• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Minimalen

Deras frysta grönsaker är jättebra. Billiga och bra kvalitet. Och tyska specialkakor som de säljer till jul.

• Sissely
    Farfallos skrev 2016-10-03 16:31:48 följande:

De har små förpackningar av finfin lufttorkad skinka och kanonfina örtkryddade bratwurst. Vi äter en hel del feta-ost, och de har en "bigpack" med 8 x 125 gram. Inte den billigaste jag sett, men så förbannat god (och ändå billig). Vet att de har folköl, glass och falukorv som vunnit "bäst i test" någon gång och som är mycket uppskattade. Tror det finns fler gamla Lidl-trådar här på FL.

Ja jag har sökt en del, men många trådar är gamla (från 2011 typ) så jag tänkte att det kanske är dags att starta en ny Lidltråd
  • Domesticgoddess

Jag gillar deras bake off och har även köpt blommor där som jag varit mycket nöjd med. Sedan har de en väldigt god engelsk ost, Cathedral City, som jag inte hittat någonannanstans i Sverige.

• Porslinsblomman

Åh de har en chokladkaka som är sååå god. Mjölkchoklad med hela hasselnötter, chokladen är ganska mjuk. Smaskens!

• Ingela 885

Vi handlar ganska mycket på Lidl och är för det mesta nöjda. Särskilt frukt & grönt-avd är prisvärd och alltid fräsch. Brödhyllan (packat bröd) är kanske inte så mycket att hurra för men det butiksbakade är jättegott alltihop. 

De har ofta bra pris på färsk fisk och deras glass är skitgod rent ut sagt. Under temaveckorna från andra länder kan man testa nya grejer till bra pris, det har vi ofta gjort och hittat nya favoriter. Förresten, deras tjocka grillkorv, jättegod!

Vi har gjort många riktigt bra fynd bland specialvarorna också. 

• sextiotalist

Tyska specialiteter som lufttorkad skinka och tyska julkakor (blev förjust i dom när jag arbetade mycket i Tyskland) och växter

• Mishathlm

Lidl är lika med slavarbete, allt ska göras på tid och tid över för en kopp kaffe förutom en rast på halvtimme har man inte. Man får knappt tid att lära känna skna kollegor för att det är sådan tidspress. Jag stödjer inte detta sätt att behandla personal så hellre betalar jag lite mera och handlar hos andra kedjor.

Hälsningar från en med åtta års efrarenhet därifrån.

Lidl
  • Axioria1

Handlar inte på Lidl så ofta men detta tycker jag ör bra.

Alla vanliga varor typ kött, ketchup osv. Glassen är toppen. Bakeoffen åå bröd är bra. Frukt och grönt. Sen köper jag en del snittblommor. De är toppenkvalite och billiga.

Ibland kollar jag in kläderna. Har köpt mina favoritlinnen där 3 st för typ 70 kr. Köpt någon tröja och barnklädel. Riktigt bra kvalité!

• Sissely
    sextiotalist skrev 2016-10-03 17:17:49 följande:

Tyska specialiteter som lufttorkad skinka och tyska julkakor (blev förjust i dom när jag arbetade mycket i Tyskland) och växter

Är det mjuka kakor med frukt i du menar?
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?