• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • EnBlivandeWestring
    BaconAttityd skrev 2016-10-06 07:34:32 följande:

GRATTIS TILL ER ALLA <3

Har haft riktiga anfall de senaste dagarna... mina arbetskollegor hatar mig xD haha.. har någon annan märkt av dessa "känslo-anfall" .. ?

Jag har attackerat allt och alla verbalt för minsta lilla senaste dagarna
    Kärlek till er
  • Joma841

Hej!

Vi väntar vårt första barn 8/6 2017. 25 år gammal.

Ett tidigt MF i Juni 2016.

Har inte känt något vidare ännu mer än liknande mensvärk, men det kommer väl.

Till dagens dilemma, jag älskar vin! (Eller gjorde haha) Har absolut inga problem med att inte dricka, men ska iväg med tjejerna i helgen på middag och lite aktiviteter med övernattning. Vet inte hur jag ska göra för att inte dricka och de ska komma på mig då jag oftast dricker ett glas vid tillfällen! de vet om att vi försöker men jag är inte redo att berätta för att det är alldeles för tidigt ännu.

Tips?

• EnBlivandeWestring
    Joma841 skrev 2016-10-06 08:03:14 följande:

Hej!

Till dagens dilemma, jag älskar vin! (Eller gjorde haha) Har absolut inga problem med att inte dricka, men ska iväg med tjejerna i helgen på middag och lite aktiviteter med övernattning. Vet inte hur jag ska göra för att inte dricka och de ska komma på mig då jag oftast dricker ett glas vid tillfällen! de vet om att vi försöker men jag är inte redo att berätta för att det är alldeles för tidigt ännu.

Tips?

Hej :)
    Jag är nykter alkoholist och mitt bästa tips är att dricka någon annan god dricka utan alkohol eller koffein ur ett vinglas. Skåla med dem andra, gör allt som dem andra gör och tänk dig att dem imorgon vaknar upp bakfulla medan du vaknar upp, fortfarande gravid och hälsosam :D
    Kärlek till er
  • 90cma

Kommer inte att göra test idag som jag egentligen vill. Min sambo ville vänta. De va tufft för honom att ta in att de kanske är något i min mage nu. Men snart ska jag testa för att vara säker..

• MiniV
    Maklin skrev 2016-10-05 21:42:03 följande:

Well ladies! Min resa avslutades igår.

Först kom en blodig flytning på pappret, lite ljust rosa. Därefter kom molvärken i livmodern och på kvällen kom en riklig mens ut. Natten till idag åkte vi in på Danderyds sjukhus, där jag och min sambo förklarade symptomen.

Fick till svars att avvakta, åka hem och komma in idag - sagt och gjort.

Väl på sjukhuset började Niagarafallen av blod och klumpar men ingen smärta förutom i svanken upp mot ländryggen.

Träffade läkaren som gjorde vul och konstaterade att det inte var så farligt utan en "fin blödning". Hinnesäcken var kvar, men de såg ingen bebis. De kunde inte konstatera ett missfall, men jag och min sambo är övertygade.

Tagit blodprov för att mäta hormonvärdet, ska tillbaka nu på fredag och ta ett till blodprov. På fredag får vi alltså veta det vi redan vet.

Nästa vecka blir det koll igen!

Men, nu blir det att läka och sen påt igen ba!

Vad tråkigt att höra. Du verkar ha rätt inställning i alla fall. Hoppas det tar sig för er snart! Hjärta
  • MiniV

Hej hej, förresten! 

Jag tänkte hoppa in här och fira embryon med er! ;)

Jag plussade i måndags (BIM), men tror att jag hade sen ägglossning, tog ett digitalt test igår som visade 1-2 veckor. Så enligt senaste mens och 28 dagars cykel så ska jag ha en bebis beräknad till den 12 juni (kommer däremot plockas ut med kejsarsnitt, så vem vet när hen kommer)! 

Det blir vårt andra barn, jag är 31 och bor i Stockholm.

• Maddis94444

Heej! jag tänkte också hoppa in i denna tråd då jag igår fick veta att jag är gravid! Det är min absolut första graviditet och det är så sjukt spännande och samtidigt så nervöst! 
    Jag och min sambo började försöka I augusti, båda med tanken att detta skulle ta tid då han länge tvivlat på sina spermier ;) 
    Men så fel vi hade och nu efter bara två försök så är jag
    Gravid och beräknad att föda 18 Juni 2017 :D

• Starletz
    EnBlivandeWestring skrev 2016-10-06 07:23:56 följande:

JAG ÄR GRAVID !!! Nu är det på riktigt, nu kan vi tro på det :D Jag är nu så fylld av känslor. Både livrädd och så fruktansvärt överlycklig

Kärlek till er
    Grattis! :D
  • crizziepalm

Hej!

Tips?

Eftersom dom vet att ni försöker så är det bara o säga att det kan va ngt på g men att det är förtidigt att testa men att du hat hört att alkohol minskar chanserna för befruktning då det är blodförtunnande bla bla bla... Eller så gör du som jag. Jag besräller in 1 glas vin som jag smuttar på hela middagen mest för att få ta del av smaken till maten. Det är inte farligt.
  • Starletz

Hej!

Tips?

Ta en tom vinflaska med skruvkork.
    Häll i alkoholfritt vin och skruva igen. Så håller du dig till den flaskan :)
Svar på tråden BF juni 2017