Vad handlar ni på Lidl?
Mmmmm va gott med klordoppad fågel och antibiotikafyllda nöt och svin.
Mmmmm va gott med klordoppad fågel och antibiotikafyllda nöt och svin.
Det finns även svensk lök, grönsaker från Sverige, ost frå Sverige osv. .... men även en del saker som Lidl säljer runt om i Europa.
Ja, Lidl är bra på att skapa egen 'svenskmärkning', svenska varumärken och svensk-kampanjer eftersom vi svenskar då blint får förtroende och köper allt som säljs i butiken.
Det är lite skrämmande att läsa den här tråden och inse hur lätt det är för en kedja som Lidl att växa och ta allt större marknad i rika och materialistiska länder som Sverige - så länge det är gott och billigt och folk slipper veta hur det går till - är allt ok. Finns till och med inlägg här som hänvisar till Lidls egen hemsida för 'neutral' fakta. Sådan 'fakta' är bekväm att försvara sina Lidlinköp med så länge 'faktan' inte jämförs med guider från världsnaturfonden och andra oberoende organisationers fakta. ... Lidl vet vad folk vill köpa billigt - och att folk vill ha gott samvete när de gör det - och anpassar sina marknadsbudskap efter det. Det funkar.
Tycka olika är en sak. Det har jag ALDRIG vänt mig emot om du sätter dig ned och läser, i stället för att gissa vad som skrivs och menas.
Personen går ut med gammal kunskap och felaktiga påståenden, vilket knappast har tyckande och att "tycka olika" att göra.
Till och med du borde ju förstå den signifikanta skillnaden. Hoppas jag att du gör ialf.
Lidl håller fortfarande på att motverka medlemskap i fackförbund, mina krav på ställen jag handlar på är högre än dina. Det har både med tycke och fakta att göra.
Och så herregud människa. "Till och med du borde ju förstå" Vad menar du egentligen med det? Har du någon aning om vem jag är och vad jag skriver, tycker, förstår osv? Jag tror att jag har skrivit 5-10 inlägg på FL, hur i hela världen har du hunnit bilda dig någon slags uppfattning om hur mycket eller lite jag förstår?
Jag har däremot läst desto mer på FL och jag måste säga att du själv påvisar en enorm översittarpersonlighet. Alla ska tycka och tänka som du och det skriks efter källor och alla som inte anser att världen ser ut som du vill är idioter. Vad är ditt problem? Kan du inte bara finna dig i att folk är olika?
Den avskriver jag rakt av som OGILTIG och anser att DU skall ta av dig din foliehatt. Jag tänker inte acceptera 10 år gamla uppgifter.
Som sagt, jag sagt det förut och säger det igen. Vissa håller fast vid gamla fakta och vägrar att inse att saker förändras.
Parallell till vad?
Ja jag ser. Det står ju inte riktigt rätt till hos vissa. Det verkar som speciellt en av dom tror att det här är val till senaten eller någon slags rättegång där alla ska ha benhårda fakta och bevis för allt de skriver. Det här är nu vare sig val till senaten eller en rättegång utan ett vanligt svenskt diskussionsforum och här är det helt ok att både tycka, tänka och tro saker utan andra källor än empatisk empiri. Åtminstone när det gäller ämnen där det faktiskt finns olika åsikter och tankar.