• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Fia 28

Jag storhandlar inte på Lidl för de har inte allt jag vill ha, men mycket av det de har är superbra. Sånt jag ofta köper är ansiktsservetter, bomullsrondeller, apelsinjuice, choklad, bullar, grönsaksbiffar, glass och grönsaker. 
    Några kläder har jag aldrig köpt, men pennor, papper, pappersskärare, hobbygrejs alltså har väldigt hög kvalitet. 

• Anonym (N)
    EnAnonumius skrev 2016-10-05 22:20:32 följande:

Tycka olika är en sak. Det har jag ALDRIG vänt mig emot om du sätter dig ned och läser, i stället för att gissa vad som skrivs och menas.

Personen går ut med gammal kunskap och felaktiga påståenden, vilket knappast  har  tyckande och att "tycka olika" att göra.

Till och med du borde ju förstå den signifikanta skillnaden. Hoppas jag att du gör ialf.

Varför håller du på sådär? Det är inte okej. Lägg av bara.
    Dementoria skrev 2016-10-06 08:31:42 följande:

Lidl håller fortfarande på att motverka medlemskap i fackförbund, mina krav på ställen jag handlar på är högre än dina. Det har både med tycke och fakta att göra.

Och så herregud människa. "Till och med du borde ju förstå" Vad menar du egentligen med det? Har du någon aning om vem jag är och vad jag skriver, tycker, förstår osv? Jag tror att jag har skrivit 5-10 inlägg på FL, hur i hela världen har du hunnit bilda dig någon slags uppfattning om hur mycket eller lite jag förstår?

Jag har däremot läst desto mer på FL och jag måste säga att du själv påvisar en enorm översittarpersonlighet. Alla ska tycka och tänka som du och det skriks efter källor och alla som inte anser att världen ser ut som du vill är idioter. Vad är ditt problem? Kan du inte bara finna dig i att folk är olika? 

Håller med om detta!
  • Anonym (2008)
    monkees skrev 2016-10-06 12:31:47 följande:

Har LIDL ngn typ av kundrabatt? OT OT OT då tråden handlar om LIDL men vill bara säga att jag är plus-kund på Willys och får tips om rabatter via mail. Vårt Willys har också självscanning vilket är toppen. Alltid låga priser oavsett OCH aldrig ngt tjafs i kassan för att en nedsatt vara inte är inlagd i kassasystemet som ICA kan fuska med ibland. Där får man se upp. ICA och COOP har sina rabattkort vilket är ganska förmånligt.

Jag ser det som en fördel om man slipper dessa rabattkort, kuponger som man ändå bara glömmer, medlemsskap, kunderbjudanden, självscanning, självbetjäningskassor och annat tjafs att hålla reda på som bara tar tid och energi. Vill heller inte ha medlemsblad och liknande i brevlådan, så jobbigt.  Medlemserbjudanden (särskilt COOPs) brukar dessutom bara gälla sådant jag ändå aldrig är intresserad av och äts upp flera gånger om av de höga priserna. 

På Lidl är priserna låga rakt av. Extraerbjudanden ges utan krångel och inköpen går snabbt. Varor med kort datum är dessutom nedsatta med 30%.
  • Virriga Vera
    Lidl håller fortfarande på att motverka medlemskap i fackförbund, mina krav på ställen jag handlar på är högre än dina. Det har både med tycke och fakta att göra.

Och så herregud människa. "Till och med du borde ju förstå" Vad menar du egentligen med det? Har du någon aning om vem jag är och vad jag skriver, tycker, förstår osv? Jag tror att jag har skrivit 5-10 inlägg på FL, hur i hela världen har du hunnit bilda dig någon slags uppfattning om hur mycket eller lite jag förstår?

Jag har däremot läst desto mer på FL och jag måste säga att du själv påvisar en enorm översittarpersonlighet. Alla ska tycka och tänka som du och det skriks efter källor och alla som inte anser att världen ser ut som du vill är idioter. Vad är ditt problem? Kan du inte bara finna dig i att folk är olika? 
    Lidl har kollektivavtal och motarbetar inte alls facket. Var har du fått det ifrån?
  • EnAnonumius
    Källa på det?
    När jag sökte jobb på Lidl (förra året) så fanns det kollektivavtal. Och Lidl ingår i Handels.

Så det är knappast något som stämmer med verkligheten.

Att du har c:a 10 års gamla kunskaper från den tiden Lidl etablerade sig i Sverige (och Norge) är ingen ursäkt, att försöka utgå från att det är så forfrande i dag.

P.S
    @ Dementoria; jag hoppas att du har lärt dig att skilja på åsikt och fakta påstående. Jag vänder mig emot ett felaktigt fakta INTE åsikten.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Dementoria

Nej jag tror inte det har ändrats så mycket på tio år. Jag är övertygad om att de gjort det de absolut måste för att kunna fortsätta sin verksamhet men inte mer än så. 
    De har även fått kritik för hur de köper in lågpriskläder från Bangladesh men jag har märkt att de flesta inte bryr sig speciellt om hur arbetare utomlands har det. Så länge ni i Sverige får köpa billiga saker så kan de gärna slita ont där borta!

Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?