• Virriga Vera

Vad handlar ni på Lidl?

monkees skrev 2016-10-05 21:38:43 följande:
    Nja inte LIdl här i stan i alla fall. Här har Lidl en liten butik som är rätt stökig. Stort fokus ligger på ett tämligen omfattande sortiment av diverse prylar/kläder. Varor som man kan hitta precis överallt och är dom billiga så är det för att kvalitén är usel.
    Kvaliten på Lidl prylar/kläder är allt annat än usel. De är tvärtom förvånansvärt bra för det priset.

• Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-05 21:56:40 följande:
    Jag har visserligen bara köpt enstaka träningsplagg på LIDL och de ramlar ju inte isär första dagen men samma krafs finns ju att köpa billigt överallt.
    Och ändå så kan du säga att kvalitén är usel på allt de säljer trots att du bara köpt enstaka träningskläder?

• Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-05 22:28:47 följande:
    Jag har självklart botaniserat bland det övriga krafset också. Det jag menar är att det billiga skräp man kan köpa hos LIDL finns överallt. Liksom LIDL tillför inget.
    Och det gör Willys, Maxi och COOP eller vilken valfri affär som helst?
  • Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-06 06:15:10 följande:
    Här i norrland där jag bor har LIDL visserligen funnits länge nu MEN de andra butikerna fanns låååååångt tidigare och LIDL har inte tillfört ngt som inte fanns förut. Men det är min lilla åsikt.
    Min åsikt är att det Lidl tillför är valmöjlighet och bevisligen så har de något som inte de andra butikerna har annars hade den inte varit så populär som den är.

• Virriga Vera
    Dementoria skrev 2016-10-06 08:31:42 följande:
    Lidl håller fortfarande på att motverka medlemskap i fackförbund, mina krav på ställen jag handlar på är högre än dina. Det har både med tycke och fakta att göra.

Och så herregud människa. "Till och med du borde ju förstå" Vad menar du egentligen med det? Har du någon aning om vem jag är och vad jag skriver, tycker, förstår osv? Jag tror att jag har skrivit 5-10 inlägg på FL, hur i hela världen har du hunnit bilda dig någon slags uppfattning om hur mycket eller lite jag förstår?

Jag har däremot läst desto mer på FL och jag måste säga att du själv påvisar en enorm översittarpersonlighet. Alla ska tycka och tänka som du och det skriks efter källor och alla som inte anser att världen ser ut som du vill är idioter. Vad är ditt problem? Kan du inte bara finna dig i att folk är olika? 
    Lidl har kollektivavtal och motarbetar inte alls facket. Var har du fått det ifrån?
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?