• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Anonym (lidl)

Jag köper bara torrvaror så som socker, mjöl osv. Kryddor undivker jag. Kanelen smakar nästan grillkrydda. Min kanelkaka smakade skit av den.

Tvål och hygien funkar bra, rengöringsmedel, trasor och sånt.

INGA färskvaror. Usch va billiga som ser ut.

• Nyfikna72

Vet inte vad personen ovan har emot deras färskvaror men här på lidl är det mesta fräscht. Det är ju bara testa sig fram för alltid hittar man nå egna guldkorn bland varorna. Kryddorna kan jag hålla med om men smaken är ju som baken.

• Fia 28

Har faktiskt inte köpt något från Lidl som jag itne varit nöjd med. Kryddorna har jag dock inte testat.

• Anonym (F)

Lidls nybakta ostbullar! Har aldrig hittat så goda ostbullar någon annanstans. =) Vi handlar aldrig på Lidl men ibland åker vi dit bara för att köpa ostbullar. =P

• Sissely
    Anonym (F) skrev 2016-10-03 16:14:17 följande:

Lidls nybakta ostbullar! Har aldrig hittat så goda ostbullar någon annanstans. =) Vi handlar aldrig på Lidl men ibland åker vi dit bara för att köpa ostbullar. =P

Är det dom som är i "bake off"-disken?
  • Dixie

Frukt och grönsaker, frysta grönsaker, och när de har specialvaror typ spanska varor, köper då gärna gazpacho etc!

• viseversa

Handlar bara märken jag känner till på Lidl. Och deras blöjor. Dom är väldigt bra och billiga. Samt dom enda blöjor äldsta dottern inte blev röd av som bebis.

• Anonym (F)
    Sissely skrev 2016-10-03 16:19:44 följande:
    Är det dom som är i "bake off"-disken?
    Vet inte vad disken heter men det är där de har sina bullar och fikabröd. Ostbullarna är rombformade
  • Farfallos

De har små förpackningar av finfin lufttorkad skinka och kanonfina örtkryddade bratwurst. Vi äter en hel del feta-ost, och de har en "bigpack" med 8 x 125 gram. Inte den billigaste jag sett, men så förbannat god (och ändå billig). Vet att de har folköl, glass och falukorv som vunnit "bäst i test" någon gång och som är mycket uppskattade. Tror det finns fler gamla Lidl-trådar här på FL.

Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?