Inlägg från: Mikaela96 |Visa alla inlägg
  • Mikaela96

BF juni 2017

Hej! Jag är 20 år och väntar barn i Juni. Jag gjorde test igår och där stod det gravid 1-2 veckor. Gjorde ett till test nu på morgonen och där stod det gravid 2-3 veckor. Mår riktigt illa idag. Ska försöka få tid hos mvc så att vi får veta mer exakt hur långt gången jag är. :)

• Mikaela96

Vet nån om det är någon fara att resa under graviditeten? Vi bokade en resa till Kanarieöarna för längesen och vi åker nu på onsdag.
    Jag är i vecka 3-4, ska till mvc efter resan.

• Mikaela96

Hej alla! Skulle vilja ha hjälp av er. Det är så att jag är hemskt gravid-illamående varenda dag(är i vecka 14 nu) och har mått såhär i flera veckor. Äter lite men ofta men jag är inte sugen på nånting alls.. det är jättejobbigt.. Spyr gör jag också ofta. Har tappat i vikt 2 kg. Är det nån mer än jag som mår såhär extremt illa? Eller har erfarenhet ifrån det? Jag är så orolig att min bebis ska må dåligt i magen.. Tror ni den tar skada eller får den näring ändå? :(

• Mikaela96

Tack för ert svar, det värmer att veta att jag inte är ensam! Har pratat med min barnmorska som ska ringa gyn imorgon bitti och få en tid där för att ta prover och eventuellt sätta in dropp. Hoppas hoppas att jag får den hjälp jag behöver och att jag kan bli wn människa igen.. För det här är det värsta jag gått igenom tror jag, klarar inte ens av att duscha längre då jag inte kan stå upp. :(

• Mikaela96
    Hayati skrev 2016-12-07 22:29:16 följande:

Hej hej :)

Jag är gravid i vecka 14 men har nog precis insett att jag faktiskt verkligen är gravid :) Bf den 12/6.

Under om någon annan var väldigt smal då de blev gravida och hur snabbt ni såfall började gå upp i vikt? Jag vägde väldigt lite när jag blev gravid och gör fortfarande det. Syns inget på min mage heller mer än vissa kvällar. Har hört barnets hjärtat så vet helt säkert att jag är gravid. Ser många som redan har fått ganska så synliga magar så undrar när min min ska komma :)

Är här några från Malmö? :)

Hej! Jag är också i v. 14. Är väldigt smal men har fått en liten kula nu. Har gått ner 2 kg i vikt pga extremt illamående och kräkningar. Men det är nog väldigt individuellt för alla när magen börjar synas.
Svar på tråden BF juni 2017