• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • mammsen79
    Starletz skrev 2016-10-03 22:10:38 följande:

Är det någon mer än jag som har jätte ömma bröst redan (i V 4+0)

Jag har massa olika symtom men vet ej om jag är gravid? Ska ha mens nu på fredag o tänkte göra ett test i morgon bitti, vad tror ni? Kan mam göra test redan 3 dagar innan mens?
  • Lillablåvalen
    ibis skrev 2016-10-03 21:40:42 följande:
    Jag har ett bokat i v 8. Går runt och är orolig för att det inte är något i magen så måste göra det för min skull. Skulle aldrig klara av att vänta till riktiga ultraljudet.
    Jag vill också göra ett tidigt ultraljud, mest för att lugna ner mig själv. Vart kan man boka det? MVC? Måste man ha en särskild anledning? Hur gjorde du? När är "riktiga" ultraljudet?
  • fannyyh

Jag plussade igår! :) bf 11 juni enligt sista mensen & gravidappen.
    Bara hoppas detta går vägen, det var första försöket för mig och min sambo :)

• Starletz
    mammsen79 skrev 2016-10-03 22:45:43 följande:
    Jag har massa olika symtom men vet ej om jag är gravid? Ska ha mens nu på fredag o tänkte göra ett test i morgon bitti, vad tror ni? Kan mam göra test redan 3 dagar innan mens?
    Jag plussade på BIM -5 så klart du kan testa innan.
  • Starletz
    fannyyh skrev 2016-10-04 06:32:49 följande:

Jag plussade igår! :) bf 11 juni enligt sista mensen & gravidappen.
    Bara hoppas detta går vägen, det var första försöket för mig och min sambo :)

Vad roligt för er! Då har vi BF typ samtidigt: jag har 12e :)
  • Päärlan
    Lillablåvalen skrev 2016-10-04 06:29:49 följande:

Jag vill också göra ett tidigt ultraljud, mest för att lugna ner mig själv. Vart kan man boka det? MVC? Måste man ha en särskild anledning? Hur gjorde du? När är "riktiga" ultraljudet?

Man kan boka de hos nån privat barnmorska, de har jag gjort. De vanligaförsta ultraljudet e vid Kub test (v.12)
  • Molly890
    Starletz skrev 2016-10-04 06:59:21 följande:
    Vad roligt för er! Då har vi BF typ samtidigt: jag har 12e :)
    Va roligt, då är vi ju några stucken som har bf samtidigt :) enligt appen och sista mensen så har jag bf 10 juni.
  • crizziepalm

Hoppar in här och hoppas inte jag får hoppa ut igen som jag fick göra i den förra gruppen BF feb.. Fick missfall men nu kör jag hårt med progesteron! Idag tog jag alldeles för tighta byxor på mig till jobbet Är 33 och bor i Göteborg. Har väldigt lite symptom ännu..

• parmesan

Jag har också bokat tid för tidigt ultraljud om 2 veckor, är i vecka 8 då.
    Bokade på en vanlig gynmottagning, inom Sthlm landsting, kostar 350kr som alla vanliga läkarbesök. Går på frikortet också. Känns så värt det så man kan se exakt tid+ om allt ser bra ut, just för att jag inte känner så mycket denna gång. Vi gjorde ultraljud då med dottern också, man såg mycket och det gjorde allt mer verkligt :)

Svar på tråden BF juni 2017