• parmesan

BF juni 2017

Hoppar gärna in här!
    Plussade i torsdags BIM-2, gravid 2-3 veckor!! Tror att min Äl kom lite tidigare än vi trodde.
    Vi är 26 år, andra barnet, som precis hinner fylla 4 innan bebis.
    Ca 3-5 juni får vi ett syskon enligt alla appar.
    Än känner jag inte så mycket mer än ömma bröst och stickningar. Men räknar väl med att det kommer i vecka 6-7 sådär som sist hehe...

• parmesan

Någon som har tips på diskreta snacks att ha på jobbet mot illamående?
    Börjar känna att det håller på att slå till nu precis som förra grav då det slog till med buller och bång i vecka 6, illamående, extrem trötthet och direkt avsmak för kaffe. Precis när man hade hunnit säga att jag inte känner så mycket haha..
    Frukt är för stort, och det har vi på jobbet. Tänker något mer som jag kan ha på skrivbordet. Funderar på lite salta kex eller lite nötter. Och så tråkigt att inte känna sug efter kaffe. Te känns så trist! Ska försöka känna samma entusiasm för roibos te eller vitt... Hehe

• parmesan
    Eniis skrev 2016-09-27 21:16:03 följande:
    Mini/snacksmorötter. Andra grönsaker i lagoma bitar. Typ nutrilettshake? Ibland lättare att dricka något för mig när jag mår illa. Hemgjort fröknäcke. Några små förslag. Längtar verkligen inte till mitt illamående slår till, när bli om en vecka eller två... Huuuuu!
    Tack! Ja minimorötter är perfekt, det ska jag köpa upp. För mig är det också lätt att få i mig dricka när jag mår illa och samtidigt känna att man får i sig energi, brukar köpa bärsmothie/juice utan yoghurt. Det funkade sist :)
    Hoppas jag kommer lindrigare undan denna gång men man vet ju aldrig :/
  • parmesan

Någon mer med kraftig mensvärk? Känns verkligen precis som det gör samma dag som mensen ska komma. Det är framförallt nu på kvällen som det känns så kraftigt. Det kändes aldrig såhär med 1:an, det känns faktiskt inge vidare just nu :(, vecka 4+5

• parmesan
    lingonrisig skrev 2016-09-30 00:13:31 följande:
    Jag har också mycket värk. Inte hela tiden men i små attacker. Känns precis som vid mens. Det är första gången jag är gravid så har inget att jämföra med men ibland gör det så ont att jag undrar om det verkligen är normalt. Brukar dock gå över snabbt. Andra symtom är väldigt ömma bröst och bröstvårtor, jättehungrig och kissar ofta. Jag är i vecka 4+5 jag med, men tekniskt sett är det väl 4+6 nu haha.
    Skönt att höra att det är flera som känner så. Det är framförallt på kvällen, så det är väl växtvärk. Men den är så påtagligt lik mensvärken så det känns inte så kul. Jag tycker ju att eftersom att det är min andra gång borde jag väl inte få växtvärk nu men antar/hoppas att jag har fel haha...
  • parmesan
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:14:26 följande:
    Ja det lär ju vara växtvärk men det blir inte mer skönt för det :p hoppas det bara är nu i början. Har du känt av något illamående?
    Lite smått illamående som kommer och går. Framförallt på kvällen. Förra gången satte det igång ordentligt lite senare så ropar inte hej än haha. Du då? :)
  • parmesan
    lingonrisig skrev 2016-10-01 20:18:48 följande:

När ska ni på inskrivning? Jag fick en tid i v 8+3 för inskrivning. Blev lite förvånad för trodde det skulle vara hälsosamtal först typ nu och sen inskrivning tidigast v 11. Men fått allt om bakfoten tydligen :p

Jag ska också på inskrivningssamtal hos Mama Mia i vecka 8+4 tror jag. De sa att man skrivs in mellan vecka 8-10. Min förra graviditet skrev vi in oss vecka 9 också :)
    Man gör inte så jättemycket den gången. Men det är ändå skönt att skriva in sig för då känns det lite officiellt och på riktigt liksom :)
  • parmesan

Jag har också bokat tid för tidigt ultraljud om 2 veckor, är i vecka 8 då.
    Bokade på en vanlig gynmottagning, inom Sthlm landsting, kostar 350kr som alla vanliga läkarbesök. Går på frikortet också. Känns så värt det så man kan se exakt tid+ om allt ser bra ut, just för att jag inte känner så mycket denna gång. Vi gjorde ultraljud då med dottern också, man såg mycket och det gjorde allt mer verkligt :)

Svar på tråden BF juni 2017