• smulan5

BIM December 2016

Jaha då kom mensen igår o jag får hoppa in i decembertråden. Det här blir andra försöket efter mf i oktober, den gången tog det 7 försök att få ett plus. Hoppas det går snabbare denna gången. Har 2 barn sedan innan som är 8 o 10 år som blev till på 1 försök resp 1 gångs slarv så nu känns det som en halv evighet att bli gravid, men man får väl ta att det tar längre tid när man snart fyller 36 :-O. Äl blir förmodligen 1/12 och bim 15/12

• smulan5
    MammaMu00 skrev 2016-11-28 14:19:24 följande:

Hej! Joinar er här... fick ett missfall i förra veckan i v 12, skrapades och blöder lite grann fortfarande. Ingen aning om när nästa äl kommer vara, troligtvis i december, eller om vi ska köra på eller vänta en mens...jag vill bara bli gravid så snart som möjligt men inte riskera något. Någon som har någon erfarenhet av liknande situation?

Beklagar. Så tråkigt med missfall. Jag fick mf den 10/10 i v 10 och det tog ca 31/2 vecka från att det startade till att jag fick äl, testade med ältester för vi ville inte missa den. Det tog sig ju såklart inte o jag grät lite när mensen kom. Menmen vill man ha en liten till är det bara fortsätta försöka. Hoppas bara att det går fortare än 7 månader denna gången. Hoppas det går snabbt för er också.
  • smulan5

Ahhh snark. Ägglossningen låter vänta på sig. Borde ha haft äl igår, har haft lätt älvärk i 3 dagar nu men inget positivt utslag på ältesterna :/. Imorse direkt när jag vaknade (efter en dålig natts sömn) hade tempen ökat 0,7 för att efter ca 10 min vara tillbaka på den temp. jag brukar ha innan äl. Lätt förvirrande. Nu blir det ännu längre till bim, som att väntan inte är lång nog liksom.

• smulan5
    Ia82F skrev 2016-12-04 14:05:58 följande:

var så säker att mensen skulle komma! Men shiit plussade idag

Grattis

En annan har blivit sjuk lagom till ältestet behagade visa positivt :(. Äl skulle egentligen varit i torsdags men testet blev inte positivt förrän igår kväll så äl idag då när man ligger med feber o ont i kroppen. Får hoppas att det räcker med att vi fick till det i förrgår.
  • smulan5
    Clefairy skrev 2016-12-05 09:39:49 följande:

Alltså herregud, jag är två dagar över tiden idag och tog ett test bara för att. Tog det och duschade på en gång, kollade inte på det. När jag kom ur duschen såg jag det

Jag är i chock! Verkligen fullkomlig chock. Och tror inte riktigt på det, tog jag testet fel eller läste jag av det efter mer än fem minuter eller vad som helst. Alltså vad tror ni, kan det bli såhär starkt om man råkar ta det fel eller titta lite efter tiden? Duschade nog i max fem minuter, sen kollade jag. Är nervös för jag har inga symtom och allt känns som vanligt.. Vågar inte tro på det.

Trodde aldrig att jag skulle plussa i hela mitt liv!

Det var ett starkt positivt test Grattis
  • smulan5
    crx skrev 2016-12-05 10:33:20 följande:

Förra mensen var den 16 nov.

ÄL skedde enligt mina tester o temp i onsdags 30 nov.

Var precis på ett gyn besök med UL och min gamla räv till doktor babblar om en slemhinna som är x antal mm tjock och minst en äggblåsa som kommer släppa ägget om ca 5 dagar. BIM är om 8-9 dagar.

WTF?!!!

Jag hade också en cykel där jag var helt säker på att jag hade äl när jag skulle men lagom till jag skulle få mens fick jag älont o mkt älflytningar igen o 2 veckor efter det kom mensen. Har läst att man kan få 2 ägglossningar under samma cykel.
  • smulan5
    Pinkclear skrev 2016-12-05 10:35:55 följande:

Plussade igår! Helt paff. Har inte riktigt fattat det än. 7 försöket.

Grattis
  • smulan5
    lisohl skrev 2016-12-11 11:13:39 följande:

Idag är jag på äl+7. Igår kväll fick jag nåt som kändes som kramp i bäckenbotten. Det kändes ända upp mot magen. Det gjorde ont i alla lägen; sittandes, liggandes och ståendes. Nån som känt nåt liknande (när som helst under cykeln)?

Är oxå på äl+7 idag . Har inte känt som du dock men hade för en stund sedan lite stick långt ned i magen. Man hoppas ju att det var ägget som fäste. Lycka till till oss båda
  • smulan5
    MammaMu00 skrev 2016-12-14 08:51:34 följande:

Hej! En fråga... för 3v sen fick jag MA, upptäcktes i v 12 men fostret hade slutat leva i v 10. Skrapades. Idag gjorde jag ett ältest som visade superstarkt, aldrig haft ett så positivt test. Nu undrar jag, kan jag vara säker på att äl är på gång eller kan det reagera på hormonrester från graviditeten? Någon som vet/varit med om liknande?

När jag fick mf i v 10 tog det ca 3 veckor innan gravtestet blev helt negativt och ältesterna reagerar väl på hcg också.
  • smulan5

Grattis till er som plussat, vilken julklapp

Vi lyckades inte denna månaden tyvärr, känns skit när tanken kommer att jag på julafton skulle gått in i v 21 o nu inte är gravid alls . Nu kommer vi inte ens kunna fira jul som vi brukar heller. Sorry för depp. Nästa bim blir runt 15/1.

• smulan5
    Nykär15 skrev 2016-12-19 10:15:23 följande:

Vet känslan...skulle vart i v 34-35 på jul ju...nu inte ens gravid...blir så ledsen. BIM-3 och negativt.,,

Usch för att det ska ta sån tid. Hoppas verkligen att ni får ert plus snart.
Svar på tråden BIM December 2016