Sissely skrev 2016-10-03 15:36:43 följande:
Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!
Hej! Vi handlar ganska ofta på Lidl. Vi handlar ally ifrån torrvaror till kött/korv/köttbullar, grönsaker/potatis, hygien o städartiklar, frukostvaror mm mm. Det vi absolut undviker är deras mjölk som har lång hållbarhet, den smakar röv! Sen undviker vi även chark-skinka därifrån. Typ rökt o kokt smörgåsskinka då den är väldigt äcklig.. Sen undviker vi även kattmaten därifrån.. Men övriga saker är kanon där o väldigt prisvärt. Vårat favorit märke därifrån är enebackens. Korv, prinskorv, falukorv, bacon köttbullar köttfärs osv osv. Kanongott.