• Anonym (lidl)

Vad handlar ni på Lidl?

Jag köper bara torrvaror så som socker, mjöl osv. Kryddor undivker jag. Kanelen smakar nästan grillkrydda. Min kanelkaka smakade skit av den.

Tvål och hygien funkar bra, rengöringsmedel, trasor och sånt.

INGA färskvaror. Usch va billiga som ser ut.

• Anonym (lidl)

Jag utbildar mig inom djurproduktion (kött, mjölk, ägg osv). Ser att dom har mycket utländskt och detta gillar jag inte. Djurhållningen är ofast väldigt undermålig då Sverige har dom hårdaste djurlagarna i världen. Därav billigt kött.

Ser att dom även har Svenskt producerat, men tycker det är för billigt och drar öronen åt mig. Har dock inte kollat alla märken än.

Frukt och grönt på våran Lidl tycker jag bara inte är fräsch. Kan dock vara bättre i andra butiker.

• Anonym (lidl)
    Anonym (J) skrev 2016-10-03 18:57:16 följande:

Men kära nån, utländskt har de ju till vilken butik man än går nästan. De har bra svenskt kött på Lidl, kolla upp det lite närmre om du drar öronen åt dig pga priset (det räcker ju inte för att sänka dem ang deras svenska kött).

Ser inte alls lika mycket svenskt i vårat Lidl som tex City Gross, Ica, hemköp osv. Tycker egentligen att man ska sortera ut all utländskt kött och mejeri. Det är hyckleri med våra hårda svenska djurlagar och sedan köpa in produkter som är olagligt framställda. Allt tack vare EU.

Jag vet vad det kostar att driva en hållbar djurproduktion. En del kilopriser är så låga att man undrar var dom drar in på i sin djurhållning. Det är ofast djuren som får den hårda smällen med dålig djurhållning när det är en billigt produkt.
  • Anonym (lidl)
    Nyfikna72 skrev 2016-10-04 09:12:51 följande:

De flesta som har åsikter om lidl är ju oftast såna som bara går på hörsägen, mejeri nämns många gånger och vad jag vet är det ju numera mestadels svenskt även där. Tysk mjölk som de hade i början är det ju länge sen de slutade med. Svenska lidl är ju egentligen nåthelt annat än de utländska butikerna där de kör stenhårt med egna märken. Här var de ju tvungna att ändra sig lite för att komma nån vart. Att undvika svenskt kött bara för att det är billigt blir ju bara löjeväckande, att det är dyrt i andra butiker betyder ju bara att den butiken tjänar mer. Den stackars producenten får inte mer av kakan bara för att det är dyrt i butiken. I inköpsled skiljer det inte många kronor mellan utländskt och inhemskt kött tragiskt nog.

De är stor skillnad på priserna på svensk och utlänskt kött. Varför tror du det finns så mycket kött från andra länder? Det är billigare framställt.

Andra länder proppar alla djuren med antiotika för att undvika infektioner för dom står mer eller mindre i en santitär skit. Billigare att föda upp djur i trånga utrymmen utan chans för utevistelse och mindre personal. Detta kött äter inte jag.

Fåglar doppas i klor efter avlivning för att dödda salmonella. Man uppskatta att hälften av fåglar har detta i EU och mycket högre siffror i USA och Asien. Detta vill jag inte heller äta.

Varför hålla på att behandla med massa kemikalier och mediciner för djuren är dåliga istället för en bra djurhållning med friska djur från början?

Att unvika billigt kött där jag ser att priset inte kan gå ihop med svenskt produktion är inte löjligt. Det är att ifrågasätta varför? Undrar du aldrig vad det är för fel när något är lite för billigt?
  • Anonym (lidl)
    Alessia skrev 2016-10-04 14:22:03 följande:

När jag har vägarna förbi (butiken ligger rätt långt från mina kvarter) handlar jag frukt och grönt, ost och charkuterier rån Tyskland, Italien, Spanien och Frankrike. Fina varor till rimliga priser. Jättefin och fräsch butik med hjälpsam personal. Jag kan gott tänka mig att handla där på mer regelbunden basis.

Mmmmm va gott med klordoppad fågel och antibiotikafyllda nöt och svin.
  • Anonym (lidl)
    Anonym (N) skrev 2016-10-04 18:04:23 följande:

Haha va?! Det finns svenskt kött där.

Jag citerade personen som har köpt utlänskt.
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?