns det bättre med de än att de bara skickar hem oss och säger att det händer när de händer...

Är redan nu nervös inför första besöket även om det säkert bara kommer bestå av samtal och prover. Men jag förväntar mig typ att de ska säga "oj" och säga att vi verkligen behöver hjälp efter de kollat upp oss.

Har ju som sagt BIM 23e December och mensen kommer säkert med storm runt den dagen och det är synd att det är just vid jul för jag blir alltid så sjukt deppig runt mens och verkligen ser ner på min kropp som inte klarar av att bli gravid. Hoppas de inte kommer förstöra julen på något vis utan att jag bara kan se fram emot tiden i Januari men det är svårt att hålla humöret uppe när man försökt så länge och alla blir gravida till höger och vänster men man själv står kvar där med en jäkla mens månad in och månad ut. Men, ville bara skriva av mig lite och kanske finns det kvar någon här än som varit med ett tag här på FL planerar barn.

Känner så igen mig i det du skriver. Vi har försökt drygt ett år. Och blir också deppig när mensen kommer varje månad. Förra månaden gick jag och lade mig i sängen och grät. Kändes totalt hopplöst och började ställa in mig på att vi aldrig kommer få barn (jag vet att jag går händelserna rätt mkt i förväg men man är inte alltid rationell i sina tankar =p) Känner mig dessutom så ensam. Vill helst inte berätta för vänner och familj att vi försöker ännu, så har ingen att prata med , för ingen vet. Och jag vill inte riktigt visa alla mina känslor för min sambo heller för han känner redan press runt äl och vill inte pressa honom ännu mer för då blir det ju garanterat inget barn. Sån jobbet situation =//

I januari tänkte jag ringa gyn och boka tid för utredning om inget hänt fram till dess. Förstår att du tycker det är skönt att ha ett möte bokat och förstår också att du är nervös!

Jag har BIM 13/2

Nu håller vi tummarna för oss!!
  • mixXi
    justsweet skrev 2016-12-05 19:59:29 följande:

Väntar förväntansfullt på ÄL som beräknas komma i dagarna, haft blinkande gubbe på clearblue i 3 dagar nu. BIM runt julafton. Hoppas på en fantastisk julklapp.

En konstig fråga har jag till er! Hur gör ni efter sex? Ligger ni kvar eller går direkt på toa/ i duschen och tvättar av er?

Jag brukar inför ÄL ligga kvar å ta lite papper så man slipper få allt i sängen. Hur gör ni för att maximera chanserna att det stannar kvar?

Man vet ju att spermierna "skjuts in" på en gång och att det inte spelar någon roll alls om man ligger kvar eller ej. Men ändå ligger jag kvar minst 10, gärna 20 min. Bara för att =)

Klarar dock inte av att ligga kvar hela natten för så fort jag typ hostar eller nåt kommer allt ut =/ Och jag gillar inte kladd. Så brukar sätta mig på toaletten och torka så det blir hyfsat torrt =)
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-12-06 17:20:52 följande:

Jag får också samma tankar om att "vi kommer aldrig få barn" sjukt jobbiga tankar och kanske för tidigt att tänka så men man är ju inte direkt positiv inför BIM längre som de första månaderna. Nu förbereder jag mig på att bli depp :/.. Jag förstår dig, har också försökt dölja mycket för min sambo men när gråten kommer så kommer den och har haft mina stunder då han fått sitta och trösta mig. Däremot vet både min och hans familj att vi försökt länge, har liksom snackat om barn i snart 1 1/2 år och om vilken barnvagn jag ska ha osv.. Dock pratar jag inget om de längre för att jag blir så nere av barnsnack. Känns som det inte är lönt att prata om någon som inte kommer hända på länge. Men förhoppningsvis snart..

Min sambo får också prestationsångest och tyvär har det varit en av anledningarna tror jag att inget hänt, jag kan liksom göra det på beställning för man vill ju inte missa någon dag runt äl, men min sambo har mycket svårt för de. Berättar inte när äl är men han fattar ju det när jag kommer en viss varje månad och försöker haha. Pluss att han har räknat ut när det är dags haha..

Va bra att du också ska köra en utredning, jag ångrar mig bara att jag inte ringde tidigare för jag känner att det är så lång tid kvar till mitten av Januari :( Men skönt att ha den bokad men man vill ju bara få hjälp så man kan få de där plusset någon gång!!

Men jag hoppas att vi kanske, kanske kan få det detta året, vore ju absolut de bästa avslutet på 2016 :)

På nåt sätt skönt ändå att vara här inne och prata med andra i samma sits. Man önskar ju ingen annan samma skit som man själv har. Men en liten tröst är det att man inte är ensam. Vi är ju verkligen typ exakt i samma situation. Man sambo fattar nog också när jag helt plötsligt vill mysa massa på vardagar vilket jag sällan orkar annars. Och så funkar det inte för honom och så håller han på och ber om ursäkt =/ Innan vi började försöka skaffa barn kom han nästan aldrig i mig, så ett litet framsteg ät det iaf att det funkar ibland. Problemet är att det ALDRIG går 2 dagar i rad och sällan varannan dag heller. Så vi måste verkligen pricka äl och med en oregelbunden cykel är det inte helt lätt. Försökt med äl-stickor men funkade bara sådär (blev aldrig max så fick ändå inte reda på exakt dag. Får gå på mina flytningar och hoppas på det bästa)

Denna månad fick vi dock till det dagen innan äl så har en liten liten förhoppning ändå =) Men känner inga symtom alls...
  • mixXi
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 11:34:34 följande:

Bim idag och att PLUS!!!!! Efter 7 månaders försök!!!

Supergrattis!
  • mixXi
    anonymis3ns skrev 2016-12-07 16:24:46 följande:

Förutsatt att både jag och min kille är friska och har bra kvalitet på både ägg och spermier, och kan bli gravida(vilket vi vet då jag haft MA vid min förra graviditet), vilka faktorer är det som kan göra att inte ägget befruktas om man prickar ägglossningen? Det verkar som att vi prickat in den, men skulle vara intresserat att höra om chansen att bli gravid samt vilka faktorer som kan spela in att det inte blir något.

Tack på förhand! :)

Jag som läst medicin vet hur sjukt det är att en spermie och ett ägg kan bli ett barn öht. Så många faktorer som ska klaffa för att det ska funka. Alla celldelningar etc. Minsta kromosomfel eller missbildning leder i princip alltid till missfall. Många så tidigt att man inte märker graviditeten för att det inte ens fäster i livmodern och sen kommer ut med mensen (enstaka kromosomavvikelser t.ex trisomi 21/downs syndrom leder dock till livsdugligt foster)

Sen ska just den spermien som npr fra först och ägget som släpps vara av god kvalitet etc etc.

Så egentligen är det inte alls konstigt att det inte tar sig trots många försök...=/

Är på äl+9 idag. Har haft en skum molande känsla i ryggslutet. Har aldrig det annars varken vid äl eller mens. Kan ju typ bara vara ryggvärk också =p Någon som haft det så när man varit gravid? I övrigt inga gravidsymtom alls

Funderar på nätet jag ska våga testa...
  • mixXi

Här kommer en till förvirrad person.

Äl+11. Kan det stämma? Det är ju nåt där. Försökt ett år och aldrig fått nåt liknande. Vågat inte hoppas. Blir ett digitalt typ söndag (imorgon ska jag jobba hela dagen så tror inte jag klarat av att fokusera om jag tar testet innan =p)
  • mixXi
    lillagumman85 skrev 2016-12-09 07:04:43 följande:

Tycker att det ser ut som att solklart plus!

Åh jag hoppas verkligen verkligen! Känns overkligt.

Och grattis själv! =)
  • mixXi
    Madfih072 skrev 2016-12-09 07:05:02 följande:

miXxi ditt test ser väldigt positivt ut! Vågar mig på ett stort grattis!

En fråga till er testomaner, fick positivt äl-test nu på Bim-3, men visst är det så att ägglossningstester kan visa positivt på mens också och inte vara äl eller graviditet? Har fått för mig det och känner inga gravsymtom så tar för givet att de kan ge utslag på det med..

Tack! Vågar inte hoppas riktigt än, men sjukt om det är sant! =)

Jo, jag har hört någon gång att äl-test kan bli positiva av mens. Men även vid graviditet. Så hoppet är ju inte helt ute iaf
  • mixXi
    Rosenblad skrev 2016-12-06 17:20:52 följande:

Men jag hoppas att vi kanske, kanske kan få det detta året, vore ju absolut de bästa avslutet på 2016 :)

Ni hade rätt alla! (Klarade inte av att vänta mer än en dag att testa digitalt =p)

Nu är jag så lycklig så jag nästan gråter. Hoppas hoppas bara den lille vill stanna kvar nu =)

Citerade dig Rosenblad för jag vill ge dig lite hopp! Det går! Det är inte omöjligt. Trots ett års hopplöst försökande...

Puss på er alla underbara här inne!
  • mixXi
    Livetsgång skrev 2016-12-10 10:20:15 följande:

Grattis till alla er som plussat :D

Ni får gärna beskriva hur ni kände symptom innan ni fick plusset

Är ju på min BIM dag nu.

Vilka symptom ni hade och hur era flytningar betedde sig :)

Jag har haft lite värk i nedre delen av ryggen som jag inte haft tidigare. Annars är allt i princip som vanligt. Möjligt att flytningarna varit lite rikligare men inte så jag tänkte på det innan jag plussade
Svar på tråden BIM December 2016