• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • lingonrisig
    parmesan skrev 2016-09-30 14:22:11 följande:
    Skönt att höra att det är flera som känner så. Det är framförallt på kvällen, så det är väl växtvärk. Men den är så påtagligt lik mensvärken så det känns inte så kul. Jag tycker ju att eftersom att det är min andra gång borde jag väl inte få växtvärk nu men antar/hoppas att jag har fel haha...
    Ja det lär ju vara växtvärk men det blir inte mer skönt för det :p hoppas det bara är nu i början. Har du känt av något illamående?
  • lingonrisig

När ska ni på inskrivning? Jag fick en tid i v 8+3 för inskrivning. Blev lite förvånad för trodde det skulle vara hälsosamtal först typ nu och sen inskrivning tidigast v 11. Men fått allt om bakfoten tydligen :p

• Starletz
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:10:54 följande:
    Grattis! Bor också i Stockholm och väntar första barnet :)
    Spännande! Vilken vecka är du i? :)
  • Starletz
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:18:48 följande:

När ska ni på inskrivning? Jag fick en tid i v 8+3 för inskrivning. Blev lite förvånad för trodde det skulle vara hälsosamtal först typ nu och sen inskrivning tidigast v 11. Men fått allt om bakfoten tydligen :p

Jag kollade med en sjuksköterska på 1177 och dom sa att man skulle på första besök hos barnmorskan v12???
  • Starletz
    Cacek skrev 2016-09-30 23:03:27 följande:

Är i V4+2 idag och förutom trötthet, molvärk och halsbränna har jag inte haft jätte mycket symptom. Men nu ikväll så blev jag yr när jag satt och virkade en sovkorg till våra katter. Lite illamående med. Hade hoppats på att slippa illamåendet, men med tanke på att jag är jätteåksjuk och blir illamående för minsta lilla så har jag varit beredd på det. Men inga kräkningar änsålänge men de kommer säkert med snart xD

Jag har åxå samma värk i magen/äggstockarna. Har läst att det är jätte vanligt och att man kan missta det för mensvärk. Tydligen växer livmodern snabbt första tiden och därför gör det ont.
  • lingonrisig
    Starletz skrev 2016-10-01 20:22:52 följande:
    Spännande! Vilken vecka är du i? :)
    V 5+0 enligt appen :)
  • lingonrisig
    Starletz skrev 2016-10-01 20:24:01 följande:
    Jag kollade med en sjuksköterska på 1177 och dom sa att man skulle på första besök hos barnmorskan v12???
    Ja det var det jag hört också, därför jag blev så förvånad. För läste att nästa besök på mvc är efter rul så då blir det ett himla långt mellanrum mellan besöken :p
  • Cacek

Jag ska på inskrivning när jag är i v8+5. Tror hälsosamtalet är inbakat i inskrivningen. Men jag har ingen aning :)

Jag fick också tid för första UL när jag ringde om inskrivningen.
  • parmesan
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:14:26 följande:
    Ja det lär ju vara växtvärk men det blir inte mer skönt för det :p hoppas det bara är nu i början. Har du känt av något illamående?
    Lite smått illamående som kommer och går. Framförallt på kvällen. Förra gången satte det igång ordentligt lite senare så ropar inte hej än haha. Du då? :)
  • parmesan

Jag ska också på inskrivningssamtal hos Mama Mia i vecka 8+4 tror jag. De sa att man skrivs in mellan vecka 8-10. Min förra graviditet skrev vi in oss vecka 9 också :)
    Man gör inte så jättemycket den gången. Men det är ändå skönt att skriva in sig för då känns det lite officiellt och på riktigt liksom :)
Svar på tråden BF juni 2017