• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Mammapuff

ah

Total förvirring där en stund haha men om någon får kontakt med henne får ni gärna meddela att jag gärna är med i gruppen men att mitt mail lätt hamnar i skräppostmeddelanden då jag har egen domän

Mvh ella

• lingonrisig
    Maklin skrev 2016-10-03 00:02:31 följande:

Var tvungen att skapa ett konto för att hoppa in i tråden haha! Jätterolig grej ju!

Så grattis till mig för det nya medlemsskapet och for the little knodd in my mage!

Kissade på stickan den 4:e september medan svärföräldrarna var på besök (har inget tålamod att vänta men de är ovetande i dagsläget). Jag satt på toa, min sambo på den andra toan (som för övrigt inte har något lås) och gjorde sin grej.

Jag blev i ett sånt chocktillstånd, tar kisstickan och stoppar i fickan, försöker oskyldigt rusa till den andra toaletten där min sambo är, öppnar dörren och stänger igen efter mig.

Jag visar kisstickan, han slutar spela på telefonen och tittar på mig som ett frågetecken.

"Vad är det där? Vad betyder det? Va? Vad händer?" Han förstod själv vad det innebar. Sen började vi skratta.

Det kommer bli jätteroligt att berätta för vårt barn att morsan berättade för pappsen att de väntade barn när han satt och sket.... Eller inte. Givetvis blir det en historia där jag var påhittig som fan och sambon blev så lycklig att han grät.

Är 22 år, los pappos är 27 och lillknodden är i v. 5.

Hahaha vilken rolig historia! Grattis till knodden i magen!
  • lingonrisig

Är det någon som varit gravid förut och haft blodiga flytningar? Jag är lite orolig, hade en blodig flytning igår kväll men det kom inget mer då. Idag är det yttepyttelite brunt istället. Hade det en gång precis efter plusset men det var direkt efter sex så då var jag inte orolig. Är i v. 5+2

• Starletz
    lingonrisig skrev 2016-10-03 18:14:31 följande:

Är det någon som varit gravid förut och haft blodiga flytningar? Jag är lite orolig, hade en blodig flytning igår kväll men det kom inget mer då. Idag är det yttepyttelite brunt istället. Hade det en gång precis efter plusset men det var direkt efter sex så då var jag inte orolig. Är i v. 5+2

Har läst att det är ganska vanligt att ha lite blod under graviditeten så länge det inte är mkt. Blir det mer ska du nog koll upp det!
  • lingonrisig
    Starletz skrev 2016-10-03 19:21:46 följande:
    Har läst att det är ganska vanligt att ha lite blod under graviditeten så länge det inte är mkt. Blir det mer ska du nog koll upp det!
    Tack för svar, jag ska nog försöka låta bli att oroa mig eftersom det verkar ha slutat nu. Hoppas det inte kommer tillbaka!
  • Molly890

Hej, jag hoppas oxå gärna in här om de är okej.. :)

Vi plussade i söndags så enligt våra beräkningar borde bf vara runt 10/6 :)
    Detta är vårat 3dje barn men känns lika nervöst och spännande som med första :p

• randiii

Hej! jag har också plussat idag, bf 2 juni =) Jag är 27 år, från Gävle och har två barn sedan tidigare, 3 och 6 år gamla. Vi har pratat om ett till barn ganska länge och har tänkt att det blir när det blir och nu kom det som en trevlig överraskning när vi nästan slutat fundera på det :) Så kan de vara! Nu är jag ivrig och vill nästan börja köpa kläder och barnvagn och allt på en gång för de är så mysigt att grejaDrömmer

• Päärlan

Är de någon som kommer att göra ett tidigt ultraljud v 8-9? Funderar på det men vet inte riktigt om de är skadligt eller inte. Vill göra de pga tidigare missfall..

• ibis
    Päärlan skrev 2016-10-03 20:41:36 följande:

Är de någon som kommer att göra ett tidigt ultraljud v 8-9? Funderar på det men vet inte riktigt om de är skadligt eller inte. Vill göra de pga tidigare missfall..

Jag har ett bokat i v 8. Går runt och är orolig för att det inte är något i magen så måste göra det för min skull. Skulle aldrig klara av att vänta till riktiga ultraljudet.
  • Päärlan
    ibis skrev 2016-10-03 21:40:42 följande:

Jag har ett bokat i v 8. Går runt och är orolig för att det inte är något i magen så måste göra det för min skull. Skulle aldrig klara av att vänta till riktiga ultraljudet.

Vet du om de kan vara skadligt? Tänker typ ljudvågor och att livmodern blir varm?
Svar på tråden BF juni 2017