• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Anonym (2008)
    Linnea1994 skrev 2016-10-05 10:29:13 följande:

Hur kan man storhandla på COOP??? Det finns väl knappt något dyrare så länge man inte jämför med småbutikerna.
    Finns mycket bra på Lidl, men tycker man får komplettera en del saker på tex Willys.

Håller med, COOP är dyrast. Trots självbetjäningskassorna, trots personalbristen (ingen att fråga), trots oordningen och dålig prismärkning, trots vissna grönsaker i grå plastbackar. Det är en bedrift.

Lidl lyckas med allt det där och lite till och klarar ändå att hålla låga priser.
  • Ewald01
    Anonym (N) skrev 2016-10-04 19:50:53 följande:
    Eh ja jag vet.
    Dock har Lidl inget stort utbud på grönsaker och kryddor ....
  • veriitas

Handlar det mesta på Lidl nu, frukt och grönt får dom in nytt varje dag i veckan och alltid fräscht! Lite annorlunda att de ligger i lådor istälet för att någon plockat upp varje äpple var för sig men man vänjer sig :)

Kött är typ hälften svenskt, (Svea lantkött) mejeriprodukter (Ängens) likaså. Så tycker man att det är viktigt med svenskt så går det att välja det. All fisk är msc-märkt för ett hållbart fiske. Sen får man inte glömma att alla matvarukedjor har både svenska och utländska varor, inte bara Lidl.

Lidl utländska varor håller en hög kvalite då det är ett av världens största livsmedelsföretag så köper dom in enorma mängder på en gång och säljet då i hela Europa.

• monkees
    Linnea1994 skrev 2016-10-05 13:20:05 följande:
    Nu är väl knappast Willys något lastpallsföretag....Det liknar ju mer Maxi i sitt koncept.
    Men Maxi har väl ofta en bemannad chark/fisk-avdelning? På de två Willys-butiker vi har här i stan finns inget sådant.
  • monkees
    Sissely skrev 2016-10-05 16:05:03 följande:
    Jag tyckte Lidl var ett "lastpallsvaruhus" innan, men inte nu längre - dom har verkligen fräschat upp och det ser proffsigare ut än de flesta andra affärer!
    Nja inte LIdl här i stan i alla fall. Här har Lidl en liten butik som är rätt stökig. Stort fokus ligger på ett tämligen omfattande sortiment av diverse prylar/kläder. Varor som man kan hitta precis överallt och är dom billiga så är det för att kvalitén är usel.
  • Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-05 21:38:43 följande:
    Nja inte LIdl här i stan i alla fall. Här har Lidl en liten butik som är rätt stökig. Stort fokus ligger på ett tämligen omfattande sortiment av diverse prylar/kläder. Varor som man kan hitta precis överallt och är dom billiga så är det för att kvalitén är usel.
    Kvaliten på Lidl prylar/kläder är allt annat än usel. De är tvärtom förvånansvärt bra för det priset.

• monkees
    Virriga Vera skrev 2016-10-05 21:46:39 följande:
    Kvaliten på Lidl prylar/kläder är allt annat än usel. De är tvärtom förvånansvärt bra för det priset.
    Jag har visserligen bara köpt enstaka träningsplagg på LIDL och de ramlar ju inte isär första dagen men samma krafs finns ju att köpa billigt överallt.
  • EnAnonumius
    Dementoria skrev 2016-10-05 14:02:06 följande:
    Och vissa vill inte förstå att det är ok att tycka olika. Och att vi alla har olika krav på de ställen vi handlar på. 
    Tycka olika är en sak. Det har jag ALDRIG vänt mig emot om du sätter dig ned och läser, i stället för att gissa vad som skrivs och menas.

Personen går ut med gammal kunskap och felaktiga påståenden, vilket knappast  har  tyckande och att "tycka olika" att göra.

Till och med du borde ju förstå den signifikanta skillnaden. Hoppas jag att du gör ialf.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-05 21:56:40 följande:
    Jag har visserligen bara köpt enstaka träningsplagg på LIDL och de ramlar ju inte isär första dagen men samma krafs finns ju att köpa billigt överallt.
    Och ändå så kan du säga att kvalitén är usel på allt de säljer trots att du bara köpt enstaka träningskläder?

• monkees
    Virriga Vera skrev 2016-10-05 22:24:55 följande:
    Och ändå så kan du säga att kvalitén är usel på allt de säljer trots att du bara köpt enstaka träningskläder?
    Jag har självklart botaniserat bland det övriga krafset också. Det jag menar är att det billiga skräp man kan köpa hos LIDL finns överallt. Liksom LIDL tillför inget.
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?