• Anonym (2008)

Vad handlar ni på Lidl?

Jag handlar det allra mesta på Lidl när det gäller matvaror och har gjort så under många år. Började 2008 och sedan blev det bara allt mer. Handlar grönsaker, frukt, mejerivaror, djupfryst, kött, fisk, butiksbakat bröd, specialiteter från andra länder, varor om ej finns i andra butiker, choklad, kemiska artiklar m.m. Särskilt uppskattar jag de tyska varorna och de periodiskt återkommande. Kort sagt det mesta man behöver. Dock sällan kläder och sådant.

Fräscht och hög omsättning på varorna. Finns fler svenska grönsaker än i andra butiker och även ekologiskt. Gillar att butikerna är lagom stora och att sortimentet inte är överdrivet stort, då går det snabbare och mer stressfritt att handla när man slipper leta och jämföra så mycket.

• Anonym (2008)
    Linnea1994 skrev 2016-10-05 10:29:13 följande:

Hur kan man storhandla på COOP??? Det finns väl knappt något dyrare så länge man inte jämför med småbutikerna.
    Finns mycket bra på Lidl, men tycker man får komplettera en del saker på tex Willys.

Håller med, COOP är dyrast. Trots självbetjäningskassorna, trots personalbristen (ingen att fråga), trots oordningen och dålig prismärkning, trots vissna grönsaker i grå plastbackar. Det är en bedrift.

Lidl lyckas med allt det där och lite till och klarar ändå att hålla låga priser.
  • Anonym (2008)
    monkees skrev 2016-10-06 12:31:47 följande:

Har LIDL ngn typ av kundrabatt? OT OT OT då tråden handlar om LIDL men vill bara säga att jag är plus-kund på Willys och får tips om rabatter via mail. Vårt Willys har också självscanning vilket är toppen. Alltid låga priser oavsett OCH aldrig ngt tjafs i kassan för att en nedsatt vara inte är inlagd i kassasystemet som ICA kan fuska med ibland. Där får man se upp. ICA och COOP har sina rabattkort vilket är ganska förmånligt.

Jag ser det som en fördel om man slipper dessa rabattkort, kuponger som man ändå bara glömmer, medlemsskap, kunderbjudanden, självscanning, självbetjäningskassor och annat tjafs att hålla reda på som bara tar tid och energi. Vill heller inte ha medlemsblad och liknande i brevlådan, så jobbigt.  Medlemserbjudanden (särskilt COOPs) brukar dessutom bara gälla sådant jag ändå aldrig är intresserad av och äts upp flera gånger om av de höga priserna. 

På Lidl är priserna låga rakt av. Extraerbjudanden ges utan krångel och inköpen går snabbt. Varor med kort datum är dessutom nedsatta med 30%.
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?