• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Pojkmamma2
    Sissely skrev 2016-10-03 15:36:43 följande:

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

Hej! Vi handlar ganska ofta på Lidl. Vi handlar ally ifrån torrvaror till kött/korv/köttbullar, grönsaker/potatis, hygien o städartiklar, frukostvaror mm mm. Det vi absolut undviker är deras mjölk som har lång hållbarhet, den smakar röv! Sen undviker vi även chark-skinka därifrån. Typ rökt o kokt smörgåsskinka då den är väldigt äcklig.. Sen undviker vi även kattmaten därifrån.. Men övriga saker är kanon där o väldigt prisvärt. Vårat favorit märke därifrån är enebackens. Korv, prinskorv, falukorv, bacon köttbullar köttfärs osv osv. Kanongott.
  • Feronia
    Anonym (N) skrev 2016-10-04 18:04:23 följande:
    Haha va?! Det finns svenskt kött där.
    Ja, Lidl är bra på att skapa egen 'svenskmärkning', svenska varumärken och svensk-kampanjer eftersom vi svenskar då blint får förtroende och köper allt som säljs i butiken.

Det är lite skrämmande att läsa den här tråden och inse hur lätt det är för en kedja som Lidl att växa och ta allt större marknad i rika och materialistiska länder som Sverige - så länge det är gott och billigt och folk slipper veta hur det går till - är allt ok. Finns till och med inlägg här som hänvisar till Lidls egen hemsida för 'neutral' fakta. Sådan 'fakta' är bekväm att försvara sina Lidlinköp med så länge 'faktan' inte jämförs med guider från världsnaturfonden och andra oberoende organisationers fakta. ... Lidl vet vad folk vill köpa billigt - och att folk vill ha gott samvete när de gör det - och anpassar sina marknadsbudskap efter det. Det funkar. 
  • Anonym (2008)

Jag handlar det allra mesta på Lidl när det gäller matvaror och har gjort så under många år. Började 2008 och sedan blev det bara allt mer. Handlar grönsaker, frukt, mejerivaror, djupfryst, kött, fisk, butiksbakat bröd, specialiteter från andra länder, varor om ej finns i andra butiker, choklad, kemiska artiklar m.m. Särskilt uppskattar jag de tyska varorna och de periodiskt återkommande. Kort sagt det mesta man behöver. Dock sällan kläder och sådant.

Fräscht och hög omsättning på varorna. Finns fler svenska grönsaker än i andra butiker och även ekologiskt. Gillar att butikerna är lagom stora och att sortimentet inte är överdrivet stort, då går det snabbare och mer stressfritt att handla när man slipper leta och jämföra så mycket.

• Anonym (Mums)

Lidl har mkt bra grejer och börjar bli billigare än Willys nu för tiden. Mina favoriter är nog deras mjölk, den är så fet och smakar som mjölk från utlandet vilket svensk mjölk inte gör, smakar nästan vatten. Sen är deras kaffegrädde och äppelpaj to die for..

• Anonym (N)
    Feronia skrev 2016-10-04 23:42:59 följande:

Ja, Lidl är bra på att skapa egen 'svenskmärkning', svenska varumärken och svensk-kampanjer eftersom vi svenskar då blint får förtroende och köper allt som säljs i butiken.

Det är lite skrämmande att läsa den här tråden och inse hur lätt det är för en kedja som Lidl att växa och ta allt större marknad i rika och materialistiska länder som Sverige - så länge det är gott och billigt och folk slipper veta hur det går till - är allt ok. Finns till och med inlägg här som hänvisar till Lidls egen hemsida för 'neutral' fakta. Sådan 'fakta' är bekväm att försvara sina Lidlinköp med så länge 'faktan' inte jämförs med guider från världsnaturfonden och andra oberoende organisationers fakta. ... Lidl vet vad folk vill köpa billigt - och att folk vill ha gott samvete när de gör det - och anpassar sina marknadsbudskap efter det. Det funkar. 

Jag tycker du låter väldigt lättlurad faktiskt. Självklart kollar man ju ursprungslandet och inte bara var det är slaktat och det är väldigt tydligt på Lidl. Om du inte tror på det så kan du lika gärna misstro köttet på Ica. Vissa märkningar får man helt enkelt inte ljuga om här i Sverige. Ärligt talat låter du som en foliehatt... men men, för mig spelar det ingen roll men det onödigt att du sprider dessa felaktiga rykten.

För er som läser detta och tvekar, gå till en Lidl butik och granska förpackningarna noga om ni är tveksamma. Om ni efter det fortfarande tvekar kan ni dels kontakta Lidl eller Konsumentombudsmannen. Lita inte på foliehattar på forum :)
  • Flash Gordon
    Sissely skrev 2016-10-03 15:36:43 följande:
    Ibland ...

Fin Carré chokladen. Deras eget märke.
    http://www.lidl.co.uk/en/867.htm

Men det är ytterst sällan jag handlar på Lidl.
  • Dementoria

Jag handlar inte på Lidl i huvud taget. Dels behandlar de inte sin personal speciellt bra och dels föredrar jag andra butikers sortiment.

• Linnea1994

Hur kan man storhandla på COOP??? Det finns väl knappt något dyrare så länge man inte jämför med småbutikerna.
    Finns mycket bra på Lidl, men tycker man får komplettera en del saker på tex Willys.

• Anonym (lidl)
    Anonym (N) skrev 2016-10-04 18:04:23 följande:

Haha va?! Det finns svenskt kött där.

Jag citerade personen som har köpt utlänskt.
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?