• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • ibis

Jag hoppar in! Vecka 6 nu! Mår skit och grinar bara hela tiden :)

• Estor

Hejsan.

Plussade igår, eller två streck snarare.

Kan nästan säga att de tog sig på första riktiga försöket.

Har otrolig växtvärk (som mensvärk) sedan typ 1 vecka tillbaka, efter + tycker ja ändå molet är ganska mysigt för då vet ja att det händer något.

Jag känner inte av sig mycket annat mer än att tröttheten börjar komma krypande.

Bf 6/6-17.

Bor i uppsala :)

Såg att någon skrev om hemlig fb grupp, de är ja intresserad av :)

• Eniis
    Estor skrev 2016-09-30 10:24:46 följande:

Hejsan.

Plussade igår, eller två streck snarare.

Kan nästan säga att de tog sig på första riktiga försöket.

Har otrolig växtvärk (som mensvärk) sedan typ 1 vecka tillbaka, efter + tycker ja ändå molet är ganska mysigt för då vet ja att det händer något.

Jag känner inte av sig mycket annat mer än att tröttheten börjar komma krypande.

Bf 6/6-17.

Bor i uppsala :)

Såg att någon skrev om hemlig fb grupp, de är ja intresserad av :)

Grattis! Jag känner likadant med molvärken, häftigt att det känns något redan nu och att det händer grejer därinne! Jag bor också i Uppsala :)
  • TisslaM

Känner också något som liknar kraftig mensvärk ganska ofta sen snabbt övergående illamående någon gång per dag. Har sedan plusset även blivit sjuk i vad som verkar som virusinfektion med halsont och förkylning, någon mer?

Är 25år, väntar första barnet:)

• Plly

Är i vecka 5 (4+0) nu och har som mensvärk då och då precis i mitten av livmodern, hoppas att det är växtvärk. Är ju 4:e barnet för mig och ändå är det som för första gången varje gång haha. Alla graviditeter är ju olika, fast det som är detsamma är att jag inte mår illa alls, men kissar massor och är supertrött...

• Mikaela96

Vet nån om det är någon fara att resa under graviditeten? Vi bokade en resa till Kanarieöarna för längesen och vi åker nu på onsdag.
    Jag är i vecka 3-4, ska till mvc efter resan.

• Eniis
    Mikaela96 skrev 2016-09-30 11:54:42 följande:

Vet nån om det är någon fara att resa under graviditeten? Vi bokade en resa till Kanarieöarna för längesen och vi åker nu på onsdag.

Det ska inte vara nån fara. Är i slutet av graviditeten man inte får flyga men det är väl mer på grund av försäkringar och sånt för flygbolagen. Men känner du dig det minsta orolig kan du ju slå en signal till mvc.
  • GrönaDruvan
    Mikaela96 skrev 2016-09-30 11:54:42 följande:

Absolut inte farligt! Varför tror du att det skulle vara farligt i så tidig graviditet? Lev som vanligt!
    Det du ska tänka på är vad du äter!
  • parmesan
    lingonrisig skrev 2016-09-30 00:13:31 följande:
    Jag har också mycket värk. Inte hela tiden men i små attacker. Känns precis som vid mens. Det är första gången jag är gravid så har inget att jämföra med men ibland gör det så ont att jag undrar om det verkligen är normalt. Brukar dock gå över snabbt. Andra symtom är väldigt ömma bröst och bröstvårtor, jättehungrig och kissar ofta. Jag är i vecka 4+5 jag med, men tekniskt sett är det väl 4+6 nu haha.
    Skönt att höra att det är flera som känner så. Det är framförallt på kvällen, så det är väl växtvärk. Men den är så påtagligt lik mensvärken så det känns inte så kul. Jag tycker ju att eftersom att det är min andra gång borde jag väl inte få växtvärk nu men antar/hoppas att jag har fel haha...
Svar på tråden BF juni 2017