• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • EnAnonumius
    Tom77 skrev 2016-10-04 21:21:25 följande:
    Jag har bott flera år i Tyskland och handlat på Lidl och liknande lågpriskedjor otaliga gånger. Svenskar har en ovana att de tror att det som är svenskt är bäst. Av all min erfarenhet att döma så är i MINST 9 fall av 10 tyska råvaror och produkter av en högre kvalité. I princip alla frusna produkter från Tyskland har en betydligt bättre smak än motsvarande svenska. Ta t.ex kycklingnuggets på Lidl. Där får man riktiga bitar 100% kycklingkött som är friterade istället för den grå, sammanpressade sörjan i svenska butiker som innehåller 40% kyckling och restan vill jag inte ens tänka på.
    Tyvärr är utbudet lite skralt i svenska Lidl butiker då så många tråkiga svenska varor som man lika gärna kan köpa på COOP eller ICA nästlat sig in. Med all sannolikhet för att vi svenskar är så ruskigt indoktrinerade med att vara rädda för utländska matprodukter och lever i villfarelsen att svenskt = kvalité. Det kunde knappt vara mer fel.
    Håller med..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Pojkmamma2 skrev 2016-10-04 22:51:20 följande:
    Hej! Vi handlar ganska ofta på Lidl. Vi handlar ally ifrån torrvaror till kött/korv/köttbullar, grönsaker/potatis, hygien o städartiklar, frukostvaror mm mm. Det vi absolut undviker är deras mjölk som har lång hållbarhet, den smakar röv! Sen undviker vi även chark-skinka därifrån. Typ rökt o kokt smörgåsskinka då den är väldigt äcklig.. Sen undviker vi även kattmaten därifrån.. Men övriga saker är kanon där o väldigt prisvärt. Vårat favorit märke därifrån är enebackens. Korv, prinskorv, falukorv, bacon köttbullar köttfärs osv osv. Kanongott.
    Samma här. Handlar det mesta från Lidl. Men det är en sak som jag inte känner igen det är detta med Mjölken.

Mjölk som har lång hållbarhet hittar man även på ICA och COOP etc. Men av någon anledning så "ser inte folk" detta.
    Arla har en mjölk som har 30 dagars hållbarhet också. Så det är knappast något unikt för just Lidl. Men de har faktiskt vanlig mjölk också och det är "Ängens".

Deras mjölk "Ängens" har samma hållbarhet som vanlig mjölk som typ från Falköping mejeri. Då det är Falköpingsmejeri som tillverkar mjölken. Med samma låga antalet dagar som den "gamla vanliga mjölken" man hittar i de andra butikerna

• EnAnonumius
    Dementoria skrev 2016-10-05 10:25:14 följande:
    Jag handlar inte på Lidl i huvud taget. Dels behandlar de inte sin personal speciellt bra och dels föredrar jag andra butikers sortiment.
    Vissa lever med ett gamla kunskaper och håller fast vid det sedan och vägra att inse att det kan ändras.

• EnAnonumius

Jag handlar så gott som allt på Lidl, 90% av det jag behöver finns på Lidl.
    Fast jag bor ju i Göteborg, så fisken handlar jag på fiskbilen.

• monkees
    Dementoria skrev 2016-10-05 10:25:14 följande:

Jag handlar inte på Lidl i huvud taget. Dels behandlar de inte sin personal speciellt bra och dels föredrar jag andra butikers sortiment.

Dom är inte särskilt trevliga mot sina kunder heller! Man kan gå på Lidl när de har annons på ngt som verkligen är SUPERBILLIGT men inte handla mer än just den varan. Lidl är rätt dyra för att vara ett enkelt "lastpallsvaruhus"! I den genren är Willys jättebra.

• Linnea1994
    monkees skrev 2016-10-05 13:04:53 följande:
    Dom är inte särskilt trevliga mot sina kunder heller! Man kan gå på Lidl när de har annons på ngt som verkligen är SUPERBILLIGT men inte handla mer än just den varan. Lidl är rätt dyra för att vara ett enkelt "lastpallsvaruhus"! I den genren är Willys jättebra.
    Nu är väl knappast Willys något lastpallsföretag....Det liknar ju mer Maxi i sitt koncept.
  • Dementoria
    EnAnonumius skrev 2016-10-05 11:55:19 följande:
    Vissa lever med ett gamla kunskaper och håller fast vid det sedan och vägra att inse att det kan ändras.
    Och vissa vill inte förstå att det är ok att tycka olika. Och att vi alla har olika krav på de ställen vi handlar på. 
  • Anonym (tommy)

Om jag har 10 varor på min handlingslista så har min Lidl butik en BRA dag

• annzah

Ett par saker jag alltid köper på Lidl är parmesanost och dijonsenap. Men ost och charkuterier överhuvudtaget är strålande på Lidl. 

Jag tycker att deras färskvaror är bra också. Ibland är det lite knöligt om de inte har t.ex lök i lösvikt utan bara stora påsar på flera kilo, men det är ingen katastrof, jag räknar inte med att hitta allt jag ska ha på Lidl. 

Köpte faktiskt krukväxter där häromsistens också som har varit otroligt fina och överlevt även mina ickegröna fingrar. 

Jag gillar när de har teman, det spanska och grekiska är fantastiskt och nu såg jag att det är franskt tema denna veckan som jag ska spana in till helgen. 

• Sissely
    monkees skrev 2016-10-05 13:04:53 följande:
    Jag tyckte Lidl var ett "lastpallsvaruhus" innan, men inte nu längre - dom har verkligen fräschat upp och det ser proffsigare ut än de flesta andra affärer!
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?