• Kåtisroinen

BIM December 2016

Tyvärr (får jag väl säga) så kom min mens sent igår kväll... helt förstörd har jag varit hela morgonen. Jag kände mig verkligen så gravid. Värst av allt är att det finns inte en enda själ att prata med! :( Pratar med mannen, som såklart också är ledsen. Men han förstår ju inte helt heller. Vi bor dessutom på olika orter just nu, så blir bara genom telefon vilket inte tröstar så mycket. Så här sitter man själv i en liten skrutten etta o lipar haha Gråter 

Nästa problem: ägglossning på 1/12, en torsdag. Enda chansen vi har är antingen på söndagen innan eller om jag skolkar från skolan och tar flyget till Tyskland på onsdagen haha! Helt crazy, men jag överväger seriöst att göra det... Skäms

• Kåtisroinen
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-15 11:53:22 följande:
    Beklagar verkligen. Ja man kan verkligen känna sig gravid.. det är skit jobbigt. Min två flickor va ej planerade alls.. men nu när vi ska planera 3an o min spruta inte går ut fören nästa vecka så känner ja mig gravid redan nu vissa gånger. .

Antagligen för det är första gången vi verkligen planerar ??

Ja ditt val med att skolka från skolan... du kan inte be om ledigt annars ? Säga att du vill åka ? Kanske skulle kännas lite bättre ? Ja håller tummarna att de går vägen denna gång :)
    Ja det är konstigt det där. Funderar på om det är så att jag faktiskt kan ha varit lite gravid ändå, fast det aldrig tog sig ordentligt bara o då blev det liksom bara mens. Fast det spelar ju ingen roll, mens är ju ändå mens och det betyder att man får försöka en gång till.

Det är inte så allvarligt som det låter, det här med skolan :P Det är högskola och bara typ en eller två föreläsningar som inte är obligatoriska och som jag tror jag klarar mig utan. Ska be någon i klassen ta anteckningar i så fall. Känns lite drastiskt att åka till Tyskland, men samtidigt så känner jag att det kan vara värt det om det bara ger oss ett plus! Då vet jag åtminstone att vi har försökt :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-15 19:32:10 följande:

Åh tråkigt :( Men nya tag nu får vi följas åt här istället och vad kan bli en bättre julklapp än detta?

Håller alla tummar och tår för att det är vår tur nu!

Ja vi forsätter heja på varann! Det låter som en bra plan :) hoppas verkligen det jag med :)
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-17 19:50:57 följande:

Har börjat med ägglossningstester nu, tror jag missade förra ÄL så nu kör vi med tester!

Så peppad haha :)

Vad härligt! Hoppas på det bästa :)

Vi kommer ta det lugnt denna månaden, kommer inte vara alls lika aktiv härinne heller (enklast så). Vi har nämligen bara en enda chans, fyra dagar innan ÄL. Ca 16% chans att det blir något läste jag mig till. Har inga större förhoppningar med andra ord :P sambon är nämligen iväg på resa från och med ÄL-3. Kanske kan jag eventuellt få till en snabbis där på morgonen innan han reser, men chanserna känns ändå väldigt små :( nåja, vad är väl en dag på slottet? Nästa ÄL blir ju på nyårsafton o det är väl inte så pjåkigt det heller ^^,
  • Kåtisroinen
    TantSandy skrev 2016-11-18 10:50:10 följande:

kåtisroinen; istället för att gå på nyårsfest med vänner får ni ha knullfest hemma ???????????????? (ursäkta språket)

Idag är jag på bim-3 och funderar på om jag ska köpa ett till gravtest o ta på söndag om mensen ännu inte kommit då..

Haha ja det hade väl varit kågot :D
  • Kåtisroinen
    becca90 skrev 2016-11-18 16:35:27 följande:

Heej :) nu är jag väldigt förvirrad och behöver er hjälp!!

Hade mens 9-12 november och har en ganska lång cykel. Ca 32- 35 dagar. Nu har jag börjat få lite ÄL känningar (ont i tjejmagen, sur och jätte mkt vattniga flytningar) kan man ha ägglossning ca 7 dagar efter mens??

Men flytningarna vid ÄL är ju mer stabila, inte så vattniga o så du kan göra trådar/broar mellan fingrarna. Så du har nog inte ÄL riktigt än skulle jag säga. Men visst, det börjar nog närma sig lite. Håll koll på flytningarna. Jag får vattniga flytningar typ 3-4 dagar innan ÄL. Sen försvinner de typ en dag o dagen efter har jag lite segare flytning som är som en äggvita. Det är på ÄL.

10-12 dagar är nog inte helt ovanligt från första mensdagen till ÄL om man har kortare cykel. Det kan också hända att man släpper ägg två gånger på en cykel. Men det är väldigt ovanligt.

Men ligger på! :D det skadar ju aldrig ^^
  • Kåtisroinen

Har precis fått BÄSTA nyheterna på länge! Inget plus, så bra är det inte ;)

Men jag varit lite deppig pga att gubben kommer vara bortrest med jobbet under decembers ÄL. Enda chansen vi skulle få var ÄL-4. Nu visar det sig att resan att framflyttad minst en vecka :D så game on säger jag bara :D :D :D

• Kåtisroinen
    metaphor skrev 2016-11-23 18:09:24 följande:

Ja, det lutar ju åt det. förstår annars inte varför tuttarna gör ont och jag mår illa och är dessutom skittrött... men det är så jäkla jobbigt när testerna visar neg ... skitdrygt :(

Menmen, får väl vänta ett tag till, innan man vet om man skall sätta fart inför nästa ÄL eller om det redan är en bebis där inne... Hur sent "ska" hormonerna vara igång för ett plus? nästa mens är beräknad till 17/12... 

Det är inte ovanligt att man inte plussar förrän bim+14. Det vanligaste är kanske att man plussar innan, men verkligen inte alla. Köp känsligare test :) sök på hcg tabell så ser du hur det ser ut. De flesta testen testar från 25 mIU/ml :)
  • Kåtisroinen
    Luttanlej skrev 2016-11-24 06:47:58 följande:

11 dagar kvar till bim. Skriver man då -11 eller +11? Åh är så dålig på det här. Lång tid kvar

Minus om det är antal dagar kvar.
  • Kåtisroinen
    Kåtisroinen skrev 2016-11-24 14:49:32 följande:

Minus om det är antal dagar kvar.

Oj så fel det blev :P

Minus om det är antalet dagar kvar, plus om det är antalet dagar efter. Så nu är du på BIM-11 i så fall. Men jag brukar skriva ÄL+4 (eller vilken siffra det nu är) fram till det är typ halvvägs mellan ÄL o BIM :) känns lättare att räkna då o det känns på något sätt lite kortare:D
  • Kåtisroinen
    Hallonfrossa skrev 2016-11-26 18:49:04 följande:

Men åh :/ suck haha fattade fel, ni har bim få så klart, ;) jag har äl samma dag

Hoppas det tagit sig för er!

Håller tummarna i massor!!

Jag har också ÄL 1/12 :) andra försöket, första barnet :)
  • Kåtisroinen

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

• Kåtisroinen
    Tumvante skrev 2016-11-30 22:20:33 följande:

Oj, att sova ostört 4 h i sträck blir svårt, men 2 borde vara möjligt. Men får smyga ut i badrummet och göra det... samsover med min ettåring

Nej nej, inte så lite som 2 timmar :O det hon menar är att man ska inaktivera temperaturen olika det skiljer mer än 2 timmar från den vanliga sömnen. Alltså sover du normalt sett 8 timmar så kan du fortfarande tempar om du sovit 10 eller 6 timmar. Men inte 11 eller 5.

Ha termometern på nattduksbordet o mät när du vaknar på morgonen, det är det bästa. Märker du att du får en väldigt ojämn kurva så är det troligen inte tillräckligt stor rutin på det. Då kan det hjälpa att tex ställa klockan en viss tid o sen alltid se till att man lägger sig samma tid. Jag går till exempel alltid o lägger mig vid 23-00, sen mäter jag runt 7 på morgonen. :) var ganska slarvig i början o fick då väldigt långa fertila perioder (enligt appen då), sen skärpte jag mig o sov med mer rutin, helt plötsligt blev min cykel väldigt regelbunden haha ;)
  • Kåtisroinen

BIM-2 idag, testade nyss men väldigt negativt. Är väl bara att acceptera att det inte blir något för mig denna månad :'(

• Kåtisroinen
    87mli skrev 2016-12-12 07:51:18 följande:

Mitt blev totalblankt innan bim, på bim-dagen var det suupersvagt och sen dagen efter visade det digitala tydligt gravid. Så inte kört än

Ja, hoppet lever väl lite än. Men det känns som att det inte kommer bli något :( lika bra att förbereda sig rent psykiskt på att det inte blir något.

Jag trodde det här med att skaffa barn skulle vara något kul o spännande. Det var det också de första två veckorna, men sen när första mensen kom så har det bara varit en pina. Jag vill inget hellre än att bli gravid men va fan, vet inte om jag orkar den här känslomässiga bergochdalbanan :S :'(
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-12-12 11:04:43 följande:

Någon som vet hur vanligt det är med tempdipp när ägget fäster? Har ju varit gravid en gång tidigare(men tempade inte ordentlig den månad då det var mitt i semester/sovmorgnar osv) så har inget att jämföra med.

Jag har också en dipp runt ÄL+7. Kollade tillbaka flera cyklar för o vara säker o det stämde som en klocka :) har dock inte varit gravid någon av gångerna och de äldsta cyklarna jag tittade på använde vi skydd så tror inte det har så mycket med äggets fästning att göra tyvärr.
  • Kåtisroinen
    MammaMu00 skrev 2016-12-14 08:51:34 följande:

Hej! En fråga... för 3v sen fick jag MA, upptäcktes i v 12 men fostret hade slutat leva i v 10. Skrapades. Idag gjorde jag ett ältest som visade superstarkt, aldrig haft ett så positivt test. Nu undrar jag, kan jag vara säker på att äl är på gång eller kan det reagera på hormonrester från graviditeten? Någon som vet/varit med om liknande?

Det kan absolut vara hormonrester det reagerar på tyvärr. Efter missfall och MA bör man alltid vänta en mens innan man börjar försöka igen eftersom det kan finnas ganska mycket rester kvar, som om man blir gravid när de finns kvar, kan riskera att skada fostret. Jag hade inte vågat chansa utan väntat en mens innan vi körde på ett nytt försök.
Svar på tråden BIM December 2016