• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • mammsen79
    BaconAttityd skrev 2016-10-05 14:28:15 följande:

Är i vecka 5 nu. Blev grymt glad när jag fick reda på det.. men man hinner knappt tänka på det då min son på två år tar upp tiden och jobbet.

Skall leva på lyckan nu när jag är gravid.. om det händer något så gör de väl de.. hade varit tråkigt.. men jag hoppas innerligt att den lilla ärtan kommer växa till sig och bli ett vackert barn... jag hoppas den lilla ärtan växer sig stark i sitt lilla skrymsle och finner sin plats under mitt hjärta!

Grattis underbar känsla att gå ett plus
  • lovalivet
    fannyyh skrev 2016-10-04 13:38:52 följande:

Igår hade jag som "knivhugg" 3-4 ggr i underlivet. Vet inte om det var i livmodern men de kändes som inne i slidan iallafall..

Så kändes det för mig förra veckan. Jätte obehagligt, och tänkte att det var missfall på g. Men symptomen har fortsatt och gravtesten visar ännu starkare plus. Har som tur var inte känt av huggen nå mer sen den dagen. Gjorde så ont att jag till o med skrek till och dottern undrade om jag hade ont?!
  • 90cma

Hej alla. Jag har inte testat mig ännu. Men jag tror jag är gravid i vecka 6 imon. Ska köpa test imon så jag vet mer exakt. Har en son här hemma som blir 2 i februari. Hoppas jag är gravid. Vill så gärna ha ett syskon tilla min son. Mensen brukar vara regelbunden på dagen och nu är den över 1 vecka sen. Har inga symtom. Men det hade jag inte med sonen heller.

Vi hörs här ????

• Maklin

Well ladies! Min resa avslutades igår.

Först kom en blodig flytning på pappret, lite ljust rosa. Därefter kom molvärken i livmodern och på kvällen kom en riklig mens ut. Natten till idag åkte vi in på Danderyds sjukhus, där jag och min sambo förklarade symptomen.

Fick till svars att avvakta, åka hem och komma in idag - sagt och gjort.

Väl på sjukhuset började Niagarafallen av blod och klumpar men ingen smärta förutom i svanken upp mot ländryggen.

Träffade läkaren som gjorde vul och konstaterade att det inte var så farligt utan en "fin blödning". Hinnesäcken var kvar, men de såg ingen bebis. De kunde inte konstatera ett missfall, men jag och min sambo är övertygade.

Tagit blodprov för att mäta hormonvärdet, ska tillbaka nu på fredag och ta ett till blodprov. På fredag får vi alltså veta det vi redan vet.

Nästa vecka blir det koll igen!

Men, nu blir det att läka och sen påt igen ba!

• Lilla_pyret

Hoppar in jag med! Gravid för andra gången men med första barnet. Råkade ut för ett MA (i v.12, men bebis var bara utvecklad till vad som motsvarar v.5-7.)ca 2 månader innan vi plussade denna gång. Nu håller vi tummarna att de går vägen denna gång! Har ett första möte hos MVC nästa vecka där tidigt VUL ska bokas in!

• Starletz
    Maklin skrev 2016-10-05 21:42:03 följande:

Well ladies! Min resa avslutades igår.

Först kom en blodig flytning på pappret, lite ljust rosa. Därefter kom molvärken i livmodern och på kvällen kom en riklig mens ut. Natten till idag åkte vi in på Danderyds sjukhus, där jag och min sambo förklarade symptomen.

Fick till svars att avvakta, åka hem och komma in idag - sagt och gjort.

Väl på sjukhuset började Niagarafallen av blod och klumpar men ingen smärta förutom i svanken upp mot ländryggen.

Träffade läkaren som gjorde vul och konstaterade att det inte var så farligt utan en "fin blödning". Hinnesäcken var kvar, men de såg ingen bebis. De kunde inte konstatera ett missfall, men jag och min sambo är övertygade.

Tagit blodprov för att mäta hormonvärdet, ska tillbaka nu på fredag och ta ett till blodprov. På fredag får vi alltså veta det vi redan vet.

Nästa vecka blir det koll igen!

Men, nu blir det att läka och sen påt igen ba!

Åh jag beklagar :(
  • Starletz
    LaceyLoo skrev 2016-10-05 19:41:45 följande:

Hoppar in!
    Första barnet, sambon och jag är båda 26 år :)

Spännande! När är BF? :)
  • EnBlivandeWestring
    JAG ÄR GRAVID !!! Nu är det på riktigt, nu kan vi tro på det :D Jag är nu så fylld av känslor. Både livrädd och så fruktansvärt överlycklig

Kärlek till er
  • BaconAttityd

GRATTIS TILL ER ALLA <3

Har haft riktiga anfall de senaste dagarna... mina arbetskollegor hatar mig xD haha.. har någon annan märkt av dessa "känslo-anfall" .. ?

• crizziepalm
    sooss skrev 2016-10-05 17:28:50 följande:

Är det bara jag som ser ett jäättesvagt streck i rutan till vänster? BIM -3, testade dock inte på morgonurinet.

Jag ser det.
Svar på tråden BF juni 2017